Android vs iPhone

Status
Ej öppen för fler svar.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Specifically, 84 percent of iPhone users included in the research said they would be upgrading to another iPhone, in contrast to just 60 percent of Android users who plan on purchasing another Android device. RIM was of course behind both with 48% of users planning on sticking with a Blackberry.

Är man inte en 1%:are kan man ju alltid vara en 84%:are :)

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Specifically, 84 percent of iPhone users included in the research said they would be upgrading to another iPhone, in contrast to just 60 percent of Android users who plan on purchasing another Android device. RIM was of course behind both with 48% of users planning on sticking with a Blackberry.

Är man inte en 1%:are kan man ju alltid vara en 84%:are :)

Nästa blir Win phone tror jag :)

Men är 9 månader kvar på abbet så får se.

Precis beställt en platta med android, får se om jag sliter mitt hår :tungan

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Någon som har en motsvarande jämförelse mellan Siri på iOS mot Android som visas här med TellMe på Windows Phone 7?
Eller är Android lika "teen anal"? ;)

Jag såg precis videon ovan med WP7 vs SIRI och jag kan ju inte påstå att habegäret för en WP7 ökade direkt :hihi

Vilket skräp!

Sen kan man ju inte jämföra med nån som låter så bogan som han gör, pratar man vettig engelska funkar WP7:an riktigt bra... ;)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Någon som har en motsvarande jämförelse mellan Siri på iOS mot Android som visas här med TellMe på Windows Phone 7?

Iris, som androidversionen heter är totalkass, ÅAS är det en tredjepartsapp som stressadess fram för att driva med Siri, den första versionen skrevs ihop på under en dag.

Den har ingen verklig funktionalitet och hör ofta fel.

Det är en WO match

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Fast Siri fixar ju australiensk engelska galant.

Ja, men därmed inte sagt att WP7:an är dålig, bara att Siri är mycket bättre... ;)

Dock tycker jag jämförelsen är rätt dålig. WP7:an har inte alls så stor funktionalitet; man kan t.ex. inte boka möten, bara starta kalendern (eller vilka appar som helst) och sen ringa (Call *namn*) eller starta musik (Play *band*). Så det finns ingen intelligent förståelse bakom, allt som inte är ett direkt kommando hamnar i Bing Search, som hans "create a meeting ...", men den förstår bra så länge man pratar hyfsat.

Lason

Smålänning
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
Yamaha XT660R -07, Suzuki GS500 -78 & Honda CB125 Twin -79
Vad exakt är SIRI?

Jag hade röstyrning i min Ericsson T65 2001 och det funkade utmärkt efter att det va programmerat en gång. gick att programmera till att öppna vissa funktioner, ringa upp både med och utan knappkommando m.m... Vad är annorlunda i en modern röststyrning?

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Vad exakt är SIRI?
Siri är inte kommandobaserat utan förstår av kontexten vad du menar.

Om du först frågar efter Pizzerior i Helsingborg så får du ett antal svar.
Om du sedan direkt frågor hur varmt det är ute då fattar Siri att du fortfarande pratar om Helsingborg :tummenupp

Det blir mer som en konversation än kommando - svar.

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Siri är inte kommandobaserat utan förstår av kontexten vad du menar.

Siri är en AI (och en riktigt bra sådan), kopplad till röstigenkänning (en riktigt bra sådan) och en talsyntes (återigen en riktigt bra sådan)

Ingen av delarna i sig är nya, och inte heller att kombinera dom är nytt.
Det som är nytt är att det fungerar så pass bra.

Sen huruvida folk kommmer att stå på busstationerna eller affärerna och ge sina telefoner röstkomandon återstår ju att se, jag skulle nog inte använda det annat än när jag sitter ensammen i bilen, då skulle det vara riktigt bra ÅAS

Notch

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr
Gick med
28 Dec 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K3, Suzuki GSX 1100E -81
iOS 5.0.1 är det som folk kör. Häng med nu. ;)

Blev helt ärligt ingen skillnad på min när jag uppdaterade till 5.0.1.
Men felen som kom med ios5 kanske är en apple-feature?

Har ju varit nöjd med min 3gs iövrigt sen jag köpte den, men ios5 blev en smärre katastrof tycker jag.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Det är väl mest 4S-folket kanske som har nytta av 5.0.1 när det gäller batteri.
Mellan 4.0 & 5.0/5.0.1 märker jag ingen skillnad i batteritid på min 3GS.

Vad är det som är katastrof med iOS 5 tycker du?

Notch

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr
Gick med
28 Dec 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K3, Suzuki GSX 1100E -81
Det är väl mest 4S-folket kanske som har nytta av 5.0.1 när det gäller batteri.
Mellan 4.0 & 5.0/5.0.1 märker jag ingen skillnad i batteritid på min 3GS.

Vad är det som är katastrof med iOS 5 tycker du?

Sämre täckning, sämre batteritid, segare telefon och spontan reboot.

Dom sakerna fick jag som "bonus" när jag upppdaterade min 3gs.
Spontan reboot är mer sällan iofs nu när jag uppdaterat till 5.0.1. Innan uppdateringen till ios5 hade jag inga problem alls med telefonen.

Enox

1000 RRrrrr
Gick med
22 Jun 2010
Hoj
05 Honda CBR1000 rr
Vi e 9 st på jobb 5 av dom har iphon och 2 har samsung galaxy 1och 2 och 2 personer har dum phones.
Sj är jag en galaxy S användare och har haft den i snart 2 år och är grymt nyd. Och den som säger att iphone fungerar problemfrit pratar skit. Kan inte komma ihåg hur många gånger någon med iphon kommit till jobb med lånetelefon för deras iphon har gått sönder och så va det PUNKT.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Vad exakt är SIRI?

Jag hade röstyrning i min Ericsson T65 2001 och det funkade utmärkt efter att det va programmerat en gång. gick att programmera till att öppna vissa funktioner, ringa upp både med och utan knappkommando m.m... Vad är annorlunda i en modern röststyrning?

Röststyrning har funnits på iPhone sedan länge, men Siri som är det nya kan så mycket mer precis som skrivits av andra.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Siri är en AI (och en riktigt bra sådan), kopplad till röstigenkänning (en riktigt bra sådan) och en talsyntes (återigen en riktigt bra sådan)

Ingen av delarna i sig är nya, och inte heller att kombinera dom är nytt.
Det som är nytt är att det fungerar så pass bra.

Sen huruvida folk kommmer att stå på busstationerna eller affärerna och ge sina telefoner röstkomandon återstår ju att se, jag skulle nog inte använda det annat än när jag sitter ensammen i bilen, då skulle det vara riktigt bra ÅAS

Själv använder jag faktiskt röststyrningen rätt mycket för att styra vad jag skall lyssna på och vem jag skall ringa när jag cyklar eller kör hoj. (prata när jag kör hoj blir enbart vid ren transportkörning)

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Själv använder jag faktiskt röststyrningen rätt mycket för att styra vad jag skall lyssna på och vem jag skall ringa när jag cyklar eller kör hoj. (prata när jag kör hoj blir enbart vid ren transportkörning)

Erkänn, du brukar sitta och babbla i telefon på bankörningarna ;)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha