Jax skrev:Min -vad jag vet- har gått ca 1000 mil ostryp och går fortfarande bra
Poyjs skrev:En skärning, kommer den bara sådär PANG eller tar det ett tag, jag pluggade av min för ett tag sedan, typ 3 mån sedan, märker man när den skall skära eller ,har hört att den skall gå som FAEN innan den skär! Men min går inte så där JÄTTE bra så!
philsson skrev:De e så att oljan är inte så explosiv.. så när av någon anledning oljan inte kommer fram så blir de ju mer effekt.. mer explosivt licksom.. kanske du inte ens märker då oljan endå bara är 2% utav bränslet.. ska i af va de.
När den skär så känner du bara ett CPt ljud.. å så brukar oftast bakhjulet låsa.. i af om den värmenyper. .. prova hälst inte det .
cRoC skrev:Kanske den går lite bättre om det är oljan som inte kommer fram..
tompasvan skrev:100% säker ta bort oljepump o blanda i tanken
o se till att det inte går för magert.....det är dyrt att
lära sig annars
philsson skrev:De e så att oljan är inte så explosiv.. så när av någon anledning oljan inte kommer fram så blir de ju mer effekt.. mer explosivt licksom.. kanske du inte ens märker då oljan endå bara är 2% utav bränslet.. ska i af va de.
När den skär så känner du bara ett CPt ljud.. å så brukar oftast bakhjulet låsa.. i af om den värmenyper. .. prova hälst inte det .
Biifer skrev:När min värmenöp förra året låste sig bakhjulet i 140km/h. Bästa sättet att beskriva kännslan är "spännande"
shoik skrev:Alltså då måste det vara en rejäl värmenypning, men någont som garanterat låser bakhjulet är att ramlagret skär ihop och då går ju inte motorn runt och då låser sig bakhjulet.
makan skrev:Njaaa, oljan är till för att smörja/kyla och inte för att minska explosiviteten.
PollySmurf skrev:Min erfarenhet av hojar som skär är att dom bara dör, låter som dom slutar tända eller att bensinen tagit slut.. och sen går den inte igång
Ojojoj, 3 inlägg på raken.. de ni
philsson skrev:Eh.. you know what I meant.. licksom visst den ska smörja.. men gissa varför dom snålar med oljan när folk kör på bana och tävlar?.. de är ju för att den minskar effekten lite också.. ..
philsson skrev:Det beror ju på vad som har hänt.. om till ex kolvringarna har gått av..och åker ut i genom avgasröret så försvinner ju kompet. eller om dom helt änkelt bränner fast mot kolven och inte expanderar.. då försvinner kompet också. sen kan de ju gå hål i kolven som de gjorde för mig en gång.. då försvinner kompet garanterat. går inte ens att köra hojen då ..
makan skrev:hmm gå hål på kolven! hur menar du då?
När en kolvring ger sig brukar den oftast fastna och repa upp både kolv och cylinder.
makan skrev:Ja om dom har för mycket olja går inte hojen rent. Tror inte dom kör mycket mindre än 0,2% på bana då dem vill att motorn skall hålla hela tävlingen.
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |