Angående reg-skyltar

Damma

Medlem
Gick med
20 Nov 2008
Hoj
Daytona 675
Det har kommit till min kännedom angående den rödvita r1 som körde om GtrPro har blivit tagen av polisen.

Pga att killen inte hade nummerplåten på sin mc så kommer det ta allt ifrån 2 till 4 månader innan han får till baks sin mc.

Detta beror på att polisen ska utreda om mc är stulen.
Kontentan av det hela blir ju att killen inte kommer kunna köra mc mer denna säsong pga av utredningen.

Det spelar ingen roll om killen äger hojen eller inte.

SÅ SE TILL ATT NI HAR ERA PLÅTAR PÅ ERA MC

Last edited:

MÅLAREN

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2008
Hoj
FZ8N 11a
KAN ju vara så att personen tappat regplåten......Eller så var det en riktig tuff outlaw, som faktiskt våga köra utan. En riktig hårding alltså. Isf....synden straffar sig själv. Eller va hojen stulen.....Av en annan hårding.:yoparty

GT

Absolut kortast.
Gick med
29 Nov 2010
Hoj
CBR600RR - Pink Kitty Edition
Jaså, så de har lyckats plocka honom nu? I och för sig så hindrar ju inte en inplockad hoj honom från att norpa en ny.. Med tanke på vad du sa igår på Knutstorp. :(

Sordid

professionell sjörövare
Gick med
29 Dec 2007
Hoj
KTM 690 SMC -10
låter ju jevligt dingt har jag aldrig någonsin hört talats om att dom tagit hojen för den inte har regskylt. däremot kan jag tänka mig att hojen är stulen poliserna vet det men killen nekar så dom tar in hojen.
så jag tror att alla som kör runt med sina egna hojar utan regskylt kan va rätt lugna

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Hoj
Ktm 690 smc 2011
De låter skumt tycker jag också.
Visst vi säger hypotetiskt att ja kör utan skylt , polisen stannar mig säger att dom måste få mig till att bevisa att de är min hoj.
Åker hem hämtar reg papper (kollar chassinr , motor nr) och visar körkort KLART eller??

De borde väl vara så enkelt eller?=:confused:

winey

Snabbaste vägen till nästa kurva
Gick med
23 Feb 2009
Hoj
YZF-R1 -16
Låter konstigt.
Jag blev stoppad i höstas utan skylt och det blev böter utan diskussion. Sen körde jag vidare... Fattigare, men med hojen i behåll..

JimdOe

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2009
Hoj
-01 GSXR 1000
Jag blev oxå stoppad i höstas utan skylt. Dom kolla upp ramnummret så att den verkligen var mim. Sen en bot, tror det blev 1200.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Den som har alla papper på att deras hoj är deras och att inga motor eller ramnummer är bortslipade eller ändrade på något sätt. Då finns det inga skäl att polisen skulle behålla den i månader för att utreda saken - för en miniskylt eller avsaknaden av en skylt. Det ligger helt klart en fisk begraven här. Antagligen är det så att något fått polisen att misstänka att motorcykeln faktiskt är stulen.

Är det inte så att det är två stycken som brukar köra var sin rödvit R1 samtidigt? Ofta med skjuts. Har givetvis stött på dem körandes som idioter på olika håll och kanter inklusive en sidogata där jag bor där de inte verkar särskilt medvetna om högerregeln. Skulle kunna sluta oerhört illa. De verkar inte ens respektera hastigheten på mindre småvägar i tätbebyggt område. Att något kommer att hända förr eller senare råder det inga tvivel om. Ur den synpunkten är det bra att en av dem åkte fast. Men det kanske inte håller personen i fråga borta från vägarna länge?

Damma

Medlem
Gick med
20 Nov 2008
Hoj
Daytona 675
låter ju jevligt dingt har jag aldrig någonsin hört talats om att dom tagit hojen för den inte har regskylt. däremot kan jag tänka mig att hojen är stulen poliserna vet det men killen nekar så dom tar in hojen.
så jag tror att alla som kör runt med sina egna hojar utan regskylt kan va rätt lugna

Hojen var inte stulen det var hans.
Infot jag fick var att polisen gillar INTE att man kör utan reg skylt därför behåller dom hojen för att utreda detta.
Medvetet drar dom ut på utredningen för det finns ju andra brott som har högre prio, därför tar det ca 2-4 månader innan dom släpper hojen.

