Är syftet med tråden att klaga på att hastighetsbegränsningen är för låg på bron
Om man då höjer 20km/h, hur stor är tidsvinsten då på den sträckan? Finns det någon anledning till att höja förutom att frustrerade mc-åkare känner sig kRenGta över för låg hastighet?
Skyltarna sitter ju där av en anledning. Om man vill köra för fort kan man väl åtminstone göra det på vettiga platser? Då menar jag inte Bogesund eller dylikt, inte konstigt att folk slänger ut skit på vägen där på sommaren.
Jag kör själv konstant för fort och har fått många böter för det. Dock har jag några regler jag håller mig till; ALLTID hålla hastigheten på 60 och neråt. Aldrig över 30km/h för fort om det inte är motorväg eller väl vald väg med hoj.
Varför? Ja, mestadels för plånbokens skull. Min fortkörningsförsäkring tar allt över 70km/h och max 30km/h för fort så där spelar det mindre roll. Men 50-sträckor brukar oftast vara begränsade till 50 av en god anledning. Bara för att man sitter på en hoj som man tycker bromsar jättefort och är väldigt lätt att svänga med så är ju tidsvinsten minimal på dessa sträckor att det är bra jäkla onödigt.
Det är en bro med hårda räcken och flera filer samt överfart för cyklister, då känns 50/60 som en vettig hastighet då skadeverkan ökar markant vid en sammanstötning i 70km/h.