Ang att sladda i nyaste Bomber mag

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Jag tänkte bara tipsa om att jag har skrivit en artikel i senaste Bomber magazine (den med rosa framsida) ang att sladda in och ut ur kurvorna!

cover0802_or_small.jpg


Det står en hel del annat om supermoto i tidningen också, blandannat står det om Stoffy här på forumet's team! :tummenupp

Ni som har läst artikeln, vad tyckte ni?

MvH
Olle
 

Andre_A

Punisher
Gick med
7 May 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
HP4 Comp -13 + R1200GS -13 + CRF 450 X -09
Har du provition på ex antal sålda tidningar?

För nu måste jag ju bara köpa den p.g.a. detta.

:tummenupp :tummenupp :tummenupp Ska bli intressant läsning.
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Tackar tackar :)

Nej jag har ingen provision! Det enda jag tjänar på det är att jag blir "mer känd" och kan ta ut mer pengar ur mina sponsorer :)
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
För oss snåljåpar som inte köper tidningar - scanna in? PDF?
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
För oss snåljåpar som inte köper tidningar - scanna in? PDF?

Jag har tillstånd att göra det när nästa nummer är släppt :)

Hahaha, det är rätt.

Sponsorer är till för att betala.

Helt klart :)

Jag har fått så många möjligheter genom att "visa upp vad jag kan", dvs i princip skryta och jag är inte blyg för att erkänna att det är så :) Samtidigt hoppas jag att jag ger något tillbaka eller kommer ge något tillbaka till de som kör supermoto och hjälpt till att sprida ryktet!

Två stora saker har hänt i min karriär för att jag marknadsfört mig själv, det första var att det var en amerikan som betalade alla omkostnader för att jag skulle komma över och lära honom racing. Väl där så gick folk ihop och ställde igång en dag där jag lärde ut supermoto-racing. Dom tog tillåme fram en ny bana för det!

Det andra var nu för tre veckor sen, av samma anledning blev jag bjuden (alla omkostnader) att åka till Spanien och träna med bland annat Christian Iddon. Väl där lämnade man ett positivt intryck, så nu får jag hjälp att köra både Brittiska och Irländska mästerskaps-rejs.

Inget av de här evenemangen hade jag kunnat betala själv då jag egentligen är ganska fattig. (utan sponsorer skulle jag inte kunna träna ens) Och går allting i lås har USA-resan hjälpt mig att få prova på ett AMA rejs i Augusti :)

Så, kanske helt ointressant, men det är min historia :)

Nästa grej som är på G är att få någon att sponsra med en hårddisk-videokamera så att vi kan spela in en racing-instruktions-video som ska hjälpa förare i alla olika grenar :)
 

Andre_A

Punisher
Gick med
7 May 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
HP4 Comp -13 + R1200GS -13 + CRF 450 X -09
Okej. :tummenupp

Va kul. Hoppas det går bra.

Alltid kul och höra hur folk har gjort för att komma någon vart.
 

Gitzin

Streetfucker
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Motala
Hoj
Honda crf 250, Ktm 690 smcr-13 , Haft: Ktm 525 sm, KTM 950 smr, T speed triple, husaberg 650, CCM 650, kawwa AR 125, Honda Nsr 125, sukka 250
Ah verkligen.. kul att höra att någon verkligen lyfter sporten. Nice My Lord !!
 

KuntaKen

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Ort
Åstorp
Hoj
KTM 520/525 -02 KTM SX-F -07
Jag lägger en hundralapp i OLOF-POTTEN för en videokamera. Fler som är på lr? Jag vill ha den där videon =)
 

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Närmare Finland
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
Efter att ha läst Olles artikel säkert 37 gånger så kan jag intyga att den är bra:tummenupp Efter den kommer alla köpa slirkoppling, säkert redan innan de köper hoj och Olle själv kommer få träna sig till skavsår i gashanden då alla kommer bli superförare efter att ha läst den och kommit till insikt.:D :tummenupp

Bomber Magazine hittar ni här-->Klikken hier bitte

Kanonbra Olle:tummenupp


Ah verkligen.. kul att höra att någon verkligen lyfter sporten. Nice My Lord !!

Det har Bomber Magazine gjort mer eller mindre konstant sedan starten 2006:tummenupp
Har ni vilja, tips, idéer, info om material/delar/prylar med mera som rör sporten. Hör av er till oss så kör vi hårdare:tummenupp

/Mange
 
Last edited:

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Tack tack :tummenupp

Jag lägger en hundralapp i OLOF-POTTEN för en videokamera. Fler som är på lr? Jag vill ha den där videon =)

Thank you! :)

Jag hoppas att vi får ihop en sponsring på en kamera så att vi kan göra filmen (skulle bli en DVD isåfall!). Det hade varit riktigt roligt :)
 

SvenneC

Medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Hemma med hunden
Hoj
Inte så många som jag skulle vilja ha...
Tack tack :tummenupp



Thank you! :)

Jag hoppas att vi får ihop en sponsring på en kamera så att vi kan göra filmen (skulle bli en DVD isåfall!). Det hade varit riktigt roligt :)

Hur många hundringar behövs det till kameran?
Jag skulle glatt betala i förskott för att få tag i den filmen.

Räkna ut hur mycket du tycker att rullen kan bli värd, dubbla det och tala sedan om för oss andra hur många som måste köpa den för att du skall få ihop till kameran och produktionskostnaden... :tummenupp
 

B@rgh

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2007
Ort
På Öster
Hoj
ktm 250Sxf 07 & Ktm 450Sxf-07
Två stora saker har hänt i min karriär för att jag marknadsfört mig själv, det första var att det var en amerikan som betalade alla omkostnader för att jag skulle komma över och lära honom racing. Väl där så gick folk ihop och ställde igång en dag där jag lärde ut supermoto-racing. Dom tog tillåme fram en ny bana för det!

Det andra var nu för tre veckor sen, av samma anledning blev jag bjuden (alla omkostnader) att åka till Spanien och träna med bland annat Christian Iddon. Väl där lämnade man ett positivt intryck, så nu får jag hjälp att köra både Brittiska och Irländska mästerskaps-rejs.

Inget av de här evenemangen hade jag kunnat betala själv då jag egentligen är ganska fattig. (utan sponsorer skulle jag inte kunna träna ens) Och går allting i lås har USA-resan hjälpt mig att få prova på ett AMA rejs i Augusti :)

Vilken fin chans du fått, verkligen najs..
Måste kännas kanon att få åka över dit, och visa hur man gör...
//Bärgh
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Hur många hundringar behövs det till kameran?
Jag skulle glatt betala i förskott för att få tag i den filmen.

Räkna ut hur mycket du tycker att rullen kan bli värd, dubbla det och tala sedan om för oss andra hur många som måste köpa den för att du skall få ihop till kameran och produktionskostnaden... :tummenupp

Ja det är minst 8000kr iaf för att få något vettigt

Bra idé där! Jag har lite fullt upp med allt möjligt nu men när jag kommer tillbaka från storbritannien så blire till att planera framtiden :)
 

Zenit

#17
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
hojlös
Ja det är minst 8000kr iaf för att få något vettigt

Bra idé där! Jag har lite fullt upp med allt möjligt nu men när jag kommer tillbaka från storbritannien så blire till att planera framtiden :)

Nya nummert kommit än? för osså som är nyfikna men inte gillar o läsa i pappers variant, eller nåt :näsblod :tungan
 

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Närmare Finland
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
Nya nummert kommit än? för osså som är nyfikna men inte gillar o läsa i pappers variant, eller nåt :näsblod :tungan

Snåljåp. När det väl finns någon media kvar som faktiskt bryr sig om denna lilla motorsport som heter supermotard/supermoto så är det väl dumt att inte bidra till att den fortsätter uppmärksamma sporten.
 

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Ort
västerås
Hoj
TTR, NSR
har senaste bike tidningen där Niklas Carle lär ut att sladda, oxå i senaste numret av Allt om MC, och även i Bomber magazine. :va Gaddar ni ihop er ?;)
 

Zenit

#17
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
hojlös
Snåljåp. När det väl finns någon media kvar som faktiskt bryr sig om denna lilla motorsport som heter supermotard/supermoto så är det väl dumt att inte bidra till att den fortsätter uppmärksamma sporten.

jo jag vet (skäms :( ) men tung månad denna (mycke race prylar). Va dock inne på sidan och såg att man kan beställa gamla nummer. Så blir nog ett ex. senare ändå :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top