Detta förfarandet är nytt för i år.

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
-
Infot jag fick var att polisen gillar INTE att man kör utan reg skylt därför behåller dom hojen för att utreda detta.
Medvetet drar dom ut på utredningen för det finns ju andra brott som har högre prio, därför tar det ca 2-4 månader innan dom släpper hojen.

Det är därför det finns ramnummer mm.
så antingen så är det personligt, dvs att föraren gång på gång jävlats med dem o nu jävlas de tillbaks. En inte altför svår att förstå mänsklig reaktion, även om den inte hör hemma i myndighetsutövande.

Eller så är det något som luktar skunk ang hojen och/eller föraren.
vilket gör att de vill kolla upp att inte hojen är full med stulna delar eller liknande.

vad händer om man kommer in och har med sig en pappskylt för att få den stämplad för att användas undertiden man väntar på den nya från trafikwhatever? de plockar hojen i 2-4 månader ? knappast!

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016

det är INGA problem för mig, att bevisa att min hoj är MIN.

så skulle polis ta min hoj, skulle jag helt enkelt anmäla polisen för egenmäktigt förfarande

2.då annans besittning olovligen rubbas på så vis att den rättmätige ägaren hindras att använda föremålet som det är tänkt.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Egenmäktigt_förfarande

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Hur j-a svårt kan det vara att ha regplåten på hojen?!? :va

Oavsett om ni anser att polisens tilltag är osannolikt, egenmäktigt förfarande eller helt enkelt bara dumheter.

Regplåt på hojen = liten risk att hamna i trubbel. Böter får man ta om man inte har den korrekt placerad, men det är ju ett val man gör.

Det är lag på att ha regplåt. Hur svårt kan det va'? :rolleyes:

Sordid

professionell sjörövare
Gick med
29 Dec 2007
Hoj
KTM 690 SMC -10
jaha nu förstår jag damma och du yasha stör er fruktansvärt på att folk kör utan regskylt så ni drar igång den här tråden för att skrämma folk till att sätta på regskylten på hojen, kan jag ha kommit på er emineta plan :arsele:krama

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
jaha nu förstår jag damma och du yasha stör er fruktansvärt på att folk kör utan regskylt så ni drar igång den här tråden för att skrämma folk till att sätta på regskylten på hojen, kan jag ha kommit på er emineta plan :arsele:krama

Preciiiis så är det! :tungan

Men allvarligt talat så kunde jag inte bry mig mindre. De enda gånger jag bryr mig om vad andra gör med sina hojar, är om vederbörande utsätter mig/någon för fara eller om hojen i fråga ska vara med på en kursdag med SMC (eftersom vi har ett visst reglemente att följa).

Vad gäller Damma, var det här nog tänkt som ett tips i all välmening för den som bryr sig om att hojsäsongen är kort och vet med sig att det är lite si och så med skyltningen.

:krama

/ Veronica

Last edited:

LiNiC

Performens
Gick med
30 Mar 2005
Hoj
Ducati S4 monster, Suzuki Gsxr 1000 K4
Det kanske är sånt här...

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=243754

de "maffia-snutarna" har i bakhuvet när dem tar in en hoj som kört som en idiot och saknar regskyltar...

Som förälder vill jag inte skriva vad jag tänker om bla 16 åringen i tråden du länkar till, eller andra vansinnesförare.
Visst jag är inte guds bästa barn, men kör jag "vansinnes körning" gör jag det på bana och inte på allmän väg.

Stackars jävla föräldrar ......

GT

Absolut kortast.
Gick med
29 Nov 2010
Hoj
CBR600RR - Pink Kitty Edition
Helt ärligt förstår jag inte all denna uppståndelse i tråden. Damma säger att polisen kommer börja plocka in hojar utan reg-skylt. Vad jag tror är detta för att statuera ett exempel på vad de tycker om hojar utan skylt. För det andra är det olagligt att köra ugan skylt.

För oss ser jag det såhär:
Antingen har du skylt och stannar om farbror blå skulle vinka med pinnen.
Eller så har du ingen skylt och ger fan i att stanna. Varför skulle man annars plocka väck skylten?

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka