Anmälningar för Åland!

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Blött var det!! Men det hanns med en del åka ändå, i torrt före. Visst fanns det regndäck med, men man ska ju orka byta också :) Den stora behållningen för mig, var att justera förgasaren så att maskinen blev mer lättstartad kall, samt en del grusrepor med knattecrossen. Och inte det trevliga sällskapet att förglömma! Hoppas alla gillade värmen i bastun :D

Vi var bara åtta "körande" deltagare - betydligt färre än vad som stod på anmälningslistan - så det var tur att det fanns ekonomiskt överskott från förra turen.

Jag kollade hur läget såg ut för juli, men då är det mycket gruppbokningar även på förmiddagar och hela vecka 31 är bokad t.ex. Augusti har jag som sagt lämnat öppet för annat och räknar med att vara hemma "i lugn och ro ":)

I september kan det dock, om allt går bra, bli tal om någon körning. Bara att kolla vilka tider som det är tävlingar, så det inte krockar med det. Vädret brukar kunna vara riktigt hyggligt så tidigt på hösten.

Ronta

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2003
Hoj
..
TomK skrev:
I september kan det dock, om allt går bra, bli tal om någon körning. Bara att kolla vilka tider som det är tävlingar, så det inte krockar med det. Vädret brukar kunna vara riktigt hyggligt så tidigt på hösten.

Jag är heltklart på då, det var ruggigt skoj trots allt regn och en liten vurpa :rolleyes:

Fick några tips om förbättringar på hojen, som skall genomföras snarast.. :tummenupp

Bastu på kvällen va inte helt fel.. :fyllisar ... Men TomK måste det vara så varmt.. :7peta :lol

Tack för en trevlig helg!!

Last edited:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Jag såg fan inget regn. Måste kommit strax efter jag kört mig trött och gick på ölen på lördagen :3freak

Tack för en bra resa grabbar :tummenupp
Som vanligt toppenstämning och trevlig folk på Åland :fyllisar :D

Martin & Ronny -> kolla här

Våra bilder kommer snart och vi kanske kan få ihop lite av de 25 minuter film som togs. Vill du vara med och redigera Ronny, hehe?

Spretman

#9 med handskarna på hyllan
Gick med
19 Aug 2003
Hoj
Suzuki RMZ450
Goddagen pojkar och flickor.

Bara att tack för en kanon helg i Åland. Bra åkning, Riktigt trevliga resekamrater, bra arrangemang.

Och sist men inte minst så var det vädret.

Vad var det vi sa nu igen. Sol 30 grader varmt, Varsin paraplyflicka till alla som körde (paraply kille till Åsa), Varsin mekaniker, fri sportdricka heladagen, kall öl till kvällen. :fyllisar :D

Har jag glömmt något :confused:

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Supermoto skrev:
Tack för en bra resa grabbar :tummenupp
Som vanligt toppenstämning och trevlig folk på Åland :fyllisar :D

Våra bilder kommer snart och vi kanske kan få ihop lite av de 25 minuter film som togs. Vill du vara med och redigera Ronny, hehe?
Med risk för att vara tjatig och upprepa saker och ting, tack för sällskapet boyz and girl. Jag lärde mig massor och det gav enorm mersmak. När jag sen vunnit SMR'en av Teknis så......... :tungan

Om Tom kan fixa lite plats på sin server (som han så vänligt brukar göra) så slänger vi väl alla upp våra bevis där. Vad vill du ha av oss för att lägga upp saker där Tom ? IP-adress ? Eller nöjer du dig med att ge oss ett u/p ?

Share 'n enjoy !

.

Ronta

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2003
Hoj
..
Supermoto skrev:

Hmm.. hur var det nu med lotterna, 2st gratis till mig eftersom man blev smyg filmad.. :rolleyes:

Ja jag körde snabbare i regnet på lördagen, än vad jag gjorde på sönd. när det var tort.. :(

Handikappfordon får du skriva som undertext om jag ska vara med på film.. (Är mkt bättre i handen nu, körde på rörken igår.. gick bra..) :tungan

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Blir det en omgång till ska jag också med! Martin och Ronny körde på rejält på rörken i måndags så jag kan behöva lite träning för att hänga med i deras tempo :)

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Spider skrev:
Om Tom kan fixa lite plats på sin server (som han så vänligt brukar göra) så slänger vi väl alla upp våra bevis där. Vad vill du ha av oss för att lägga upp saker där Tom ? IP-adress ? Eller nöjer du dig med att ge oss ett u/p ?

Share 'n enjoy !

.

Bra fart på dig trots första banbesöket :)

Plats finns på servern... släng över ett PM med IP-nummer (så jag kan lägga in det nätsegmentet i accesslistan) och så ger jag instruktioner om hur uppladdning går till. Packa gärna ihop allt till en enda stor fil så är det mer lätthanterligt att flytta över till webbutrymmet.

BTW, vad vill du ha för Brisk-stiftet ? Det får nog sitta kvar - moppen gick ju inte sämre med det i åtminstone :D

Spider

Gick med
24 Aug 2003
Hoj
TomK skrev:
BTW, vad vill du ha för Brisk-stiftet ? Det får nog sitta kvar - moppen gick ju inte sämre med det i åtminstone :D
Beställde precis i morse tre nya från Ontop och det dagsfärska priset är 160 kr.

..inte sämre.. :hördu :mattias Din moppe har ju aldrig gått så fint som sen du hällde i det stiftet. Den kallstartade t.o.m. utan flertimmars bengymnastik. Det där med att justera fuggen och så är bara nys, kungen av stift var det som ordnade upp saker och ting. :rolleyes:

.

Spretman

#9 med handskarna på hyllan
Gick med
19 Aug 2003
Hoj
Suzuki RMZ450
Nu vill vi/jag se resternade bilder dyka upp :banana

Så sluta jobba/meka/köra hoj och lägg krutet på att skicka bilderna till Tom istället :7peta

Spider

Gick med
24 Aug 2003
Hoj
Spretman skrev:
Nu vill vi/jag se resternade bilder dyka upp :banana

Så sluta jobba/meka/köra hoj och lägg krutet på att skicka bilderna till Tom istället :7peta
Hear, hear !!!! :hördu

M:et, Ronta, Supermoto/Åsa (var det nån mer som fotade så....), fram med dom nu bara. :fatta! :mad: :tungan

.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Det mesta ligger i farbror fuckos dator men jag hittade några eftersläntrare i kameran idag faktiskt. Håll tillgodo. Pris utlovas till den som först listar ut vad Spider håller på med ståendes ute på banan (ni som var där är diskade per default) :D :hihi :rofl :lol
Har även försökt redigera ihop filmen men jag är inte riktigt vän med Windows Movie Maker. Bilden blir bra men ljudet synkar fel hela tiden.... Ska greja nån Pinnacle tror jag...

Bifogat

• Spider1.jpg
    Spider1.jpg
    51.4 KB · Visningar: 53
  • Spider2.jpg
    Spider2.jpg
    121.4 KB · Visningar: 56
  • Supermoto.jpg
    Supermoto.jpg
    124.2 KB · Visningar: 46
  • Butler.jpg
    Butler.jpg
    54.6 KB · Visningar: 39
  • Martin.jpg
    Martin.jpg
    84.7 KB · Visningar: 43
  • Ronny.jpg
    Ronny.jpg
    135.8 KB · Visningar: 45

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spider skrev:
Meeeeeeen...... :7peta lite på honom då.

Det där kan jag varken bekräfta eller dementera :mattias :crash

.
Han är ju antingen i tyskland eller på hårdrocksfestivaler hela jämrans tiden. Inte så lätt......
Man tycker ju att han själv kunde engagera sig lite men..... :7peta ktm-raper

Spider

Gick med
24 Aug 2003
Hoj
Supermoto skrev:
Han är ju antingen i tyskland eller på hårdrocksfestivaler hela jämrans tiden. Inte så lätt......
Man tycker ju att han själv kunde engagera sig lite men..... :7peta ktm-raper
Ok. Syns imorrn ?

Jag åker ner med Spretman. Paraplypojke vettu :yoparty :tuttar

.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...