Anlägga bilplats med marksten?

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Skulle tro på en kranbil. Har du nåt att lyfta med så kan du ta den på släp men det brukar man inte ha...

Med tanke på att det handlar om 25 kvadratmeter så är det av just transportkostnad/hyra som jag rekommenderade en rundpadda istället. En sån rullar/drar man enkelt upp på minsta sortens släpvagn. Jag känner direkt om det är färdigpaddat eller inte och det kommer du också att göra. Jag hade med tanke på den lilla ytan trots allt kört på en liten padda och istället paddat fler tunnare omgångar och vid behov använt vatten och istället lagt pengarna på att gräva ut 10-15 cm djupare istället.

Hade jag efter en vinter märkt att det var kasst hade jag förbannat min egen inkompetens och gjort om det.

Var många år sen jag jobbade med sånt här men jag la totalt 170 kvadrat plattor runt mitt eget hus för 3-4 år sen. Allt packat med rundpadda (endast för att jag råkar äga en sån). Har inte satt sig öht.

Det kommer alltid att krävas mindre körning och kanske kännas säkrare med en 500kg padda men med tanke på jobbets totala storlek och vilken extra kostnad den för med sig i form av transporter så kan det ifrågasättas.

Tar rundplattan en mindre yta än vibratorplattan eller vad är skillnaden? Använt vatten?

Jag har mätt ytan. 3x5m så handlar om 15m2 istället. Kan alltså lugnt köra 40cm underlag också om det skulle vara så också.

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Tar rundplattan en mindre yta än vibratorplattan eller vad är skillnaden? Använt vatten?

Jag har mätt ytan. 3x5m så handlar om 15m2 istället. Kan alltså lugnt köra 40cm underlag också om det skulle vara så också.

En rundpadda är en padda precis som alla andra men den är väldigt enkel och smidig med litet footprint. Har inget utrymmeskrävande handtag som sticker bakåt utan man manövrerar via en ring vertikalt ovanför paddan, den lämpar sig därför väldigt bra utmed husfasader, i djupare rörschakter mm där man har behov av att vända men inte riktigt har platsen. Saknar fram/back (vilket även mindre vanliga paddor gör).

Vatten är effektivt för att packa materialet. Men gör som Philleee sa, skyffla på 10 cm och padda skiten ur det, sen 10cm till och padda det osv. När det är bra packat och stumt så börjar paddan leva jävel och studsa runt.

Hyr nu för fan ingen asfaltspadda bara.....

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO