angående 2-taktare som skär.

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
Har hört hela sommaren om hojar som skär, så för er som inte visste det, när ni ostryper eran hoj så måste ni byta till störra munstycke, annars får motorn för lite olja = den skär.

nu kanske alla här redan visste om det...men men, borde väl finnas nån som inte visste..

Solid snake

Guest
KalleNorton skrev:
Har hört hela sommaren om hojar som skär, så för er som inte visste det, när ni ostryper eran hoj så måste ni byta till störra munstycke, annars får motorn för lite olja = den skär.

nu kanske alla här redan visste om det...men men, borde väl finnas nån som inte visste..

Nu måste jag bara säga en sak, du har fel, den får för tunnt med soppa o då blir motorn varmare, så ligger det till.

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
Solid snake skrev:
Nu måste jag bara säga en sak, du har fel, den får för tunnt med soppa o då blir motorn varmare, så ligger det till.
jaja, skär gör den iaf om man har för litet munstycke... :tungan

YammaDT

Glidare
Gick med
9 Jul 2004
Hoj
Honda CBF600S
Och ett bra tips är att varmköra hojen lite innan ni börjar varva ur ordentligt så slipper hojen att kallskära.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
KalleNorton skrev:

Haha!! .. tack för tippset. ;) .. tyvär lite sent bara.. :p.

RgOlsson

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
KTM 1290 Superduke R -16
KalleNorton skrev:

Man behöver inte alltid byta munstycket bara så du vet.... Det beror på förbräningen :7peta

Poyjs

HONDA!! HONDA!! HONDA!! HONDA!! HONDA!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
HONDA NSR125 R
En skärning, kommer den bara sådär PANG eller tar det ett tag, jag pluggade av min för ett tag sedan, typ 3 mån sedan, märker man när den skall skära eller ,har hört att den skall gå som FAEN innan den skär! Men min går inte så där JÄTTE bra så!

Huck

Dom ljuger!
Gick med
23 Aug 2003
Hoj
Suzuki
Poyjs skrev:
En skärning, kommer den bara sådär PANG eller tar det ett tag, jag pluggade av min för ett tag sedan, typ 3 mån sedan, märker man när den skall skära eller ,har hört att den skall gå som FAEN innan den skär! Men min går inte så där JÄTTE bra så!

Ja tror det bara är rent skitsnack...

Man kanske tycker det då man pressar den lite för mycket och så skär den.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Poyjs skrev:

Kanske den går lite bättre om det är oljan som inte kommer fram..

frew

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2004
Hoj
st1100 -00
KalleNorton skrev:

vissa hojar med separat olje blandning så pumpas oljan direkt ut ur sidan inuti förgasaren och inte igenom munstycket...

och som sagt bensinen kyler och så för lite soppa bidrar oftast till en varmare motor

och ni som klagat på att er olje pump har lagt av har kanske inte skött den väll.
jag har alldrig sett någon diskution här om hur man sköter service av oljepumpen och hur man ställer in den...

RgOlsson

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
KTM 1290 Superduke R -16
frew skrev:
vissa hojar med separat olje blandning så pumpas oljan direkt ut ur sidan inuti förgasaren och inte igenom munstycket...

och som sagt bensinen kyler och så för lite soppa bidrar oftast till en varmare motor

och ni som klagat på att er olje pump har lagt av har kanske inte skött den väll.
jag har alldrig sett någon diskution här om hur man sköter service av oljepumpen och hur man ställer in den...

DÅ kan ju du berätta hur man sköter sin olje pump!?????? ska man smörja den??? smeka den ????

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
Biifer skrev:
Inser du hur dum den frågan är?

tror han va ironisk, hoppas det iaf...

ett tips som brukar funka rätt bra är att RÖR INTE OLJEPUMPEN! den ska va inställd bra från början, misstänker du att den inte gör sitt jobb som den ska, åk till verkstad å kolla upp det, börja inte mickla med det hemma då sånt e rätt nogrant.

Jax

O-('-'Q)
Gick med
9 Jan 2004
Hoj
Student?
Min -vad jag vet- har gått ca 1000 mil ostryp och går fortfarande bra

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...