Rancid-Racing
#147 Gillisson
Är det sant att Open-klassen ska försvinn till -08.?
Ja, eller slås ihop med rookie och tappa SM status?
Ja, eller slås ihop med rookie och tappa SM status?
Antar att jag är det skyldige till missförståndet
Nej, det är inte sant.
450 blir S1
Open blir S2 (med en min cc gräns)
Rookie blir Open
Alltså blir skillnaden bara en min cc gräns i stora klassen & lite nya klassnamn
Jahapp, får man köra Open nästa år då? Verkar ju vara det som gäller om man ska hänga med.
Frågan är väl om du får det med A-licens? Hoppas du menar S2. Där kommer du inte få köra med en 450.
Bättre det blir stenhårda SM-klasser med många förare som kvalar o sen med B-finaler med sistachansen funktion.
Mm jag menar att får jag inte köra S2 med min 450 så äre S1 som finns kvar och där är det ju lätt att kvala in har jag hört
va kommer cc gränsen ligga på i s2 da
Så har man en 450 blir man tvungen att köra S1 Jag är lite små tråg
Bättre det blir stenhårda SM-klasser med många förare som kvalar o sen med B-finaler med sistachansen funktion.
sådana svar vill jag ha, då slipper min hjärna jjobba så hårt
Det var väl lite det upplägget som det pratades om på mötet fast sista chansen skulle gå tillsammans med open och kvala om sista A-finalsplatserna?
Du hade kunnat köra rookie redan i år, tror inte någon hade sagt emot.
Det var väl lite det upplägget som det pratades om på mötet fast sista chansen skulle gå tillsammans med open och kvala om sista A-finalsplatserna?
Du hade kunnat köra rookie redan i år, tror inte någon hade sagt emot.
Mitt förslag sen urminnes tider är precis likadant nu som då. 20 första till final, resten i sista chansen om de sista två platserna. I brist på folk (vilket är ganska troligt) så kör s1 & s2 sina sista chansen ihop. Open (fd. rookie) tycker jag ska få köra sitt helt för sig själva. Däremot vore det ju en utopi om man man kunde få ett väl fungerande system där B-förare kan få Wildcard till A-tidskval (och då får köra A-final eller sista chansen). Men det funger ju enbart om man kan förlägga klasserna på olika dagar eller delar ut wildcard redan efter Opens tidskval.
Det här tror jag är bäst för publik, förare och framtid.
Har du någon koll när allt ska vara spikat?
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs VM-kva... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|