Anmälan till Swedish Streetfighter of the Year Award 2006

Status
Ej öppen för fler svar.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
MR.SPEED skrev:
letar hoj för sf bygge går det bra att anmäla sig än då fast man inte har en hoj före sista anmälnings dagen för sf blir det under vintern
Man måste ha en hoj att anmäla sig med. Samt presentera någon slags bild på den.

Murra skrev:
Fråga kolon Värför är anmälningstiden bara september ut? Jag vill ju också vara med och leka men har ju inget objekt just nu. :)
Du får leta lite ivrigare :tungan
Nu är ju den optimala tiden att hitta en billig hoj.

Jag får se ifall jag kan vara lite snäll sen när anmälningstiden närmar sig sitt slut. Tar ställning till det dagarna innan anmälningstiden går ut.


Startfältet ser redan starkt ut så här dag 5 av anmälningsperioden. 11 personer som är villiga att försöka bygga sveriges coolaste/snyggaste fighter.
 

euromange

Veckans smak är....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
RD350 avstannat projekt och VFR400R för söndagsturerna
Undrar om man får specialpris för äldsta utgångsobjekt (förutom förstapriset då :hihi )?
 

ZwaniZ

Ät Ostbågar
Gick med
1 Sep 2005
Ort
Laholm
Hoj
z1000 -03, Suzuki k50
Jag anmäler mig med min Kawa 750.

Nu är det så att den är till salu, får jag sålt den ställer jag upp med en nyinköpt förhoppningsvis gsxr 1100. Streetfigher ska det bli. Lite lågbudjet men med gott stuk är det tänkt.

Hoppas jag kan göra så. Jag respekterar om detta inte funkar.

MVH Thomas
 

Bifogat

  • ZXR-005.jpg
    ZXR-005.jpg
    108 KB · Visningar: 115

leffe6

Pappa till 2
Gick med
31 May 2005
Ort
Götet
Hoj
Cbr-xx
Snabbast på 402.

Ska vi inte passa på och kröna den snabbaste hojen också?
Typ 402 meter?
Snabbaste fightern, man måste ju kunna hantera sin best också. Alla medel tillåtna. Turbo och lustgas. Bara för att man har mest effekt så är man inte automatiskt snabbast. Besiktad som sagt.

Fightrar är inte helt lättkörda på strippen. :tummenupp
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
leffe6 skrev:
Ska vi inte passa på och kröna den snabbaste hojen också?
Typ 402 meter?
Snabbaste fightern, man måste ju kunna hantera sin best också. Alla medel tillåtna. Turbo och lustgas. Bara för att man har mest effekt så är man inte automatiskt snabbast. Besiktad som sagt.

Fightrar är inte helt lättkörda på strippen. :tummenupp
Sveriges snabbaste hoj är en tävling någon annan med tillgång till dragstrip får hålla i.
Sen är det ju det där praktiska problemet med att deltagarna bor på lite olika ställen här i landet.

Så för min del håller jag endast i streetfighterbyggartävlingen. resten lämnar jag åt någon annan.
 

leffe6

Pappa till 2
Gick med
31 May 2005
Ort
Götet
Hoj
Cbr-xx
Wiseguy skrev:
Sveriges snabbaste hoj är en tävling någon annan med tillgång till dragstrip får hålla i.
Sen är det ju det där praktiska problemet med att deltagarna bor på lite olika ställen här i landet.

Så för min del håller jag endast i streetfighterbyggartävlingen. resten lämnar jag åt någon annan.

Ok, vi ska inte krångla till det. Det får bli en annan tråd eller nåt.
/L
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Följande personer är anmälda nu när det är lite mer än 3 veckor kvar:

Wiseguy (CBR900RR)
Hightuned (GSX-R 7/11)
madmagnus (CBR900RR)
ozeo (DR800)
euromange (RD350)
gixxer 1255 (GSX-R 7/13)
MackeNo1 (GSX-R 750)
Peter80 (FZR600)
Matterunken (Bimota YB9SR)
Atlas (CBR900RR)
nickebum (ZX-10R)
ZwaniZ (ZXR750)
 

TSRD

Forza Italia
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati M900 CR Sp, Ducati Multistrada 1000DS -04
En byggartävling låter helt klart kul :tummenupp ! Bra initiativ :banana !!!

Men... Med risk för att tjata om samma sak som andra redan gjort... Men enligt principen 1-miljon-flugor-kan-ju-inte-ha-fel, så kanske det hjälper att "tjata" lite :tungan

Varför låsa anmälningstiden till september? Min vana trogen så kommer inte mina byggen igång innan april typ, med sedan tokbygger jag i ett par månader...

Jag förstår poängen med att man inte ska kasta in gamla byggen i en ny tävling, men kan man inte skippa en "bortre parentes" på anmälningstiden?

Typ: man får inte ha börjat med bygget innan september, men det måste vara klart innan tävlingens slut (-Dooh!). I så fall gör det inget om man inte har hittat ett lämpligt objekt i september, utan man kan anmäla nya projekt under hela tävlingsperioden.

Skulle man anmäla sig en vecka innan tävlingens slut så har man ju bara en vecka på sig att få till något, så det är ju helt klart en fördel att anmäla sig så tidigt som möjligt, för att få mest byggtid. Men om man nu inte hittar något objekt förrän senare i vinter så får man ju liksom inte ens vara med, och det är lite synd tycker jag.

Givetvis är det här min högst personliga åsikt, och jag baserar den på att jag inte har en sportmössa att fixa ett objekt i september... Men jag är gärna med och tävlar med ett objekt som förhoppningsvis landar i garaget under vintern.

Mvh,


/Tobbe - TSRD

.
 

TSRD

Forza Italia
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati M900 CR Sp, Ducati Multistrada 1000DS -04
Lite detaljfrågor om reglerna...

Hur mycket får man "lämna bort"?
Jag kan t.ex inte svetsa själv, men jag kan säga åt en polare, eller en svetsfirma, hur jag vill ha det svetsat. Är det Ok?

För att ta ett extremt och hypotetiskt exempel: Jag antar att det inte är Ok att säga åt grabbarna på Orange County Choppers att bygga en Streetfighter åt mig... Men får jag säga åt grabbarna på OCC att bygga t.ex en ny bakram åt mig enligt min egen design?

(Och naej, jag tänkte inte ringa till OCC, det var bara ett exempel. Det finns förövrigt andra bra företag i Sverige som man kan anlita för allehanda byggjobb).


/T

.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
TSRD skrev:
Lite detaljfrågor om reglerna...

Hur mycket får man "lämna bort"?
Jag kan t.ex inte svetsa själv, men jag kan säga åt en polare, eller en svetsfirma, hur jag vill ha det svetsat. Är det Ok?

För att ta ett extremt och hypotetiskt exempel: Jag antar att det inte är Ok att säga åt grabbarna på Orange County Choppers att bygga en Streetfighter åt mig... Men får jag säga åt grabbarna på OCC att bygga t.ex en ny bakram åt mig enligt min egen design?

(Och naej, jag tänkte inte ringa till OCC, det var bara ett exempel. Det finns förövrigt andra bra företag i Sverige som man kan anlita för allehanda byggjobb).


/T

.
Svarar bara på ditt sista inlägg just nu. Ska iväg till jobbet om 2 min. Så jag svarar lite mer utförligt på det andra när jag kommit hem igen.

Vi har ingen begränsning i över hur mycket man får lämna bort. Så rent tekniskt så kan OCC ställa upp i tävlingen med ett eget bygge.
Sen är frågan ifall OCC skulle ha chans att vinna...tja...det beror på hur bra dom är på att läsa av trender och hur medlemmarna på sporthoj röstar.

Det finns ju inga prispengar inblandade i tävlingen. Så att någon skulle vilja lägga ned en smärre förmögenhet och låta någon annan bygga en fighter åt dom är väl lite långsökt än så länge.
Samt att presentationen är ganska hårt reglerad just för att alla skall ha en chans för att deltaga.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
TSRD skrev:
Varför låsa anmälningstiden till september? Min vana trogen så kommer inte mina byggen igång innan april typ, med sedan tokbygger jag i ett par månader...

Jag förstår poängen med att man inte ska kasta in gamla byggen i en ny tävling, men kan man inte skippa en "bortre parentes" på anmälningstiden?

Typ: man får inte ha börjat med bygget innan september, men det måste vara klart innan tävlingens slut (-Dooh!). I så fall gör det inget om man inte har hittat ett lämpligt objekt i september, utan man kan anmäla nya projekt under hela tävlingsperioden.

Skulle man anmäla sig en vecka innan tävlingens slut så har man ju bara en vecka på sig att få till något, så det är ju helt klart en fördel att anmäla sig så tidigt som möjligt, för att få mest byggtid. Men om man nu inte hittar något objekt förrän senare i vinter så får man ju liksom inte ens vara med, och det är lite synd tycker jag.

Givetvis är det här min högst personliga åsikt, och jag baserar den på att jag inte har en sportmössa att fixa ett objekt i september... Men jag är gärna med och tävlar med ett objekt som förhoppningsvis landar i garaget under vintern.

Mvh,


/Tobbe - TSRD

.
Jag kände att jag ville ha en anmälningstid på 1 månad.
Detta för att vi sedan under tävlingens gång (1 okt-31 maj) skulle kunna följa byggenas utveckling.
För att se hur tävlingen löper och utvecklas under denna tidsperiod.
Annars tror jag det lätt kan bli så att folk slänger in ett inlägg dagarna innan tävlingen tar slut. Och hur roligt vore det..

Som det är nu är det en lång process innan fightern tar form.
Vi kommer att få följa med hur man går tillväga, hur man inte gör, vad man bör tänka på.
Samt se vilka problem folk springer in i.
Så att folk får upp ett intresse för byggherrarna och deras hoj.


Jag ville även att folk ska få överblick vilka som deltar.
Det skulle bli rörigare ifall alla som vill bygga fighter slänger in sina fighterbyggen i samma tråd (tävlingstråden). Nu kommer tråden bara innehålla dom som tävlar.
Alla andra fighterbyggen är välkommna att skapa sina egna trådar i SF-delen under tiden.

Detta är som sagts tidigare första gången denna tävling körs. Definitivt inte sista gången. Märker jag att saker borde gjorts på ett annat sätt under tiden så får jag utvärdera det hela och förbättra det tills nästa gång.

:7peta 22 dagar kvar av anmälningstiden
 

TSRD

Forza Italia
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati M900 CR Sp, Ducati Multistrada 1000DS -04
Wiseguy skrev:
Detta är som sagts tidigare första gången denna tävling körs. Definitivt inte sista gången. Märker jag att saker borde gjorts på ett annat sätt under tiden så får jag utvärdera det hela och förbättra det tills nästa gång.

Oki-doki, jag köper dina argument... Ville ju bara försöka påverka så att jag själv hade en chans att vara med :rolleyes: ... Nåväl, blir det något bygge för min del så får jag väl köra en separat tråd vid sidan om.

Tävlingen kommer jag däremot att följa med spänning.


/T

.
 

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Tänkte ordna lite saker på min under vintern så får väl ställa upp jag oxo då :)

Hojen är en Kawwa zx6r -98 som redan är fightad.
Målet är att få dit lite najs motivlack (Om nu Matterunken går med på klarlacka min motiv när jag tävlar "mot" honom :) ), nytt lyse/kåpa, lite lull lull och lite bling bling :)
 

Bifogat

  • DSCF0010mindre.JPG
    DSCF0010mindre.JPG
    74.5 KB · Visningar: 110
  • DSCF0016mindre.JPG
    DSCF0016mindre.JPG
    80.8 KB · Visningar: 104
  • kawwan1liten.JPG
    kawwan1liten.JPG
    17.5 KB · Visningar: 130

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Då är följande personer anmälda:

Wiseguy (CBR900RR)
Hightuned (GSX-R 7/11)
madmagnus (CBR900RR)
ozeo (DR800)
euromange (RD350)
gixxer 1255 (GSX-R 7/13)
MackeNo1 (GSX-R 750)
Peter80 (FZR600)
Matterunken (Bimota YB9SR)
Atlas (CBR900RR)
nickebum (ZX-10R)
ZwaniZ (ZXR750)
ghandi (ZX-6R)

Undrar vilket stuk som kommer att vinna...Blingbling eller stunt..
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Tävling!!!

Jag anmäler mig till Swedish Streetfighter of the year award 2006 med följande hoj:

Suzuki GSXR 7/11 - 90

Inte så vacker idag men det ska bli...Nyinköpt för 21.000:-

Stuket/målet är oldschool, mattsvart, polerat, blåeloxerat 1216 150-160 på bananen.

Klart slut
 

Bifogat

  • IM000042.JPG
    IM000042.JPG
    68.2 KB · Visningar: 252

Scrub

Guest
Fråga:

Vad gör man när alla idéer är helt spårlöst försvunna?

Jag har spenderat åtskilliga timmar med att kolla på bilder på olika SF och hela tiden tänkt: Fan vad snyggt en sån bakdel ska jag ha o en sån sadel och kolla där en sån.. o en sån.. mm mm Jag har alltså byggt upp en bild i huvudet som nu är helt borta.

Hade tänkt att spendera hela helgen med bygget, men jag har bara suttit och tittat på den och haft hjärnsläpp... :(

Men men förhoppningsvis så återkommer väl tankarna igen...
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Peter80 skrev:
Vad gör man när alla idéer är helt spårlöst försvunna?
Man sätter sig ned framför datorn och surfar in på tyska fightersidor.
Sen imponeras man av kvaliteten på dom udda byggena (åsikter om tyska byggstilen tas i någon annan tråd än denna, tack).

Sen siktar du på att bygga något som är ungefär hälften så vågat men med lika mycket attityd. Och lyckas du med det så är du på god väg till finalen i SSOTYA2006.
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
ja själv har man redan börja spåna på hur kawa 750 ,ins bakända ska se ut..
undrar om man ska följa strömmen o sätta r1 arsle :va

faen..ska tävla med ett bygge men funderar på de andra :rolleyes:
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top