Anmälan LMS B-race 30/6-1/7

Strandelin

Medlem
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Inte just nu
Är helt med på hur de är tänkt från början, en kopia av helgen som var, men frågorna gällde om ni hade någon gräns på antal anmälda i respektive klass. Tolkar ditt svar som att ni inte har det och om det blir fler än 38 så blir det två grupper i kvalen och sedan A- och B-final :)

Nja, gör inte den tolkningen ännu, förutsätt att det är de 38 först betalande som kör. Kör man alla klasser som planerat (dvs utan att slå ihop klasser) finns det nog inte tid för A-/B-finaler. Däremot om det blir klasser som slås ihop kan det frigöras tid för A-/B-finaler.

Med andra ord avvakta och se hur många anmälda det blir, är helt övertygad om att LMS kommer göra det bästa möjliga av situationen oavsett hur anmälningarna fördelar sig mellan klasserna.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
LMS b-tävlingar har alltid varit klockrena, nu i helgen fixade de en superb SM-tävling också. Sandstream oroa dig inte, tror nog LMS precis som Peter skriver kommer fixa ytterligare en bra b-tävling, med mycket bantid och där jag tror att de flesta kommer få köra race, oavsett om det blir a och b-finaler eller inte.

sandstream

Guest
Är helt övertygad om att det blir en kanonhelg men var intresserad av att veta hur de resonerar angående kval, tävlingar osv beroende på antal anmälda och hur många som kan anmäla sig.

Jag chillar ett tag så får vi se :)

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Det är väl rimligt att slå ihop Sport Produktion och 125-400cc till en klass.
Dessutom kommer jag inte vinna för det ramlar säkert in ett gäng småttingar på sina 125:eek:r samt några fler äldre farbröder som vurmar sina 250s ( Stellan, Per Träff, Teddy etc.)
Fast jag ska ha skitkul ändå!

Ditt nya framdäck är på villovägar i Linköping, beroende på vilka kvaltider du sätter kan det bli leveransproblem. ;)

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Finns det nåt preliminärt tidsschema att gå efter eller det är inte bestämt än? Hade vart skönt att veta om man kan boka in båda dagarna eller om jag måste skippa söndagen... :)

Rogge

C4-RACING
Gick med
21 Mar 2004
Hoj
ZX10R 08
Är anmäld och betald till båda dagarna men är osäker om jag kan köra.
Krachade på Sturup Raceway i söndags och skadade handen.
Tre till fyra veckor pratade läkaren om så det blir rätt tajt.:huvet
Ska opereras i dag.
Hmm:va man kanske ska ta med ett clipon och be dem gipsa in den.:tummenupp

sandstream

Guest
Verkar fortfarande vara ont om förare i alla klasser utom Rookie 600 och Rookie 1000.

BoTT: 8 st
125-400: 3 st (lär bara bli 2 om inte Neutral hinner repa sig)
125 Std: 9 st
SP: 5 st

Antar att några av dessa klasser slås ihop om det inte blir fler som anmäler sig.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
2989220 Verkar fortfarande vara ont om förare i alla klasser utom Rookie 600 och Rookie 1000.

BoTT: 8 st
125-400: 3 st (lär bara bli 2 om inte Neutral hinner repa sig)
125 Std: 9 st
SP: 5 st

Antar att några av dessa klasser slås ihop om det inte blir fler som anmäler sig.
Precis som vid SM:et kommer det bli fler som anmäler sig.
Du har dina träningspass i Rookie1000 och vi har våra. :pannkyss

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Eftersom SP och 125-400 slogs ihop även i fjol så är det inte osannolikt att det blir så även i år men det är inget beslut som tas redan. BoTT ingår i deras serie så det kommer säkert mer folk där och 125Jr kör knappast ihop med någon annan och de dyker säkert upp.

Då Rookie-klasserna inte körde SM:et så fanns det väl ett uppdämt behov där som märktes tydligt när anmälan öppnades. Vi har också fått flera frågor om TR m m som nu har släppts så då vet folk mer precis vad de anmäler sig till.

Jag kommer att ha gips till mitten av juli i alla fall så det blir inget för mig. Gustav, vill du köpa mina nya regndäck?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Eftersom SP och 125-400 slogs ihop även i fjol så är det inte osannolikt att det blir så även i år men det är inget beslut som tas redan.
Jag hade räknat med det redan från början och det funkar ju bra.

Jag kommer att ha gips till mitten av juli i alla fall så det blir inget för mig. Gustav, vill du köpa mina nya regndäck?
Vi får se hur SMHIs rapporter utvecklar sig veckan innan. :D

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Nu är klasserna Rookie1000 och Rookie600 fulla, om de 15 som har anmält sig men inte betalat i de två klasserna också betalar så är det så fullt det kan bli.

ett nytt TR med nytt tidschema kommer ut inom kort med A/B finaler för de klasserna.

I skrivande stund är det totalt 139 anmälda vilket är ca 10 mer än till SM:et
Detta ska bli en riktigt rolig tävling! trots att jag inte kör själv :D

Mvh Håkan

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Nu är klasserna Rookie1000 och Rookie600 fulla, om de 15 som har anmält sig men inte betalat i de två klasserna också betalar så är det så fullt det kan bli.

ett nytt TR med nytt tidschema kommer ut inom kort med A/B finaler för de klasserna.

I skrivande stund är det totalt 139 anmälda vilket är ca 10 mer än till SM:et
Detta ska bli en riktigt rolig tävling! trots att jag inte kör själv :D

Mvh Håkan

"Jörgen Johansson Kortedala MK Rookie600 Honda CBR600RR 31 Jörgen Johansson 6010461 2007-05-22 2007-05-23 Bägge"

Det verkar som om jag plötsligt bytt hoj i anmälningslistan på nåt sätt, hoppas det är en 07:a :D

Skall vi hålla oss till verkligheten skall det dock vara gammel r6 02.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning