TSRD skrev:
Varför låsa anmälningstiden till september? Min vana trogen så kommer inte mina byggen igång innan april typ, med sedan tokbygger jag i ett par månader...
Jag förstår poängen med att man inte ska kasta in gamla byggen i en ny tävling, men kan man inte skippa en "bortre parentes" på anmälningstiden?
Typ: man får inte ha börjat med bygget innan september, men det måste vara klart innan tävlingens slut (-Dooh!). I så fall gör det inget om man inte har hittat ett lämpligt objekt i september, utan man kan anmäla nya projekt under hela tävlingsperioden.
Skulle man anmäla sig en vecka innan tävlingens slut så har man ju bara en vecka på sig att få till något, så det är ju helt klart en fördel att anmäla sig så tidigt som möjligt, för att få mest byggtid. Men om man nu inte hittar något objekt förrän senare i vinter så får man ju liksom inte ens vara med, och det är lite synd tycker jag.
Givetvis är det här min högst personliga åsikt, och jag baserar den på att jag inte har en sportmössa att fixa ett objekt i september... Men jag är gärna med och tävlar med ett objekt som förhoppningsvis landar i garaget under vintern.
Mvh,
/Tobbe - TSRD
.
Jag kände att jag ville ha en anmälningstid på 1 månad.
Detta för att vi sedan under tävlingens gång (1 okt-31 maj) skulle kunna följa byggenas utveckling.
För att se hur tävlingen löper och utvecklas under denna tidsperiod.
Annars tror jag det lätt kan bli så att folk slänger in ett inlägg dagarna innan tävlingen tar slut. Och hur roligt vore det..
Som det är nu är det en lång process innan fightern tar form.
Vi kommer att få följa med hur man går tillväga, hur man inte gör, vad man bör tänka på.
Samt se vilka problem folk springer in i.
Så att folk får upp ett intresse för byggherrarna och deras hoj.
Jag ville även att folk ska få överblick vilka som deltar.
Det skulle bli rörigare ifall alla som vill bygga fighter slänger in sina fighterbyggen i samma tråd (tävlingstråden). Nu kommer tråden bara innehålla dom som tävlar.
Alla andra fighterbyggen är välkommna att skapa sina egna trådar i SF-delen under tiden.
Detta är som sagts tidigare första gången denna tävling körs. Definitivt inte sista gången. Märker jag att saker borde gjorts på ett annat sätt under tiden så får jag utvärdera det hela och förbättra det tills nästa gång.
22 dagar kvar av anmälningstiden