Android vs iPhone

Status
Ej öppen för fler svar.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Endast för dig i HELA världen enligt Google...skumt :va

Jaså, precis som med filmen tidigare så verkar du ha ett eget Google. Det var inte Googel du var inne på? :)

Min sökning gav nämligen många med problemet och även med lösningar. Igår tankade jag förresten över boken utan problem på PCn.

Puss.

Jo, jag kollar väder och har ett par olika appar för det i en folder jag kallar Väder. För tex YR.no klickar jag på foldern och sedan appen. Hade jag haft appen på någon av hemskärmarna hade det tagit mig ett helt klick för att få fram infon.

Vad menar du skulle bli så mycket bättre med en Widget.

Jag är inte din kompis och du ska få stryk när jag ser dig :mad: :D

Det som är det fina är att all info alltid redan är uppdaterad när du skall ha den, du behöver alltså inte vänta på uppdateringen. Det är det fina med widgeten. I fallet med bankdroid sparar du mycket knappande. Så ju krångligare det är att få fram infon desto bättre är det med widgets.

Men du kommer som sagt märka det när Apple släpper nånn strypt variant av widgets. Då kommer du hylla gud och himlen att något så fantastiskt kommit till mobilvärlden. Apple själva kommer skriva "nu är mobilen uppfunnen av oss - för tredje gången" i reklamen!

:arsele

Har 3 SE lurar liggandes, ingen av dom har någon defekt förutom ålder (K800i, K810i, W715i), men däremot en hackande Iphone 4 med 6månader på nacken.

Förutom den obefintliga täckningen (jo det finns en värld utanför 08-tullarna).
Mp3or hackar (ofta), nu på sistone hackar även annat även fast jag börjat starta om den oftare.

Ingen annan som har det problemet?

Tyvärr, du har fel. Dom krånglar aldrig.

Det är bara att läsa alla inlägg i denna tråden, så inser du att du har fel och kryper tillbaka under din sten och skäms. :rolleyes:

Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...ahem...det här med info rakt på utan att man behöver göra något.

Jag har väderinfo direkt i första skärmen på min (odugliga windowsmobile-htc som jobbet prackar på mig) - inte gör det användandet av den luren till en trevlig upplevelse för det. :hihi

Yr kostar mig 2 klick med högerfingret i min iphone (jag har den i en mapp), är jag på en annan hemskärm kostar det en swipe på det...

Det är ju ett problem av ofattbara nivåer! :hihi

Samma med min bankapp, ligger i en folder (2 pek-tryck, kanske en swipe), kräver inloggning med dosa, galet drygt. :död

Jag kan inte se problemet alls faktiskt, jag föredrar att ta fram infon när jag själv vill, och hålla det...less is more (vilket är the Grej med iphonen), cleant is the shit.

Androidens problem är att det är öppet, vilket förespråkarna ser som den största fördelen, jag gör det inte, open source i all ära, men buggarna kommer på köpet av det (jag har levt med mediaportal som tv-backend i flera år...).

Men vi blir alla saliga på vår tro...speciellt überfanboIs som zebulon här. :hihi

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
...ahem...det här med info rakt på utan att man behöver göra något.

Jag har väderinfo direkt i första skärmen på min (odugliga windowsmobile-htc som jobbet prackar på mig) - inte gör det användandet av den luren till en trevlig upplevelse för det. :hihi

Yr kostar mig 2 klick med högerfingret i min iphone (jag har den i en mapp), är jag på en annan hemskärm kostar det en swipe på det...

Det är ju ett problem av ofattbara nivåer! :hihi

Samma med min bankapp, ligger i en folder (2 pek-tryck, kanske en swipe), kräver inloggning med dosa, galet drygt. :död

Jag kan inte se problemet alls faktiskt, jag föredrar att ta fram infon när jag själv vill, och hålla det...less is more (vilket är the Grej med iphonen), cleant is the shit.

Androidens problem är att det är öppet, vilket förespråkarna ser som den största fördelen, jag gör det inte, open source i all ära, men buggarna kommer på köpet av det (jag har levt med mediaportal som tv-backend i flera år...).

Men vi blir alla saliga på vår tro...speciellt überfanboIs som zebulon här. :hihi

Är det inte fanboysen som säger att Apple aldrig krånglar?

Kasst att behöva logga in med dosa. Kanske är programmerarna till Apples appar som måste komma in i 201x-talet?

Och som sista: Vill man ha det "cleant" så kan man det. Vill man ha det som jag har det kan man det och så vidare. Mångfald och framförallt användarvänligt så det förslår, eftersom alla har olika "måsten" och behov.

