Ang helmet cam! ni som kan nåt!

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Nån mer som har strul med USB-läget på sin GoPro HD ? :va

99ggr av 100 vill den bara ladda, dvs inte bli en enhet i Win7 :gnissla

Du har säkert löst detta nu men kan ju vara någon annan som känner av problemet. Se till att gopron är "på" innan du ansluter till datorn så går den i USB-läge. Är den "av" så går den i ladda-batteriet-läge.

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TBI Hardenduro samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Jag och Roffe_S har kört våra ContourHD1080 på bana i några dagar och testat olika lägen och vi är helt överens om att 720p60 är det bästa läget för action. Dels är det en bra vidvinkel, inte för stor och inte för liten, bilden blir lite mindre än i 1080 men det spelar ingen roll om man inte skall köra den på 50" TV.
Det man däremot vinner är att dataströmmen är samma som i 1080p30, 15Mb/sec vilket innebär att man har betydligt mer information i bilden när man redigerar. Alla långsamma övergångar, slowmotion, färgjusteringar plus att det blir mjukare rörelser... allt blir bättre ju mer data man har att tillgå, rekommenderas starkt...

GeForce

Zumba
Gick med
16 Feb 2007
Hoj
ingen...
I vilket format brukar ni spara era färdigt redigerade filmer som ni lagad med gopro hd?
gärna så att de blir ungefär lika stora som original.

Kör som bäst sony vegas.

//Johan

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
I vilket format brukar ni spara era färdigt redigerade filmer som ni lagad med gopro hd?
gärna så att de blir ungefär lika stora som original.

Kör som bäst sony vegas.

//Johan

Jag brukar köra custom settings så att det matchar det läge jag spelade in med (1080P 30fps eller 720P 60fps), av någon anledning har det blivit Windows Media v11 (.wmv) och så hög bitrate det går för ändamålet. T.ex. youtube 10 min gräns med max 2GB så ställer man in bitrate så att filen inte blir större än just 2GB. Borde prova spara som .MP4 istället eftersom youtube verkar köra det native, kanske blir mindre konverteringsförluster.

Har fått för mig att "pixel aspect ratio 1.000 (square)" är bra att klicka för också, facebook fick helt fel aspect ratio annars när jag laddade upp en film där.

Sist verkar jag ha kört med variable bit rate vbr (peak) average 24M peak 32M.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...