renkött
Gudomlig sporthojare
Skulle tro på en kranbil. Har du nåt att lyfta med så kan du ta den på släp men det brukar man inte ha...
Med tanke på att det handlar om 25 kvadratmeter så är det av just transportkostnad/hyra som jag rekommenderade en rundpadda istället. En sån rullar/drar man enkelt upp på minsta sortens släpvagn. Jag känner direkt om det är färdigpaddat eller inte och det kommer du också att göra. Jag hade med tanke på den lilla ytan trots allt kört på en liten padda och istället paddat fler tunnare omgångar och vid behov använt vatten och istället lagt pengarna på att gräva ut 10-15 cm djupare istället.
Hade jag efter en vinter märkt att det var kasst hade jag förbannat min egen inkompetens och gjort om det.
Var många år sen jag jobbade med sånt här men jag la totalt 170 kvadrat plattor runt mitt eget hus för 3-4 år sen. Allt packat med rundpadda (endast för att jag råkar äga en sån). Har inte satt sig öht.
Det kommer alltid att krävas mindre körning och kanske kännas säkrare med en 500kg padda men med tanke på jobbets totala storlek och vilken extra kostnad den för med sig i form av transporter så kan det ifrågasättas.
Tar rundplattan en mindre yta än vibratorplattan eller vad är skillnaden? Använt vatten?
Jag har mätt ytan. 3x5m så handlar om 15m2 istället. Kan alltså lugnt köra 40cm underlag också om det skulle vara så också.