Ang. SM 2008

Rancid-Racing

#147 Gillisson
Gick med
1 Jul 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
Ducati 959 Corse, TM450 smx, TM300 en
Är det sant att Open-klassen ska försvinn till -08.?
Ja, eller slås ihop med rookie och tappa SM status?
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Antar att jag är det skyldige till missförståndet

Nej, det är inte sant.

450 blir S1
Open blir S2 (med en min cc gräns)
Rookie blir Open

Alltså blir skillnaden bara en min cc gräns i stora klassen & lite nya klassnamn
 

Rancid-Racing

#147 Gillisson
Gick med
1 Jul 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
Ducati 959 Corse, TM450 smx, TM300 en
Antar att jag är det skyldige till missförståndet

Nej, det är inte sant.

450 blir S1
Open blir S2 (med en min cc gräns)
Rookie blir Open

Alltså blir skillnaden bara en min cc gräns i stora klassen & lite nya klassnamn

Aha jag har gått å grunnat på det här i helgen, tyckte egentligen det var ganska bra om det varit så, då det blivit en riktigt bra S1 klass.
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
det bästa lär väl dock vara att ha det som i övriga världen, S1 S2 och så open, ja så som svemo tänkt sig till 2008
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Jahapp, får man köra Open nästa år då? Verkar ju vara det som gäller om man ska hänga med.
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Jahapp, får man köra Open nästa år då? Verkar ju vara det som gäller om man ska hänga med.

Frågan är väl om du får det med A-licens? Hoppas du menar S2. Där kommer du inte få köra med en 450.
Bättre det blir stenhårda SM-klasser med många förare som kvalar o sen med B-finaler med sistachansen funktion.
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Frågan är väl om du får det med A-licens? Hoppas du menar S2. Där kommer du inte få köra med en 450.
Bättre det blir stenhårda SM-klasser med många förare som kvalar o sen med B-finaler med sistachansen funktion.

Mm jag menar att får jag inte köra S2 med min 450 så äre S1 som finns kvar och där är det ju lätt att kvala in har jag hört :gnissla
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Mm jag menar att får jag inte köra S2 med min 450 så äre S1 som finns kvar och där är det ju lätt att kvala in har jag hört :gnissla

Enklast är ju att se till att man är bland de 20 snabbaste i Sverige ;)

Hittills har ju många av våra rejs inte ens varit fulla & man har kunnat köra in "gratis" poäng bara genom att ta sig i mål. Ganska tråkigt tycker jag. Är det inte bättre vi får "överfulla" klasser & att sen de 20 bästa på tidskvalet går till final? Övriga får köra "sista chansen" där 2 två första går vidare till A-final.
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
2008 kommer det garanterat att bli fullt och det kommer garanterat även bli så att man får ligga i för att fixa det:gnissla :)
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
va kommer cc gränsen ligga på i s2 da

Gissningsvis samma som det internationella reglementet. Minns inte exakt vad det säger dock, men tror det är samma som inom MX så har man strok-eller borr kit ska det väl inte vara några problem.
 

LeZZe

http://www.lezzeracing.tk/
Gick med
2 Aug 2003
Ort
västerås
Hoj
Yamaha 450 SM / YZ 250F
Så har man en 450 blir man tvungen att köra S1 :confused: Jag är lite små tråg
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Bättre det blir stenhårda SM-klasser med många förare som kvalar o sen med B-finaler med sistachansen funktion.

Det var väl lite det upplägget som det pratades om på mötet fast sista chansen skulle gå tillsammans med open och kvala om sista A-finalsplatserna?

:tummenupp sådana svar vill jag ha, då slipper min hjärna jjobba så hårt:pannkyss

Du hade kunnat köra rookie redan i år, tror inte någon hade sagt emot.
 
Last edited:

LeZZe

http://www.lezzeracing.tk/
Gick med
2 Aug 2003
Ort
västerås
Hoj
Yamaha 450 SM / YZ 250F
Det var väl lite det upplägget som det pratades om på mötet fast sista chansen skulle gå tillsammans med open och kvala om sista A-finalsplatserna?



Du hade kunnat köra rookie redan i år, tror inte någon hade sagt emot.



De hade alla kunnat gjort...
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Det var väl lite det upplägget som det pratades om på mötet fast sista chansen skulle gå tillsammans med open och kvala om sista A-finalsplatserna?



Du hade kunnat köra rookie redan i år, tror inte någon hade sagt emot.

Mitt förslag sen urminnes tider är precis likadant nu som då. 20 första till final, resten i sista chansen om de sista två platserna. I brist på folk (vilket är ganska troligt) så kör s1 & s2 sina sista chansen ihop. Open (fd. rookie) tycker jag ska få köra sitt helt för sig själva. Däremot vore det ju en utopi om man man kunde få ett väl fungerande system där B-förare kan få Wildcard till A-tidskval (och då får köra A-final eller sista chansen). Men det funger ju enbart om man kan förlägga klasserna på olika dagar eller delar ut wildcard redan efter Opens tidskval.

Det här tror jag är bäst för publik, förare och framtid.

Edit: Markus dräparen ;)
 
Last edited:

LeZZe

http://www.lezzeracing.tk/
Gick med
2 Aug 2003
Ort
västerås
Hoj
Yamaha 450 SM / YZ 250F
Mitt förslag sen urminnes tider är precis likadant nu som då. 20 första till final, resten i sista chansen om de sista två platserna. I brist på folk (vilket är ganska troligt) så kör s1 & s2 sina sista chansen ihop. Open (fd. rookie) tycker jag ska få köra sitt helt för sig själva. Däremot vore det ju en utopi om man man kunde få ett väl fungerande system där B-förare kan få Wildcard till A-tidskval (och då får köra A-final eller sista chansen). Men det funger ju enbart om man kan förlägga klasserna på olika dagar eller delar ut wildcard redan efter Opens tidskval.

Det här tror jag är bäst för publik, förare och framtid.


Har du någon koll när allt ska vara spikat?
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Har du någon koll när allt ska vara spikat?

Ingen aning. Reglementet skrivs säkert redan nu o bör väl komma oss tillhandla i början på nästa år. Men jag vågar påstå att det med säkerhet blir den klassindelning jag tidigare sagt S1, S2 & Open (sist nämnda utom SM).
Förväntar du dig köra s2 med en 450 hoj är du rökt. Open är precis som det låter, en helt öppenklass (med reservation vad det gäller licens).

Om inte annat så är det som sagt bara kolla vad min gränsen är i FIM reglemenetet då det lär lägga grunden till svemos gräns. Det är väl 470-480 cc eller liknande.
 

Ludde

#85 - TokStrokeRacing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg, Tosslanda
Hoj
Honda CRF450 SM o MX
När är det tävlingskalendern brukar komma ut? Iaf sådär inofficiellt.
Nån tok på jobbet har fått för sig att vi ska cykla Vättern runt nämligen, och vill ju gärna kunna skylla på att det är tävling. :rolleyes:
Annars så är det la bara att trampa är jag rädd. Men det kan säkert vara nyttigt det med. Eller så.
 
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

 Den 1 februari körs VM-kva...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Top