Att jämföra med ett operativ tillverkat av Microsoft är en slag i luften, ingen tar en på allvar då :näsblod

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Spelen till android blir nog inte att leka med framöver!
http://www.swedroid.se/sony-slapper-playstation-suite-psone-pa-android/
Sen är det väl ganska uppenbart att Apple och Microsoft kommer att samarbeta mer och mer med sökmotorn Bing som största anledning. Eller snarare att inte använda konkurrenten Googles produkter som absolut största anledning!
Som konsument är det bara att tacka och ta emot! :tummenupp

ch_yzf

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2005
Hoj
Yamaha Thunderace, Gammelhonda
Spelen till android blir nog inte att leka med framöver!
http://www.swedroid.se/sony-slapper-playstation-suite-psone-pa-android/
Sen är det väl ganska uppenbart att Apple och Microsoft kommer att samarbeta mer och mer med sökmotorn Bing som största anledning. Eller snarare att inte använda konkurrenten Googles produkter som absolut största anledning!
Som konsument är det bara att tacka och ta emot! :tummenupp

Vad bra!

Dock så har det funnits till maemo i evigheter redan!:gnissla

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Jaså, precis som med filmen tidigare så verkar du ha ett eget Google. Det var inte Googel du var inne på? :)

Min sökning gav nämligen många med problemet och även med lösningar. Igår tankade jag förresten över boken utan problem på PCn.

Puss.

Det måste vara ett seriöst fel i huvudet på dig eller så är du helt enkelt så trångsynt så vägrar att inse att det inte är öl fastän någon pissar i ditt glas.

Du är den enda fanboyen på detta forum verkar det som då även när du får se en lösning på ditt s.k. Apple-problem och inser att det är inställningarna på din bästaste HTC som spökar så ska du ändå fäkta vidare.

Men, men...lösningen var ju att antingen köra in mjukvara presenterad av HTC (då de kände till sitt fel), ställa in USB-stacken manuellt....eller för de SOM INTE KLARAR AV DET: Trycka in RESET på enheten och återställa inställningarna.

Du om någon borde ju inte ha inställningsmöjligheter alls verkar det som så tyvärr lämpar sig varken en Android-lur eller en iPhone till dig.

Och PUSS tillbaks...3 gånger (eller hur många det nu var):huvet

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Det där har du fått om bakfoten Jens. Apples produkter krånglar också men enligt de flesta betydligt mindre än tex Windows eller SE-telefoner, för att nämna några.
Kasst att behöva logga in med dosa. Kanske är programmerarna till Apples appar som måste komma in i 201x-talet?
Vet inte exakt hur din bank-widget fungerar men att den kan accessa dina konton utan att du godkänner det varje gång är riktigt illa. Jag har jobbat med en internetbank och vet vilka faror som finns när banken inte har kontroll över hur inloggningen sker.

Att bankerna släpper egna appar är för att förenkla för sina kunder utan att tumma på säkerheten. Jag måste logga in varje gång, med en dosa, om jag vill se mina saldon etc via appen på iPhonen. Någon typ av automatisk inloggning är så långt ifrån säkerhet man kan komma och dessutom blir det mycket enklare för den som vill kapa ditt konto.

Personligen skulle jag ALDRIG köra en sån app eller widget :fakta

Angående Widgets har jag läst på lite och ser deras användningsområde, men inte på en telefon. För det första gör en widget saker utanför min kontroll, det kostar batteritid och bandbredd. Just batteritiden är anledningen till att Apple inte har det i iOS då de ansåg att man ska kunna använda sin telefon så länge som möjligt utan att behöva ladda. Apple har widgets på Mac:arna så de är nog fullt medvetna om hur det fungerar.

På en iPad däremot tycker jag att widgets vore trevligt då den har längre batteritid OCH större skärm. Men det där med större skärm kommer du att förstå när Andriod Honeycomb släpps ;)
(De har precis släppt en SDK för Honeycomb men den var så slö och usel att de som testat har svårt att säga något om den.... :död )

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det där har du fått om bakfoten Jens. Apples produkter krånglar också men enligt de flesta betydligt mindre än tex Windows eller SE-telefoner, för att nämna några.
Vet inte exakt hur din bank-widget fungerar men att den kan accessa dina konton utan att du godkänner det varje gång är riktigt illa. Jag har jobbat med en internetbank och vet vilka faror som finns när banken inte har kontroll över hur inloggningen sker.

Att bankerna släpper egna appar är för att förenkla för sina kunder utan att tumma på säkerheten. Jag måste logga in varje gång, med en dosa, om jag vill se mina saldon etc via appen på iPhonen. Någon typ av automatisk inloggning är så långt ifrån säkerhet man kan komma och dessutom blir det mycket enklare för den som vill kapa ditt konto.

Personligen skulle jag ALDRIG köra en sån app eller widget :fakta

Angående Widgets har jag läst på lite och ser deras användningsområde, men inte på en telefon. För det första gör en widget saker utanför min kontroll, det kostar batteritid och bandbredd. Just batteritiden är anledningen till att Apple inte har det i iOS då de ansåg att man ska kunna använda sin telefon så länge som möjligt utan att behöva ladda. Apple har widgets på Mac:arna så de är nog fullt medvetna om hur det fungerar.

På en iPad däremot tycker jag att widgets vore trevligt då den har längre batteritid OCH större skärm. Men det där med större skärm kommer du att förstå när Andriod Honeycomb släpps ;)
(De har precis släppt en SDK för Honeycomb men den var så slö och usel att de som testat har svårt att säga något om den.... :död )

Widgeten har bara tillgång till saldot utan att göra en riktig inloggning, ungefär som telefonbanken, dessutom kan man om man väljer att använda den som app istället för widget ställa in den så att den kräver pinkod for att starta (kanske finns i Widgeten också men det motverkar syftet)

Jag använder den inte själv eftersom den bara skulle göra mig deprimerad.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Widgeten har bara tillgång till saldot utan att göra en riktig inloggning, ungefär som telefonbanken, dessutom kan man om man väljer att använda den som app istället för widget ställa in den så att den kräver pinkod for att starta (kanske finns i Widgeten också men det motverkar syftet)
Men funkar det mot alla banker?

Jag har SEB och där får man inte veta någonting utan att logga in med sin Digipass.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF

Och som sista: Vill man ha det "cleant" så kan man det. Vill man ha det som jag har det kan man det och så vidare. Mångfald och framförallt användarvänligt så det förslår, eftersom alla har olika "måsten" och behov.

Att jämföra med ett operativ tillverkat av Microsoft är en slag i luften, ingen tar en på allvar då :näsblod

Dosan ger ju en extra säkerhet, jag föredrar det när man kommer till saker som bankkonton.

Och att tjöta som du gör tar bort precis all trovärdighet. :arsele

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Dosan ger ju en extra säkerhet, jag föredrar det när man kommer till saker som bankkonton.

Och att tjöta som du gör tar bort precis all trovärdighet. :arsele

Jo, trovärdigheten är viktig på sporthoj.

LF bank har haft personlig kod på internetbanken sedan 2002, men du kan bara se saldo och göra överföringar mellan egna konton med den. Så fort du behöver göra något mer så behövs dosan. Det är en enkel och mycket smidig lösning.

Funkar inte mot SEB (och även om det gjorde är jag personligen för paraniod för att prova).

SEB släppte det fritt i Android i förrgår. Du loggar in med dosan en gång och väljer kod, sedan gäller den för inlogg.

Last edited:

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Jadå i två versioner. N1 först sen N1m med mms :)

Jag hade Neonode N2. Lite mindre än de tidigare; stor som en zippotändare ungefär, och riktigt coolt gesture-system på touchskärmen som sedan apple mfl apade efter. Tex svepa fingret längs botten av skärmen för att låsa upp knapplåset.

En telefon riktigt före sin tid.

Lite extra roligt för det var två nära vänner till mig som modellade i reklamer och på förpackningen av telefonen, och det var så jag uppmärksammade telefonen.

Edit: Lite större än en zippo:
neonode2-cell-phone-1.jpg

SEB släppte det fritt i Android i förrgår. Du loggar in med dosan en gång och väljer kod, sedan gäller den för inlogg.

Ok, jag står tillrättavisad ;)

Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Det måste vara ett seriöst fel i huvudet på dig eller så är du helt enkelt så trångsynt så vägrar att inse att det inte är öl fastän någon pissar i ditt glas.

Du är den enda fanboyen på detta forum verkar det som då även när du får se en lösning på ditt s.k. Apple-problem och inser att det är inställningarna på din bästaste HTC som spökar så ska du ändå fäkta vidare.

Men, men...lösningen var ju att antingen köra in mjukvara presenterad av HTC (då de kände till sitt fel), ställa in USB-stacken manuellt....eller för de SOM INTE KLARAR AV DET: Trycka in RESET på enheten och återställa inställningarna.

Du om någon borde ju inte ha inställningsmöjligheter alls verkar det som så tyvärr lämpar sig varken en Android-lur eller en iPhone till dig.

Och PUSS tillbaks...3 gånger (eller hur många det nu var):huvet

Äh, skit samma. Jag har nu fört över talboken med PCn och kan fortsätta att göra tunga uppdrag som att surfa på MacBooken.

Så länge jag håller mig till det så klarar jag mig nog..

Fanboy out.

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Tack för infon om SEB Jens :tummenupp

Här har vi ett gäng tokstollar, som troligtvis är köpta av Apple, som jämför Appstore och Android-market:
http://www.idg.se/2.1085/1.365570

Gissa vilken som vann? ;)

Inget återköp alls hos Apple? Gränsen ändrades nyligen till max 15 minuter från att ha varit 24 timmar. 24 timmar var för mycket men 15 minuter är lite för lite fast såklart bättre än ingenting...
Android Market är som synes riktigt usel, www.appbrain.com (som också nämns) gör ett mycket bättre jobb!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras