Den här tråden handlade om hur man kan förbättra linjen vid omkörning genom att bl.a. hålla ett tillräckligt stort avstånd till objektet man kör om och hålla jämn gas när man förflyttar sig över till mötande fil på en smal 80 väg, oavsett situation. För många upplevs detta som en risk som inte ens existerar, vägarna är ofta breda, men när du ivrigt påbörjar en omkörning av 3 bilister med ett mötande fordon långt borta, på en smal väg på landsbygden och sitter på en snabb hoj kan ivern och den kraftökning som den ev resulterar i leda till en plötslig linjeförskjutning, hur stor den är beror på avståndet till fordonet (vilken indirekt bestämer lutningen du gör på hojen när du tar dig ut i den mötande filen), hur tidigt accelerationen görs och hur stark den är. Vem som helst kan missbedöma sådant här, men de som redan upplevt sådana här situationer ökar avståndet till nästa gång, rör sig försiktigare ut i mötande fil i fortsättningen och är medvetna om att linjen är mycket viktig vid omkörningar på smala vägar med stark hoj. Avkörningar som resultat av detta sker rätt ofta i trafiken särskilt när föraren har en medpassagerare eftersom det tar längre tid att korrigera situationen när man har en medpassagerare på hojen.
Tanken med tråden var ursprungligen att låta det här vara temat för en diskussion, men diskussionen spårade fort ur till att handla mera om trådskaparen än om trådens tema. Det tycker jag är respektlöst emot alla de som är relativt oerfarna här på SH och kanske vill lära sig mer om sådant här och det är förolämpade emot mig som trådskapare.
Än en gång har medlemmar på SportHoj visat på bristande respekt och administratörerna av forumet sköter inte om att ta bort dessa tendenser från forumet. Resultatet får ni bedöma själva men särskilt informativt blir det ju inte...
Jag kommer för övrigt att lämna forumet, då jag bedömer det som att stämningen oavbrutet är förgylld av arrogans och aggressivitet, trådarna förstörs, vad är det för kul med det?
Ha det gott och kör försiktigt!
Den här tråden handlade om hur man kan förbättra linjen vid omkörning genom att bl.a. hålla ett tillräckligt stort avstånd till objektet man kör om och hålla jämn gas när man förflyttar sig över till mötande fil på en smal 80 väg, oavsett situation. För många upplevs detta som en risk som inte ens existerar, vägarna är ofta breda, men när du ivrigt påbörjar en omkörning av 3 bilister med ett mötande fordon långt borta, på en smal väg på landsbygden och sitter på en snabb hoj kan ivern och den kraftökning som den ev resulterar i leda till en plötslig linjeförskjutning, hur stor den är beror på avståndet till fordonet (vilken indirekt bestämer lutningen du gör på hojen när du tar dig ut i den mötande filen), hur tidigt accelerationen görs och hur stark den är. Vem som helst kan missbedöma sådant här, men de som redan upplevt sådana här situationer ökar avståndet till nästa gång, rör sig försiktigare ut i mötande fil i fortsättningen och är medvetna om att linjen är mycket viktig vid omkörningar på smala vägar med stark hoj. Avkörningar som resultat av detta sker rätt ofta i trafiken särskilt när föraren har en medpassagerare eftersom det tar längre tid att korrigera situationen när man har en medpassagerare på hojen.
Tanken med tråden var ursprungligen att låta det här vara temat för en diskussion, men diskussionen spårade fort ur till att handla mera om trådskaparen än om trådens tema. Det tycker jag är respektlöst emot alla de som är relativt oerfarna här på SH och kanske vill lära sig mer om sådant här och det är förolämpade emot mig som trådskapare.
Än en gång har medlemmar på SportHoj visat på bristande respekt och administratörerna av forumet sköter inte om att ta bort dessa tendenser från forumet. Resultatet får ni bedöma själva men särskilt informativt blir det ju inte...
Jag kommer för övrigt att lämna forumet, då jag bedömer det som att stämningen oavbrutet är förgylld av arrogans och aggressivitet, trådarna förstörs, vad är det för kul med det?
Ha det gott och kör försiktigt!
Anledningen till att det blir "brist på respekt" är förmodligen pga av du själv är väldigt ny på forumet och försöker förklara för andra, som har mycket mer erfarenhet och kör sina Suzuki GSX-R 1000 k8 som det faktiskt är tänkt att man skall köra sina Suzuki GSX-R 1000 k8, hur dem ska göra vid en situation som förmodligen ALLA som har en Suzuki GSX-R 1000 k8 ställs inför ett par gånger varje gång dem kör.
Att du sedan gör det på ett sätt och med ord som ingen annan förstår, gör det ju inte bättre.
Jag menar, vad ÄR linjeförskjutning igentligen?
Man får lära sig väldigt snabbt att få saker diskuteras seriöst på SH. De flesta muppar vet inte bättre än att skriva " ligga? " eller göra en popcorn smile, som om deras tangentbord endast var utrustade med dessa funktioner.
Ta inte dessa personer seriöst, skit i vad som skrivs och öggna endast igenom detta forum för att få den bästa möjliga vistelsen.
Det fattar väl vem som helst vad linjeförskjutning är för något: Om man färdas längs med vägen (x-led). Så är linjeförskjutning den y-derivata som man måste hålla för att genomföra en omkörning. Problemet var nog att y'' blev för stort så y' & y tangerade rätt ner i diket.
(Det finns en anledning varför man ska hålla avstånden även vid en omkörning)
Den här tråden handlade om hur man kan förbättra linjen vid omkörning genom att bl.a. hålla ett tillräckligt stort avstånd till objektet man kör om och hålla jämn gas när man förflyttar sig över till mötande fil på en smal 80 väg, oavsett situation. För många upplevs detta som en risk som inte ens existerar, vägarna är ofta breda, men när du ivrigt påbörjar en omkörning av 3 bilister med ett mötande fordon långt borta, på en smal väg på landsbygden och sitter på en snabb hoj kan ivern och den kraftökning som den ev resulterar i leda till en plötslig linjeförskjutning, hur stor den är beror på avståndet till fordonet (vilken indirekt bestämer lutningen du gör på hojen när du tar dig ut i den mötande filen), hur tidigt accelerationen görs och hur stark den är. Vem som helst kan missbedöma sådant här, men de som redan upplevt sådana här situationer ökar avståndet till nästa gång, rör sig försiktigare ut i mötande fil i fortsättningen och är medvetna om att linjen är mycket viktig vid omkörningar på smala vägar med stark hoj. Avkörningar som resultat av detta sker rätt ofta i trafiken särskilt när föraren har en medpassagerare eftersom det tar längre tid att korrigera situationen när man har en medpassagerare på hojen.
Tanken med tråden var ursprungligen att låta det här vara temat för en diskussion, men diskussionen spårade fort ur till att handla mera om trådskaparen än om trådens tema. Det tycker jag är respektlöst emot alla de som är relativt oerfarna här på SH och kanske vill lära sig mer om sådant här och det är förolämpade emot mig som trådskapare.
Än en gång har medlemmar på SportHoj visat på bristande respekt och administratörerna av forumet sköter inte om att ta bort dessa tendenser från forumet. Resultatet får ni bedöma själva men särskilt informativt blir det ju inte...
Jag kommer för övrigt att lämna forumet, då jag bedömer det som att stämningen oavbrutet är förgylld av arrogans och aggressivitet, trådarna förstörs, vad är det för kul med det?
Ha det gott och kör försiktigt!
... Iofs så har jag ju inte en hoj där man mäter hastigheten i antal hästar på bakhjulet.....
De flesta muppar vet inte bättre än att skriva " ligga? " eller göra en popcorn smile, som om deras tangentbord endast var utrustade med dessa funktioner.
Jag är mycket intresserad av ett tangentbord med en popcornsmiley-knapp istället för Pause/Break-knappen. Var köper jag ett sånt?
Kanske nåt för Swedie att börja sälja? Sign me up.
Klockrent
Jag är dock mest intresserad av popcornknappen.
Kan man få den som ikon?
Vet inte riktigt hur du menar, men är man bekväm av sig så kan man alltid ha ett snabbkommando i sin web-browser, "a mouse click away":Jag är dock mest intresserad av popcornknappen.
Kan man få den som ikon?
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |