Ang. Vodka/Redbull

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
kawasaki zx7r -99
Jag har länge funderat över hur farlig denna groggen är egentligen? Eftersom det påstods att några dog av denna groggen för fleera år sen så har alla fått en sån jäkla repekt över den, visst ska man ha respekt av sprit men jag tror att det hela som ligger bakom är att dem drack som svampar, så dricker man som en normal person så är de väll ingen större fara?

Någon annan som har mer information om denna grogg än mig? Vad det är som är farligt och hur man ska gå till väga för att inte komma över de sträcket när de farliga är, då alltså om det ÄR farligt som det påstås.

// mvh Q
 

Therudeboy

Guest
Det är väl bara farligt för personer som är gravida eller har hjärtproblem? Jag har inte dött av det i alla fall och jag dricker det varje helg. :tummenupp
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Det är alkoholen som är farlig :fakta

Redbullen är bara äcklig :ajjabajja
 

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Jag slutade drick Redbull & vodka efter att jag börjat pissat blod under en häftig fylla. Det hade aldrig hänt förut, och det hade inte hjärtklappningen som följde med heller... Efter den kvällen har inte jag pissat blod någon mer gång.

Drick ni, men jag vågar inte längre.

Att två byggare dog av Redbull har nog inte bara med Redbull att göra. Men det är lite läskigt att det hände med bara några dagars mellanrum...
 

Coola Ola

Guest
Jag har svårt att tänka mig att det skulle vara speciellt farligt. Isf har jag flera kompisar som ligger i riskzonen. Bl.a. en tjejkompis som bara dricker Vodka/Red Bull o har gjort så de senaste fem åren. Hon dricker inte lite heller.
 

spharv

Ny medlem
Gick med
26 Dec 2003
Ort
Småland
Hoj
Suzuki
Jag tror det är i extrema fall faktiskt...
Jag har groggat på redbull och vodka. redbull och hembränt, redbull och all möjlig ren sprit... har aldrig pissat blod eller dött :tungan

Skandal bara, tror jag.. mest (red)bullshit!

Edit: Men jag är ej ansvarig ifall du dör om du testar!!!
 

Norrlandsguld

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2004
Ort
Långt i norr..
Hoj
Suzuki RF900R
Drack redbull/6 vodka :banana konstant i 2 år och fick mycket brudar samt hjärtsnörp till onsdag varje vecka. Numer lite lungnare men det går inte komma ifrån att den är en party starter så varannan är okej,,,
 

Hampe #66

2fast4U
Gick med
27 May 2003
Ort
älmhult
Hoj
gammal moppe
da fax

Samma sak med coca cola...

Min åsikt är att du bör inte spä ut med rb e.l likn... :7peta

Cider.. :)
Cider...... :yoparty
Cider......... :kocko

Vi kör med v&rb....tom inrättat speciella återvinnings grunkor för rb...

Men det är säkert inte bra...jag försöker så gått det går, men grubbtrycket tar ofhverhand.. :fatta!

Lägg till att man är manisk..."jag ska vara grymmast, king of the hill, tjabba sist, slabba de sista chixen, ta alla i armbrytning m.m..
Sätta nån avfdankad 30taggare syndromet..both ways!
Burna gummi med hojen, visa alla det senaste på sporhoj...
Öfvertyga alla att om garry mccoy o melandri hade vunnit motogp om ifall att.............de hade haft samma material som de andra m.m"

Och du har en hjärtinfarkt på köpet....

Klippa en vinare är klart bäst....du vinner brudarna och du har en solklar fylla på köpet...sen att man mår piss dan efter, men det gör man ju ändå. :huvet
 

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Östersund
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Det är nog inte farligare än annan grogg. Jag drack det ofta förut, har numera gått över på white russian men inte fan spyr jag mindre för det.

note to self:drick mindre så löser det sig

:fyllisar :fyllisar :fyllisar
 

Chilly

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2004
Ort
Kinna
Hoj
Buell s1
Idag är Ju RedB ganska harmlös, det har tagit bort Effedrinet i det. Det var Effedrinet som man kom i gång på....... Effedrin är dopingklassat sen typ 10år bakåt i sverige.
 

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
kawasaki zx7r -99
Hampe #66 skrev:
Samma sak med coca cola...

Min åsikt är att du bör inte spä ut med rb e.l likn... :7peta

Cider.. :)
Cider...... :yoparty
Cider......... :kocko

Vi kör med v&rb....tom inrättat speciella återvinnings grunkor för rb...

Men det är säkert inte bra...jag försöker så gått det går, men grubbtrycket tar ofhverhand.. :fatta!

Lägg till att man är manisk..."jag ska vara grymmast, king of the hill, tjabba sist, slabba de sista chixen, ta alla i armbrytning m.m..
Sätta nån avfdankad 30taggare syndromet..both ways!
Burna gummi med hojen, visa alla det senaste på sporhoj...
Öfvertyga alla att om garry mccoy o melandri hade vunnit motogp om ifall att.............de hade haft samma material som de andra m.m"

Och du har en hjärtinfarkt på köpet....

Klippa en vinare är klart bäst....du vinner brudarna och du har en solklar fylla på köpet...sen att man mår piss dan efter, men det gör man ju ändå. :huvet


Haha! skulle du kunna skriva om detta när du har mindre alkohol i kroppen? fattar inte meningarna riktigt.
 

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Quaya skrev:
Haha! skulle du kunna skriva om detta när du har mindre alkohol i kroppen? fattar inte meningarna riktigt.
Ha! Jag hade precis tänkt skriva samma sak, men du hade redan gjort det! :D
 

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
Hampe #66 skrev:
Samma sak med coca cola...

Min åsikt är att du bör inte spä ut med rb e.l likn... :7peta

du vinner brudarna och du har en solklar fylla på köpet...sen att man mår piss dan efter, men det gör man ju ändå. :huvet

HAHAHAHAHAHAHAHA!!!! :lol :rofl
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Efedrin

Det har aldrig funnits efedrin i RedBull. Det verksamma ämnet heter Taurine, och så vitt jag vet finns det kvar i RB, dock i mindre mängder.
 

Kimze

?
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Malmö
Hoj
På gång
Jag dricker ofta redbull/vodka redbull/annan sprit
och jag har inte fått några bieffekter som att pissa blod eller hjärtklappning dem som dör eller pissar blod har nog med att dem redan druckit väldigt förmycket!
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Starstriker skrev:
Det har aldrig funnits efedrin i RedBull. Det verksamma ämnet heter Taurine, och så vitt jag vet finns det kvar i RB, dock i mindre mängder.
Jag har hört flera ggr via ryktesvägen att redbull innehållit efedrin i andra länder, exempelvis Österrike. Är detta fel då alltså? Har inte kollat upp det själv.
 

Jamaha

Crazy.Insane.Mother.Fucke r
Gick med
8 May 2003
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha R1, KTM 250
Norrlandsguld skrev:
Drack redbull/6 vodka :banana konstant i 2 år och fick mycket brudar samt hjärtsnörp till onsdag varje vecka. Numer lite lungnare men det går inte komma ifrån att den är en party starter så varannan är okej,,,

Brudar är nog den enda komplikationen jag har märkt...man är inte lika kräsen på hur dom ser ut så det måste ju garanterat försämra synen för tillfället :3freak
 

Kimze

?
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Malmö
Hoj
På gång
mb skrev:
Jag har hört flera ggr via ryktesvägen att redbull innehållit efedrin i andra länder, exempelvis Österrike. Är detta fel då alltså? Har inte kollat upp det själv.

Nej det stämmer.
De flaskorna som inte får säljas i Sverige men görs ändå ofta i utländska affärer innehåller efedrin. Därför är dem förbjudna här!
För er som undrar vilka flaskor det är så är det rebull i galsflaskor utan kolsyra
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top