angående bank lån till mc

Gsx-r Freak

Gsx-r 4 ever
Gick med
4 Jan 2006
Hoj
Gsxr600k4 +14e skrotet=bra fotpall
Tack föra alla svar :tummenupp underlättar väldans för mig tills ja ska lösa nästa lån. men tänker byta bank när ja betalat av min hoj, har hört att de kostar o flytta lånet till en annan bank

heliac skrev:
2187615 Köp ett hus...då e de bara å höja topplånet sen....renovera köket. Du får höja direkt :tummenupp

jo men huslån+hojlån kan ble lite väl saftigt, med tanke på att hus idag kostar ju som om de ligger 24 karats bling bling tak på :lol

har en kompis som gör så som jag för närvarande bor inneboende hos, hjälper till med renovering o mera så ja fick en väldigt fin hyra + att ja får ju använda hela villan inte bara de rummet ja hyr :tummenupp

Indigo

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
690 SMC -09
El Garto skrev:
2187505 Har inget lån där själv men vad jag vet så är detta det bästa inblanco-lånet man kan hitta.

www.ikanobanken.se

Detta är väl inte direkt billigt?

Aktuell låneränta
9,10%
Effektiv årsränta
9,49%

Kan ju få ett blanco lån på FSB bra mycket bättre än så ju...

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Indigo skrev:
2187661 Detta är väl inte direkt billigt?

Aktuell låneränta
9,10%
Effektiv årsränta
9,49%

Kan ju få ett blanco lån på FSB bra mycket bättre än så ju...

Nu tänkte jag på det större lånet, dvs minst 100-lax.
Då blir räntan 5,nåt. Lagt på max tid (12 år) blir det 1200 i månaden.

Ta det större lånet, använd så mycket du behöver, betala in det som är kvar direkt igen :) då får du även ner amorteringstiden.
Vilken dumskalle tar det mindre lånet med ocker-ränta :va

Showtime

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
R6 race -17, R6 race -13, z800 -15
Thoraby skrev:
2187494 Vore det itne lättare att bara spara pengarna till du har råd med hojen? Annars blir det väl en jävla massa avgifter man måste hålla på och betala med bankavgift o ränta+hojförsäkring.

Men vafan vet jag :banana
precis, är det inte bättre att köpa en hoj som man har pengar till, än att låna av banken till hojen?!

Licious

Själv e bäste dräng
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Suzuki DR650 -97
När jag köpte så lånade jag 30' och la det på tre år på banken undrade dom inte vad jag skulle med pengarna till jag har ju inte ens 1000 i månaden.
Jag tycker det verkar skummt kolla igen.

Så länge inte hojen står som säkerhet så har det ju ingen betydelse hur återbetalningsplanen ser ut.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Och det är nu trådstartaren går in till en annan bank, visar upp sina lånegrejjer och villkor på nuvarande bank och han får då genast ett bättre erbjudande om han byter bank.

Gsx-r Freak

Gsx-r 4 ever
Gick med
4 Jan 2006
Hoj
Gsxr600k4 +14e skrotet=bra fotpall
Dee_cati skrev:
2187715 Och det är nu trådstartaren går in till en annan bank, visar upp sina lånegrejjer och villkor på nuvarande bank och han får då genast ett bättre erbjudande om han byter bank.

de lutar kraftigt åt att byta bank.

Showtime skrev:
2187679 precis, är det inte bättre att köpa en hoj som man har pengar till, än att låna av banken till hojen?!

då måste ja ju ta av min sparkassa :4skrika desutom dom pengarna ja sparat undan vill ja ju lägga på den hoj ja har idag. för o få lite personlig prägel på den. ska ja desutom spara till den hojen ja vill pilla med under vinterns dryga tid, så lär ja få spara i hmm ca 3år, o vänta i 3år på någon man vill ha nu??? de klarar iaf inte ja, o skriv nu inte den kända repliken...

den som väntar på nått gott väntar aldrig förlänge :smasha

Thermal skrev:
2187616 Ja, det borde ju inte vara några problem. Vad har du för bank?

sparbanken finn. om dom heter de än :va

SGR

lever för upplevelsen
Gick med
11 Feb 2006
Hoj
2007 Ducati S2R 1000
SEB är grymma. jag har min på 5 år, 1000 amortering i månaden. rak amortering f.n 4.00% ränta. man kan faktiskt snacka och pruta till sig en hel del. jag har varken fast jobb eller e miljonär. men inkomst har jag.. och en underbar hoj.. tack SEB =) :pannkyss

Gsx-r Freak skrev:
2187791 jo då tänkte ju ja med, de var därför ja reagerade på att dom först inte ville ge mig de på mer än 3år

rAWTAZ

Skvimpa.
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Liten sladdrig offroad-Honda från -98
Jag körde också ett SEB blanklån som delfinansiering av den begagnade jag köpte. Lånade 25k. En stor del går ju som bekant till nytt ställ :)

Kollade HB där jag är kund annars, men fick betydligt bättre ränta hos SEB. FSB va lite krångliga tycker jag, jag ville ha ett snabbt lån o så nämligen :)

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Senaste halvåret har jag lånat ca 90kkr till "inredning" :D
Min lägenhet består av en tv, dator, säng och en soffa :D
Ansöker genom FSB internetbank, inget tjöt, inget krångel. Pengarna får du vanligen inom några arbetsdagar.

Har plöjt ner en massa i bilen och nu köpt hoj m.m.m. Av de pengarna använde jag 10kkr som kontantinsats när jag köpte hojen. Smart va?;)

Eller inte, jag minns inte vilket det var.

//Lånkungen..

Vikingarockaren

Sommar!!
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Bandit 1200
Jag säger som en del andra varför låna till att köpa hoj?

Jag kommer att köra så att jag köper en hoj sen har jag den ett tag och när man får mer pengar över så köper man en bättre och kör på så ist för att vara uppbunden till sjuhundra lån.

Oggela

a.k.a Blind Guardian (2002) and Jokela
Gick med
14 Jan 2006
Hoj
Lånar! ( nej, snor inte )
Vikingarockaren skrev:
2189362 Jag säger som en del andra varför låna till att köpa hoj?

Jag kommer att köra så att jag köper en hoj sen har jag den ett tag och när man får mer pengar över så köper man en bättre och kör på så ist för att vara uppbunden till sjuhundra lån.

Jo det vore väl det ultimata, men har man hus/bostadsrätt som man amorterar på så är det inte alltid lätt att hosta upp kontanter till en hoj. Sen ska vi inte prata om försäkringen :tungan !

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Gsx-r Freak skrev:
2187450 hej, detta kanske e fel tråd o skriva i men men.

undrar kort o gott om de e fler som tagit lån på banken för o kunna ha råd med sin hoj, o hur många år ni fick lägga lånet på???.

för enligt tanten på min bank så fick ja inte lägga de på mer än 3år??? de blir ju en sjuhelsikes summa o betala i mån, sån tur är var en polare med o lyckades få tanten o ändra sig så att ja fick lägga de på 4år dvs 2500kr i mån=( o fick förklaringen att de va bara för att ja sa att ja skulle köpa hoj för pengarna när hon frågade??? frågar för att ja e sugen på o inhandla en äldre hoj som man kan pilla med i vinter. o tänkte då på om man kunde förlänga lånet på något vis, eller ska ja säga att ja ska köpa en lägenhet eller nåt?

svara gärna ni som vet eller har mc lån på längre än 4år?

Jag började med att ta ett blancolån på Wasa Kredit till en ockerränta på 11% (effektiv) sen gick jag ner till min bank (Handelsbanken) och la fram lånepappren och frågade om de kunde köpa ut det lånet. Visst, 50' kr över 4 år och 2 månader, 1000 kr i amortering och när lånet började var räntan ungefär 250 kr/månad. 5,5% effektiv ränta blev det till slut, hojen står ej som säkerhet och räntan är bättre än nån av de andra bankerna jag besökte (FSB, never again :3freak, Nordea, SEB).

Hojen som säkerhet = helförsäkring, då skulle jag få en ränta på ca 4% av SEB men den procenten kan jag bjuda på när helförs. skulle kosta 17' kr om året jmf med 8' kr/år som halvförs. kostar.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!