Anmälan LMS B-race 30/6-1/7

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
1. A. Från SVEMOs hemsida

NYTT FÖR 2007
Amatör Träning RR. Du som har Amatörlicens och kör Roadracing måste inneha särskild licens 2007.
Kontakta licensavdelningen 011-23 10 83.

B. Du löser engångslicens på racet i raceoffice.

2. har du infon för att bli medlem, finns på hemsidan under fliken bli medlem:

http://www.lms.se/web/_pages/Index.asp?NodeId=8&PageId=7&SektId=0

Tredje gången jag frågar nu. :va Vad går engångslicensen på? Måste jag teckna en för vaje dag eller går det att köra på samma både lör och sön

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Tredje gången jag frågar nu. :va Vad går engångslicensen på? Måste jag teckna en för vaje dag eller går det att köra på samma både lör och sön

Från SVEMOs hemsida:

Engångslicens

Aktiva

Förare som avser lösa engångslicens löser detta på tävlingsplats. Tag med medlemskort.
Licensen gäller ett tävlingstillfälle/evenemang.
Engångslicens går endast att lösa i Sverige och för person som är permanent bosat och folkbokförd i Sverige.
För tävlande utanför Sverige krävs nationell/internationell helårslicens.
Förare under 12 år med Knatte- eller Guldhjälmslicens kan inte lösa engångslicens.
Det går inte att tillgodoräkna sig engångslicensavgift när föraren löser helårslicens.
För överåriga söks engångslicens genom att skicka in läkarintyg till SVEMO samt ansökan för vilken tävling det gäller.
Priser/engångslicens: Enklare tävling 250:-, Nationell tävling 400:-, Nationell tävling ungdom 100:-.

En licens per evenemang borde bli B-racet= 2 licenser då det är två separata tävlingar.

Märkligt att min dator är den enda utrustad med google och knappar som gör att jag kommer in på SVEMOs hemsida... :va

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Från SVEMOs hemsida:

Engångslicens

Aktiva

Förare som avser lösa engångslicens löser detta på tävlingsplats. Tag med medlemskort.
Licensen gäller ett tävlingstillfälle/evenemang.
Engångslicens går endast att lösa i Sverige och för person som är permanent bosat och folkbokförd i Sverige.
För tävlande utanför Sverige krävs nationell/internationell helårslicens.
Förare under 12 år med Knatte- eller Guldhjälmslicens kan inte lösa engångslicens.
Det går inte att tillgodoräkna sig engångslicensavgift när föraren löser helårslicens.
För överåriga söks engångslicens genom att skicka in läkarintyg till SVEMO samt ansökan för vilken tävling det gäller.
Priser/engångslicens: Enklare tävling 250:-, Nationell tävling 400:-, Nationell tävling ungdom 100:-.

En licens per evenemang borde bli B-racet= 2 licenser då det är två separata tävlingar.

Märkligt att min dator är den enda utrustad med google och knappar som gör att jag kommer in på SVEMOs hemsida... :va

Självklart har jag läst det men hur ska jag kunna veta om det är ett eller två tävlingar/evenemang?
Eftersom man anmäler sig samtidigt och dom är samma helg så blev jag lite konfunderad och därför frågar jag här...
Det verkar ju va fler som inte vet eftersom jag inte har fått svar när jag har frågat innan.

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Självklart har jag läst det men hur ska jag kunna veta om det är ett eller två tävlingar/evenemang?
Eftersom man anmäler sig samtidigt och dom är samma helg så blev jag lite konfunderad och därför frågar jag här...
Det verkar ju va fler som inte vet eftersom jag inte har fått svar när jag har frågat innan.

Helt rätt, du kan ju inte veta om det är en eller två tävlingar. Det är ju lite "luddigt" då det är två separata tävlingar under samma helg på samma bana. Det är säkert fler som undrar. Jag menade mest kostnader och licensfrågor. Det är ju ganska lätt att ta reda på själv. ;)

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
det är TVÅ separata tävlingar, lördag och söndag.

man kan välja vilken som eller köra bägge.
Den som vinner i en kalss både LÖRDAG och SÖNDAG får alltså 50 uppklassningspoäng...

Två tillstånd, två tävlingar, två dagar, fullt ÖS!:yoparty :pannkyss

//håkan

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
1. A. Från SVEMOs hemsida

NYTT FÖR 2007
Amatör Träning RR. Du som har Amatörlicens och kör Roadracing måste inneha särskild licens 2007.
Kontakta licensavdelningen 011-23 10 83.
Den där texten säger ju igentligen ingenting konkret...
Jag ringer och kollar så slipper vi 10st onödiga inlägg om den saken.. :fakta

EDIT: För att köra endast kval och race så räcker det med engångslicensen, men om du ska köra på tex träningen dagen innan kvalet eller andra träningar så krävs träningslicensen :fakta
B. Du löser engångslicens på racet i raceoffice.
Okej :tummenupp men ska jag skriva någonting om det i tävlingsanmälan:va

2. har du infon för att bli medlem, finns på hemsidan under fliken bli medlem:

http://www.lms.se/web/_pages/Index.asp?NodeId=8&PageId=7&SektId=0
Ahaaa... den ligger där...
Jag letade igenom hela RR-sektionens del eftersom det är RR jag ska hålla på med...

Last edited:

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Den där texten säger ju igentligen ingenting konkret...
Jag ringer och kollar så slipper vi 10st onödiga inlägg om den saken.. :fakta

Okej :tummenupp men ska jag skriva någonting om det i tävlingsanmälan:va

Ahaaa... den ligger där...
Jag letade igenom hela RR-sektionens del eftersom det är RR jag ska hålla på med...

Det låter bra, det är ju alltid lättast att ringa och fråga själv. Tror inte man behöver anmäla i förväg att man ska lösa engångslicens bara du har skickat in friskintyg till SVEMO eller hur den nu va?

Du vill ju bli medlem i LMS inte bara RR-sektionen, men jag kan hålla med den sidan är inte helt självklar.

Lycka till! :tummenupp

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
När är sista anmälningsdag till Linköpningstävlingarna?

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Fortfarande ohotad seger i 125-400cc. :2cool

Kom ihåg att 125-400 och SP kör samma heat. Du kanske får en klasseger, men först över mållinjen är ju ingen garanti.

Själv tycker jag att motorcyklar är rätt tråkigt. Kanske ändrar uppfattning snart.

sandstream

Guest
Fortfarande ohotad seger i 125-400cc. :2cool
Passa dig så de inte slår ihop det med 125 Jr, då har du bara chans på ett brons ;)

Rookie 600: 26 st
Rookie 1000: 26 st

...tävlingen är det 32 till start och 38 till kval om jag nu minns rätt.
Stoppar ni vid 38 anmälda i respektive klass?
Om inte, hur delas kvalen upp så att alla få chans att kvala?

Finns det någon gräns för antal deltagare nedåt, dvs stryker ni någon klass om för få anmäler sig?

Last edited:

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Passa dig så de inte slår ihop det med 125 Jr, då har du bara chans på ett brons ;)

Rookie 600: 26 st
Rookie 1000: 26 st

Stoppar ni vid 38 anmälda i respektive klass?
Om inte, hur delas kvalen upp så att alla få chans att kvala?

Finns det någon gräns för antal deltagare nedåt, dvs stryker ni någon klass om för få anmäler sig?

Schema och info KOMMER! det är 2 dagar sen samma gäng avsluta Roadracing SM som ska hålla i B-racet, ge er till tåls!

klasser stryks förmodligen inte, kan slås ihop med lämplig annan klass

//håkan

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det är väl rimligt att slå ihop Sport Produktion och 125-400cc till en klass.
Dessutom kommer jag inte vinna för det ramlar säkert in ett gäng småttingar på sina 125:eek:r samt några fler äldre farbröder som vurmar sina 250s ( Stellan, Per Träff, Teddy etc.)
Fast jag ska ha skitkul ändå!

sandstream

Guest
Schema och info KOMMER! det är 2 dagar sen samma gäng avsluta Roadracing SM som ska hålla i B-racet, ge er till tåls!
Förstår att det kommer men jag tyckte det var relevanta frågor som kunde ha besvarats utan att berätta något om schemat.
Är det två kval "som vanligt" till resp. tävling eller ett?
Det får vi se när schemat kommer men jag gissar att upplägget blir väldigt likt det som var i helgen, dvs 2 st kval inför varje tävling.

Strandelin

Medlem
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Inte just nu
Är det två kval "som vanligt" till resp. tävling eller ett?

Utan att veta 100% säkert, du kan gott räkna med att det blir 2 st kval/dag. Med andra ord borde du vara garanterad minst 4 st kval om du anmäler dig till både lördag och söndag.

38 pers till träning och 30 till race, tävlingsledaren kan i vissa fall tillåta 32 till start...

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Förstår att det kommer men jag tyckte det var relevanta frågor som kunde ha besvarats utan att berätta något om schemat.
Det får vi se när schemat kommer men jag gissar att upplägget blir väldigt likt det som var i helgen, dvs 2 st kval inför varje tävling.

detaljer ;) man kan inte veta om det behövs A/B finaler innan man vet hur många anmälda det är.

tanken är precis som SM:et 2kval + race lörda respektive söndag, sen får man se hur mkt tid etc det blir kvar av dagen ;)

sandstream

Guest
detaljer ;) man kan inte veta om det behövs A/B finaler innan man vet hur många anmälda det är.

tanken är precis som SM:et 2kval + race lörda respektive söndag, sen får man se hur mkt tid etc det blir kvar av dagen ;)
Är helt med på hur de är tänkt från början, en kopia av helgen som var, men frågorna gällde om ni hade någon gräns på antal anmälda i respektive klass. Tolkar ditt svar som att ni inte har det och om det blir fler än 38 så blir det två grupper i kvalen och sedan A- och B-final :)

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning