Lennartsson
Ny medlem
Håller med Barrett i det mesta.... Å Marcus e kung!
När är det tävlingskalendern brukar komma ut? Iaf sådär inofficiellt.
Nån tok på jobbet har fått för sig att vi ska cykla Vättern runt nämligen, och vill ju gärna kunna skylla på att det är tävling.
Annars så är det la bara att trampa är jag rädd. Men det kan säkert vara nyttigt det med. Eller så.
Vi klubbar får försöka att inte lägga någon tävling den dagen. Så kan du samtidigt utmana oss andra. Se vilken motardpilot som utan motors hjälp tar sig snabbast runt. Spontant som dyker upp i mitt huvud är att jag vågar satsa en slant på Ljungberg, Lennartsson, eller Lisa.
Mitt förslag sen urminnes tider är precis likadant nu som då. 20 första till final, resten i sista chansen om de sista två platserna. I brist på folk (vilket är ganska troligt) så kör s1 & s2 sina sista chansen ihop. Open (fd. rookie) tycker jag ska få köra sitt helt för sig själva. Däremot vore det ju en utopi om man man kunde få ett väl fungerande system där B-förare kan få Wildcard till A-tidskval (och då får köra A-final eller sista chansen). Men det funger ju enbart om man kan förlägga klasserna på olika dagar eller delar ut wildcard redan efter Opens tidskval.
Det här tror jag är bäst för publik, förare och framtid.
Edit: Markus dräparen
Mitt förslag sen urminnes tider är precis likadant nu som då. 20 första till final, resten i sista chansen om de sista två platserna. I brist på folk (vilket är ganska troligt) så kör s1 & s2 sina sista chansen ihop. Open (fd. rookie) tycker jag ska få köra sitt helt för sig själva. Däremot vore det ju en utopi om man man kunde få ett väl fungerande system där B-förare kan få Wildcard till A-tidskval (och då får köra A-final eller sista chansen). Men det funger ju enbart om man kan förlägga klasserna på olika dagar eller delar ut wildcard redan efter Opens tidskval.
Det här tror jag är bäst för publik, förare och framtid.
Edit: Markus dräparen
Upplägget är ju både enkelt och bra
Men kommer det att bli några tävlingar att praktisera det på
Vi kan försöka att få till en cup på tillfälliga centrala banor. Eskilstuna har haft tävlingar på sin bandyplan. Örebro har oxå haft. Fler kan ha. Samordna det och göra en cup av det. 4-5 st enkla centralt belägna tävlingar under en säsong. En i Karlstad kanske. Har dom motorcyklar där eller kör dom bara rally? Jönköping? Växjö på uråsa?
Vi måste själva pusha om det ska bli något. Förra säsongen var ju inte många tävlingar. Var och en kan ju undersöka möjligheterna i sin egen hemstad och klubb. Det behöver inte vara en tävling med dyr tidtagning. Köra startordningen med en stege är kul det med. Många korta heat, med tex 8 förare i varje heat. Där publiken själva kan lista ut vem som leder.
Som det är nu så har man inte mycket aning om vem som leder om man inte är insatt själv. Och det gör ju sporten inte roligare för dom som tittar första gången.
Fram för flera enklare tävlingar utan transponders och kval. Kvala kan ni som kör SM få göra på dom tävlingarna. Maximera deltagarantalet till förslag 60 st, mixa ihop och blanda hela förmiddagen. 8 i varje heat. 2 minuters paus mellan heaten. Lite underhållning i bland. Kör finaler för alla som deltager, där segraren går upp till nästa final. Avsluta med en A-final för tex 10 st.
Bygg banorna så det blir feta sladdar och stora hopp. Då kan det bli kul att även titta på. Och i förlängningen börja köra själv.
Håller med Lasse....
Då kör vi på det. Efter nyår tar jag tag i Örebroarrangemanget på vinterstadion eller örebromässan om flera gör samma sak i sin hemstad och ingen i klubben har invändningar mot det. Det var ju så himla lite tävlingar förra året.
Ola och Stefan är förarrepresentanter, (tanter iaf) så dom kanske vill ha synpunkter innan jag lovar för mycket.
Vem tar tag i övriga Sverige.
PS: Barret är bra på mycket. http://www.jibjab.com/starring_you/receipt/3283775
Känns som det finns anledning att lyfta tråden!
Vad händer egentligen inför 2008? Antydningar man fått är ju att det är STOR brist på arrangörer. Flertalet verkar vara på väg att falla bort & inget görs för att behålla dom eller skapas ersättare.
Linköping? Vore ju en skam om där inte kördes SM med finns det folk som är villiga att arrangera?
Östersund? Jocke drog ju ett gigantiskt lass själv där uppe i år o det är ju ohållbart. Enl. mig en av sveriges roligaste banor & även här vore det en skam om det inte går få ihop folk till ett arrangemang.
Östhammar? Ny o fin (?) bana. Är väl bara att köra på eller?
Göteborg är väl dom enda som officiellt ansökt? Klart vi ska ha ett rejs även på sveriges baksida!
Örebro räknar jag kallt med.
Mer?
Det är väl dax att vi börjar vakna o inse att tar vi inte tag i det här själva blir det inget heller
Känns som det finns anledning att lyfta tråden!
Vad händer egentligen inför 2008? Antydningar man fått är ju att det är STOR brist på arrangörer. Flertalet verkar vara på väg att falla bort & inget görs för att behålla dom eller skapas ersättare.
Linköping? Vore ju en skam om där inte kördes SM med finns det folk som är villiga att arrangera?
Östersund? Jocke drog ju ett gigantiskt lass själv där uppe i år o det är ju ohållbart. Enl. mig en av sveriges roligaste banor & även här vore det en skam om det inte går få ihop folk till ett arrangemang.
Östhammar? Ny o fin (?) bana. Är väl bara att köra på eller?
Göteborg är väl dom enda som officiellt ansökt? Klart vi ska ha ett rejs även på sveriges baksida!
Örebro räknar jag kallt med.
Mer?
Det är väl dax att vi börjar vakna o inse att tar vi inte tag i det här själva blir det inget heller
Jag kan svara på frågan om Östhammar/ÖMK.....
Jag kan svara på frågan om Östhammar/ÖMK.....
Ljudet är ju ett ständigt gissel tyvärr. Litet avsteg från tidigare diskussion med någon som vet om det är klart med 94dbA för 2008?
Detta är något SVEMO måste gå ut med snart!
Jag med flera sitter och bygger ihop hojen inför 2008, och vill inte köpa in ett system som inte klarar Svemo kravet. Så vi måste veta vad som är krav.
Hur gör vi, vem tar vi kontakt med. Någon som vet ???
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs VM-kva... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|