Anmälan LMS B-race 30/6-1/7

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Blir det någon SP-tävling?
Min betalning kommer på måndag.

RRacer

Medlem
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
PW50
Kul om det blir en nyare hoj! :tummenupp

Själv så ska jag, liksom Roger från Hyllinge MS, tydligen köra en Kawasaki 600 i Rookie 1000...

"Jörgen Johansson Kortedala MK Rookie600 Honda CBR600RR 31 Jörgen Johansson 6010461 2007-05-22 2007-05-23 Bägge"

Det verkar som om jag plötsligt bytt hoj i anmälningslistan på nåt sätt, hoppas det är en 07:a :D

Skall vi hålla oss till verkligheten skall det dock vara gammel r6 02.

Last edited:

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jag ska i alla fall fortfarande köra Suzuki..! :tungan

Hoppas det blir med lite ny lack men det får vi se.

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Kul om det blir en nyare hoj! :tummenupp

Själv så ska jag, liksom Roger från Hyllinge MS, tydligen köra en Kawasaki 600 i Rookie 1000...

oså har vi en David som kör classic hoj också! Kawasaki ZX10 David kan få det lite tufft på en sån hoj jämfört med de andra :D
David Andersson Linköpings MS Rookie1000 Kawasaki zx10
c1024.jpg

Ska bli jävligt skoj o se ifall den hänger med resterande hojar!

Kan vara en sån här han menar
KAWASAKIZX10R-2004-HI.jpg

Men jag är osäker...

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Säg till om jag tänker helt fel nu. Men om bara plats 1-15 i resp klass går till a-final? Blir inte en gemensam b-final med r1000/r600 extremt överfull då?
För det borde väl vara mer än 15st i resp klass som inte går till a-final?

Två träningsgrpper i R600 och R1000 = 30 förare i resp. A-final. Resten till B-final. 14 R1000 hojar till B-final och 17 R600 hojar till B-final. Alltså 31 hojar, det blir skoj. :gnissla

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Två träningsgrpper i R600 och R1000 = 30 förare i resp. A-final. Resten till B-final. 14 R1000 hojar till B-final och 17 R600 hojar till B-final. Alltså 31 hojar, det blir skoj. :gnissla

Jo, såg sen att 15 första i varje kvalgrupp går till a-final, och resten får kör b-final.
Var bara inne i ett annat tänk, där de kanske 20 första ur resp grupp går till a-final. Sen får resterande köra race om de 10 resterande platserna till a-finalen i "b-finalen".

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Jo, såg sen att 15 första i varje kvalgrupp går till a-final, och resten får kör b-final.
Var bara inne i ett annat tänk, där de kanske 20 första ur resp grupp går till a-final. Sen får resterande köra race om de 10 resterande platserna till a-finalen i "b-finalen".

Tänkte likadant själv först. Men det här blir nog bäst med tanke på hur startfältet ser ut.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Synd att B-finalen är efter, eftersom jag med största sannolikhet hamnar där kanske jag missar den på söndagen med tanke på att jag måste hem och jobba... :(

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Trist, men då får du gasa så du hinner köra A-finalen. :tummenupp

Haha, jaa det är ju förhoppningen men det är första gången jag är på Sviestad och min första tävling. Klart som tusan man satsar men jag är realist också... ;)

Å andra sidan har jag varnat jobbet för att jag kan bli lite sen... Får se hur mycket vi vågar gasa med släpet, det kan ju gå... :hihi

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Det är ju helt underbart att det blir A och B final, det innebär att man kan köra sitt eget tempo och ändå garanterat få köra race! Precis vad jag behövde just nu faktiskt.

*Svensken*

www.potatoesmc.com
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Aprilia RSV4 Factory Aprc 2011 + Aprilia sportcity 125
oså har vi en David som kör classic hoj också! Kawasaki ZX10 David kan få det lite tufft på en sån hoj jämfört med de andra :D
David Andersson Linköpings MS Rookie1000 Kawasaki zx10
c1024.jpg

Ska bli jävligt skoj o se ifall den hänger med resterande hojar!

Kan vara en sån här han menar
KAWASAKIZX10R-2004-HI.jpg

Men jag är osäker...

Ja, det kan kanske blivit lite fel när jag anmälde mig.
Jag tänkte ta licensen på fredagen och köra mitt första rejs på lör/sön så ha lite överseende:)

/ Svensken

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Det låter bra, det är ju alltid lättast att ringa och fråga själv. Tror inte man behöver anmäla i förväg att man ska lösa engångslicens bara du har skickat in friskintyg till SVEMO eller hur den nu va?

Jag kollade med Svemo och överåriga är över 56, m.a.o behövs inget friskintyg för de allra flesta för att teckna en engångslicens. Så vitt jag kan förstå så är det bara att plocka ut en engångslicens i raceoffice på racedagen helt enkelt.

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Jag kollade med Svemo och överåriga är över 56, m.a.o behövs inget friskintyg för de allra flesta för att teckna en engångslicens. Så vitt jag kan förstå så är det bara att plocka ut en engångslicens i raceoffice på racedagen helt enkelt.

Då fick vi svar på det med! :tummenupp

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Ja, det kan kanske blivit lite fel när jag anmälde mig.
Jag tänkte ta licensen på fredagen och köra mitt första rejs på lör/sön så ha lite överseende:)

/ Svensken

Tur att det inte dammar lika mkt när man kör av på Sviestad jämfört med Gotlandring!
Ska bli kul o se dig köra en tävling, du hade skapligt tempo på Gotland iallafall!

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning