Jag rensade browsercachen imorse, det gjorde susen.
Firefox: preferences-->advanced-->clear+starta om browsern.
Jag bara dödade cachen i browsern, behövde inte starta om ens.
Jag rensade browsercachen imorse, det gjorde susen.
Firefox: preferences-->advanced-->clear+starta om browsern.
Jag bara dödade cachen i browsern, behövde inte starta om ens.
Knappast. Då den genomsnittliga SH-användaren förmodligen inte har allt för starkt lösenord så är detta enklare än du tror. Förmodligen använder ni SHA1, och då är det bara att slänga på mer beräkningskraft och vips så går det riktigt fort att knäcka majoriteten av alla lösenord.Swedie skrev:Det gör det oerhört svårt att göra något med de krypterade lösenorden som ligger i databasen
Det var riktigt, riktigt nedrigt gjort, dels snor Du mitt lösen och dessutom får jag ju inte heller ändra mitt!Jag skall byta mitt lösenord till "Yamaha".
Ingen kommer att klura ut det.
Det bästa är om alla andra gör likadant.
Fan jag som hade ett bra lösenord som jag hade kommit ihåg även efter en rejäl huvudskada. Får tänka ut något nytt.
Komma ihåg lösenord? Är ju bara generera nåt skräp och låta keychain/keepass eller annat lagra det. Glömma bort - beställ ett nytt.
Så många unika datorer tror jag inte du surfar till SH med, inte sant?
Oftast är det ett fåtal datorer man utnyttjar. Ibland händer det ju att man loggar in från någon annan extern dator. På så sätt inget större problem. Har inte blivit så pass modern att jag har låtit ett program skapa lösenord. Brukar tänka ut dem själv. Jag tycker det känns bra att kunna dem i huvudet.
Min dator är skitsur. Skickar mig fortfarande till felmeddelandesidan om jag anger www.sporthoj.com.
Går jag in på någon annan sida via historiken kommer jag rätt.
Antar jag får rensa lite
Hej, Anna!
Efter stängningen av SH så har mina knappar på musen "bytt plats". Det som förr var högerklick är nu vänsterklick och vice versa. Anledningen till att jag tar detta med dig är att du var übersjysst vid ett tidigare tillfälle när du hjälpte mig med datorn.
Vet du hur jag löser detta?
Startmenyn - kontrollpanelen - mus. Där kan du välja om den ska vara för höger eller vänsterhänta.
Hej, Anna!
Efter stängningen av SH så har mina knappar på musen "bytt plats". Det som förr var högerklick är nu vänsterklick och vice versa. Anledningen till att jag tar detta med dig är att du var übersjysst vid ett tidigare tillfälle när du hjälpte mig med datorn.
Vet du hur jag löser detta?
Ni med problem med cache osv, rensa webbläsarens cache. Testa starta om datorn, osv. Ibland kan sådant hjälpa att återställa nätverket (eller aktivera/inaktivera det).
Jag har konstant problem med pengar, osäker på hur din lösning kommer att fungera dock.
Alla vet inte vad du pratar om.
Cache, inte cash.
Men en cache i datorrelaterade sammanhang brukar vara lokalt sparade versioner av data som finns på servrar, för att slippa ladda ner allt alltid. Sparar bandbredd för servrarna och gör det snabbare för användaren.
Om servern/browsern inte upptäcker att filer i cachen uppdaterats serverside så kommer browsern att köra på de gamla, vilket ger lite knepiga problem när det händer.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|