Android vs iPhone

Status
Ej öppen för fler svar.

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Nu blev jag deprimerad...

Inget personligt :)

Det verkar vara mycket "hat" mot Apple och deras "fanboys" men jag tycker att denna tråd visar att pendeln har svängt när det gäller vilka som måste klamra sig fast vid ena hörnstolpen i den svart/vita världen. :)

Det är ju bara telefoner vi pratar om inte statsskick.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Jag vet faktiskt inte. Kör ju iOS :krama

Du fattar ju fan ingenting :mad:

Nämn en enda sak som kan vara viktigare än att somna med vetskapen om att man iaf har den bästa telefonen!

:tungan

Att man har en vacker, eldig italienska i garaget (och inte en skelögd tyska).

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
På tal om Apples stämning av Samsung för plagiat av designen på iPhone 4. Samsung f480 lanserades i februari 2008, undrar vem som har plagierat vem? :rolleyes:
samsung-f480-00.jpg

http://www.gsmarena.com/samsung_f480-pictures-2268.php

En Galaxy S2 får det nog bli som nästa telefon för övrigt, Heron får farsan ta över!

Jimle

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2010
Hoj
Aprilia Shiver-11
aldrig mac eller ifån för mig iallafall, jävla storebror syndrom bestämma vilka appar som ska få finnas i deras appstore. nej tackar vet jag android och marketplace...
Med mac stör jag mig mest på deras användare som de har sett själva jesus så fort de provat någon ny mac-produkt.

Håller med nästa blir en galaxy s2 nice med 1,2ghz dualcore processor.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
På tal om Apples stämning av Samsung för plagiat av designen på iPhone 4. Samsung f480 lanserades i februari 2008, undrar vem som har plagierat vem? :rolleyes:
Med tanke på att "Iphone lanserades först på Apple Worldwide Developers Conference i San Francisco, USA den 29 juni 2007" kanske du ska fundera lite till ;)

Själv har jag precis bytt upp mig till en iPhone 4 och den är så makalöst grym att jag är kär igen :Bugar

4:20

Ett fuckobarn...
Gick med
16 Mar 2008
Hoj
Såld: ZX6RR "BanEdition" lolz RVF NC35 *såld
har alltid kört med windows telefoner, SE X1, htc touch, htc diamond, Htc HD2, men nu har jag en, ip4, och jag måste få säga, I fucking love it!
såååå jävla najs telefon!

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Med tanke på att "Iphone lanserades först på Apple Worldwide Developers Conference i San Francisco, USA den 29 juni 2007" kanske du ska fundera lite till ;)

Själv har jag precis bytt upp mig till en iPhone 4 och den är så makalöst grym att jag är kär igen :Bugar
Nu var det ju likheten med iPhone 4 jag (och Apple tror jag) syftade på, inte 3G(s) som har rundare former.

Freddan.

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2007
Hoj
jupp
har alltid kört med windows telefoner, SE X1, htc touch, htc diamond, Htc HD2, men nu har jag en, ip4, och jag måste få säga, I fucking love it!
såååå jävla najs telefon!

Har du bara kört windows mobile så förstår jag dig, ren dynga :D De nya htc lurarna med android är däremot hur bra som helst. :)

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Google I/O dag 1

Man kan ju inte beskylla google för att ligga på latsidan direkt, damn!
[YOUTUBE-ID]OxzucwjFEEs[/YOUTUBE-ID]

Jimle

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2010
Hoj
Aprilia Shiver-11
Ja, där finns ju SÅ lite att välja på.

Se där direkt en dryg mac-användare.... Mac är bäst Mac är bäst oavsett vad det gäller, jäkla sekt beteende. :huvet

ja inte finns det dreamdroid, vplayer eller wifi analyser... enligt mig jävligt viktiga program.

Last edited:

Jimle

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2010
Hoj
Aprilia Shiver-11
bekräftar ju direkt vad jag sa.... har ju igentligen inget emot mac som produkt. men användarna är en annan sak. och bara för att man kunde motbevisa på engång så är nu är man dryg androidanvändare också jaja... vem vet vad nästa blir men kommer nog aldrig att sälla mig till mac skalan....

Så det är bara jag som känner igen det beteendet?? kanske bara lokalt bland mina "vänner" men upplevt det som flesta mac-användare är så.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
bekräftar ju direkt vad jag sa.... har ju igentligen inget emot mac som produkt. men användarna är en annan sak. och bara för att man kunde motbevisa på engång så är nu är man dryg androidanvändare också jaja... vem vet vad nästa blir men kommer nog aldrig att sälla mig till mac skalan....

Så det är bara jag som känner igen det beteendet?? kanske bara lokalt bland mina "vänner" men upplevt det som flesta mac-användare är så.

...nu kastar du spjut i radhus. Nog för att jag är jävig (inte jävLig :hihi ) i fallet som iphone-4-nyttjare, men fanboys-kulturen är allt rätt stark i androidlägret med. :D

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika

Det jag reflekterade över är att du gnällde över hur värdelöst det var och kallade första som svarade "dryg mac-användare" även att hans svar inte var mer fanboy aktigt än ditt initiala inlägg.

Det är fortfarande en telefon inget annat.

Last edited:

Jimle

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2010
Hoj
Aprilia Shiver-11
HAHA kasta spjut i radhus har jag aldrig hört tidigare.

men klart en en sådan kommentar direkt efter mitt inlägg så kastar man ju tillbaka ;-)

magnusK- nej nu har du missförstått nämde aldrig att du skulle vara det, utan bara hur jag upplever att mac-folket är... men det kanske är mer så i min krets. Därav att jag drar alla över samma kam...
Sedan så har jag svårt överlag för folk som har en produkt som är bäst och så frågar man varför så kan de inte förklara varför. Utan bara att det går inte att vara utan en iphone och är den som inte köper iphone som nästa telefon är dum i huvudet...
Här skapades mitt mesta agg emot mac användarna. Visst alla såna fanboys finns i alla läger... men stött på så sjukt många inom just mac-världen så hela märket är föstört för mig.

Visst nu är jag en fanboy av android då den passar mig och just att den är mer öppen för utvecklingen av alla appar.

Det jag gillar mest med android är att det är open source på marketplace... dvs allt får läggas ut som inte innehåller skadlig kod.

Medans mac ska bestämma vad som ska få finnas. denna app är inte tillräkligt bra eller har för få funktioner, då får den inte lanseras på våran appstore... OCH det är synd

är nog inte lojal till något märke utan mer allergisk emot storebrors syndromet som verkar drabba fler och fler produkter.

kommer nog inte finnas något som är öppet inom 10 år då vi ska styras hela tiden.

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...