Anmälan LMS B-race 30/6-1/7

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Hur sker uppdelningen till de två kvalgrupperna?
Vore ju lite orättvist om folk missar A-finalen för att de kör i en grupp med många snabba förare.

Var precis vad som hände förra året en grupp var snabbare än den andra.Det är ett lite skevt kvalsystem. Men i år får i alla fall alla vara med och tävla.
Förra året med det här kvalsystemet så blev resultatet ett par långsammare förare fick tävla medans några som satt bättre kvaltid men i fel grupp fick titta på.

sandstream

Guest
Var precis vad som hände förra året en grupp var snabbare än den andra.Det är ett lite skevt kvalsystem. Men i år får i alla fall alla vara med och tävla. Förra året med det här kvalsystemet så blev resultatet ett par långsammare förare fick tävla medans några som satt bättre kvaltid men i fel grupp fick titta på.
Precis vad jag misstänker kan ske i år igen. Är det bara samma väderförhållanden borde de 30 snabbaste från båda kvalgrupperna få köra A-finalen. Då spelar det ingen roll vilken grupp de snabbaste förarna hamnar i.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
De 15 snabbaste i varje grupp går till A-final.

Även om man kör två kvalgrupper tycker jag bästa tiderna från resp grupp bör räknas iaf.
Då kommer de snabbaste köra a-final och de mindre snabba köra b-final.
D.v.s de med ungefär samma hastigheter kommer köra i samma final.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Även om man kör två kvalgrupper tycker jag bästa tiderna från resp grupp bör räknas iaf.
Då kommer de snabbaste köra a-final och de mindre snabba köra b-final.
D.v.s de med ungefär samma hastigheter kommer köra i samma final.

Fast 05 var det väl ganska olika förhållanden i de olika grupperna. Det började till ex. regna för den ena gruppen. Om man sluppar isär grupperna kommer det max vara några få som missar a-final.

Fast det borde inte delas upp efter när man betaler. Seriösa/snabba betalar nog tidigare.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Hur man än vänder sig har man arslet bak...
Det kommer aldrig gå att få till en perfekt lösning. Det kommer alltid vara någon som anser sig vara utkvalad tack vare schemat, klasserna, vädret eller vad som helst. Under rådande omständigheter är det en bra lösning, inte perfekt för alla men bra.

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Hmm kan kanske få tid att köra, är det en massa extra pengar att lägga nu eller är det förlängd anmälningstid?

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Fast 05 var det väl ganska olika förhållanden i de olika grupperna. Det började till ex. regna för den ena gruppen. Om man sluppar isär grupperna kommer det max vara några få som missar a-final.

Jo sant det också. Man får kanske fixa en wet-kval regel ;)

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Last edited:

sandstream

Guest
Jag väljer att tolka detta på mitt eget sätt, dvs jag är snabb för jag betalde tidigt. Allt för the sake of självförtroende
Jag anmälde mig och betalade först av alla har jag för mig så jag är alltså skitsnabb!!! :D

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Hoj
Ducati 748 SPS
Hur man ska fördela ifrån de olika kvalgrupperna styrs av FIM regler,
De första 15 i repektiv grupp går till A final,
Snabbast grupp tar startgrid pos 1, 3, 5, 7 osv, andra gruppen jämna nummer.

Vad vi kommer att göra för att fördela så jämnt som möjligt i kvalgrupperna är att använda oss av tidigare raceresultat 2007, inte så mycket mer än racet ifrån Anderstorp att gå på, men det ger nog en skaplig bild i alla fall, ettan därifrån till kvalgrupp ett, tvåan till grupp 2 unt so Veiter.

/Christer

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Försöker få min bror att ställa upp men han vet inte säkert än om han kan. När är sista dagen att meddela om man kan?

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Hoj
Ducati 748 SPS
Försöker få min bror att ställa upp men han vet inte säkert än om han kan. När är sista dagen att meddela om man kan?

Finns ingen sista dag, han är välkommen även om han så skulle bestämma sej på lördagen, men visst, ju tidigare ju bättre:)

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning