Android vs iPhone

Status
Ej öppen för fler svar.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Om ni läst i alla fall en lite del av Franhaufer-avhandlingen så skulle även ni få en liten släng av paranoia :skrämd
Men jag ska ligga lågt ett tag.

Varför är DU paranoid, du som inte ens har en androidmobil?

Kan inte du bara kramas med din iphone och låta oss övriga ha våra telefoner i fred och vara nöjda med dom?
Du har ju själv ingen aning om hur det os:et fungerar, så jag tycker inte att du öht skall hålla på att uttala dig.

Är det inte rimligare att du skaffar dig en EGEN uppfattning först istället för att tillbringa timtals med att länka upp en massa skräp?

Vilket är syftet med din fanatiska kampanj mot android? Vad vill du uppnå? Du har ju redan luren du vill?
Vill du att alla andra skall göra som du och också köpa en iphone, eller vart vill du komma?

Edit: Hoppsan, Apple tappar visst fart. Kanske för att iPhone är kass i förhållande till konkurrensen. Det är den enda förklaringen.
http://www.forbes.com/sites/connieg...-q2-forecast-miss-estimates-shares-fall-live/

Last edited:

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
@Starstriker Du vill inte fatta.
Läs Fraunhofer och återkom så kan jag förklara de svåra partierna för dig sedan.
Den kan vara lite teknisk.

Android är som en schysst villa på landet som ngn aldrig låser bakdörren på för det är fel på låset och ingen orkar fixa det. Och grannarna är ju ok för de är man bekant med.

Ditt hus är inte det enda med det problemet och andra har haft inbrott. Men så länge ingen okänd kommer hem till dig med en pickup när du inte är hemma så har du inget problem, eller?

Exakt så är läget. iPhone har oxå lite trasiga delar. Men där bryr sig ägaren och byter faktiskt ut de dåliga delarna efterhand som det syns att de är sönder.

Är denna analogi på en mer hanterbar nivå för dig? :rolleyes

Last edited:

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Edit: Hoppsan, Apple tappar visst fart. Kanske för att iPhone är kass i förhållande till konkurrensen. Det är den enda förklaringen.
http://www.forbes.com/sites/connieg...-q2-forecast-miss-estimates-shares-fall-live/
Där är ju artikeln jag frågade efter förut, tackar :bugar.

Problemet är ju uppenbar.
Inte så många vill byta sin lur längre som förut då fördelarna men nästa version är mindre och mindre för varje gång. Det kallas för stagnering och drabbar alla marknader när de mättas och innovationen avtar.
(förlåt, nu använder jag svåra ord igen)

Så i korthet; Vad kan Apple göra bättre förutom att dumpa priset?
(Och du kommer säga öppna upp plattformen men det är fel lösning.)

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
@Starstriker Du vill inte fatta.
Läs Fraunhofer och återkom så kan jag förklara de svåra partierna för dig sedan.
Den kan vara lite teknisk.

Android är som en schysst villa på landet som ngn aldrig låser bakdörren på för det är fel på låset och ingen orkar fixa det. Och grannarna är ju ok för de är man bekant med.

Ditt hus är inte det enda med det problemet och andra har haft inbrott. Men så länge ingen okänd kommer hem till dig med en pickup när du inte är hemma så har du inget problem, eller?

Exakt så är läget. iPhone har oxå lite trasiga delar. Men där bryr sig ägaren och byter faktiskt ut de dåliga delarna efterhand som det syns att de är sönder.

Är denna analogi på en mer hanterbar nivå för dig? :rolleyes

Som vanligt besvarar du inte mina frågor ovan. Ta dig lite tid till det istället för att spamma tråden med dina teorier.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Där är ju artikeln jag frågade efter förut, tackar :bugar.

Problemet är ju uppenbar.
Inte så många vill byta sin lur längre som förut då fördelarna men nästa version är mindre och mindre för varje gång. Det kallas för stagnering och drabbar alla marknader när de mättas och innovationen avtar.
(förlåt, nu använder jag svåra ord igen)

Så i korthet; Vad kan Apple göra bättre förutom att dumpa priset?
(Och du kommer säga öppna upp plattformen men det är fel lösning.)

Så är det inte alls det. Apple kommer inte med nya innovationer medan andra aktörer faktiskt GÖR det, därför tappar man mark. Det är ju uppenbart. Största nyheten på 5:an? En mer avläng skärm? :hihi

Apple behöver nog göra fler saker än att öppna sin plattform. I nuläget är det inte hårdvaran det är fel på utan deras operativsystem, prissättning, sitt sätt att hantera terförsäljarkanalerna, brist på innovationer, envåldsvälde, hybris mm mm, som gör att aktien rasar. Att härleda problemet enbart till "plattformen" så som du gör är bara dumt.

Men som sagt, besvara mina frågor ovan innan du gör någonting annat.

Påpekar det igen: häng på sweclockers eller xda-developers istället. De kanske är mer intresserade av dina åsikter.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Varför är DU paranoid, du som inte ens har en androidmobil?

Jag har gått kursen.

Och jag ser Android som ett hot inte för att jag skulle ha en sådan själv utan för att jag en dag kan sitta på mottagande sida för en cyberattack distribuerad från Android-plattformen.

T.ex. min bank när jag försöker betala mina räkningar.

Last edited:

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Apple behöver nog göra fler saker än att öppna sin plattform. I nuläget är det inte hårdvaran det är fel på utan deras operativsystem, prissättning, sitt sätt att hantera terförsäljarkanalerna, brist på innovationer, envåldsvälde, hybris mm mm, som gör att aktien rasar. Att härleda problemet enbart till "plattformen" så som du gör är bara dumt.

Håller inte med det där, inte alls faktiskt.

Tycker det är bra att ios är så låst som det är. Det behövs ett alternativ till de som inte är roade av att pilla och bara vill att det ska fungera.

Hårdvaran däremot :skrämd Steve Jobs bestämde en gång att en iphone bara får va 3.5 tum. I ett försök att gå runt det har man gjort den längre.. Varför inte bara göra flera versioner i olika storlekar för att möta en bredare audiens? Jag får panik när jag försöker pilla på fruns iphone, tycker skärmen är fruktansvärt liten och skulle aldrig äga nått liknande ens om jag fick betalt för det. Jag gillar visserligen inte ios heller men det skulle jag nog kunna leva med i värsta fall..

Sen är det ju som Starstriker säger. Lite innovation skulle ju va på plats. Räcker inte att rita om världskartan i gpsen det skulle va dax för något riktigt spännande och inte bara en cm längre skärm.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Ang tråden, så är den till för just det här. kasta skit på varandras platformar för vi är oense. Behöver inte bli några påhopp för det.

Däremot kanske sida efter sida med statistik och undersökning inte är det som egentligen någon vill läsa och för den lilla skaran räcker det med länk och en kort kommentar till vad den innehåller. Det ska trots allt va läsbart det här forumet och inte bara bläddrande efter riktiga inlägg.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Håller inte med det där, inte alls faktiskt.

Tycker det är bra att ios är så låst som det är. Det behövs ett alternativ till de som inte är roade av att pilla och bara vill att det ska fungera. .

Ok. Du har alltså inte HELLER testat android på några år va? Varannan 7-åring har ju en androidmobil idag....

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Ok. Du har alltså inte HELLER testat android på några år va? Varannan 7-åring har ju en androidmobil idag....

Jag har kört android senaste året eller två och är jätte nöjd. Lika nöjd som jag är över att min mamma har iphone..

En 7åring kan väl 100ggr mer om sånt här en en pensionär?

Håller dock fast vid att det är bra att det finns olika val på marknaden, därför borde apple även ge olika val till utformningen av sin telefon.

l!me

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2013
Hoj
blandat
sen detta med glas på baksidan, hur tänkte apple där? bygga en mobil i glas??? samtidigt ha väldigt trubbiga kanter vilket gör att man har dåligt grepp.
kan det vara så att apple VILL att man ska tappa sin mobil och att den då ska gå sönder väldigt lätt, så att man blir tvungen att köpa nytt av apple eller av underleverantörer som måste licensera sina delar och ge apple en bit av kakan? kors i taket... denna sluga taktik maskeras samtidigt av en känsla av "kvalite" iom glaset.
powerglide som verkar vara konspiratoriskt lagd, hur kan du missat detta?

måste säga att det bästa apple gör är att blåsa sina kunder på pengar :rofl

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping