Anmälningar för Åland!

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Seriöst det här är inte roligt... Nu har det äntligen slutat snöa... Ni har ju sett bilderna härifrån från helgen osv, det var nära att vi kunde åka på gokartbanan. Var ut nyss å mätte, 12cm snö ligger det ÖVERALLT från dagens snöande. Seriöst. SERIÖST.

Jag kommer aldrig få köra motard i sommar =(

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Nightwish skrev:
Jahaja, där ger han sig på stockholmarna också.... nä, då får ni klara er själva.

Jag är numera på 420:s sida istället (om Stefan förlåter mig.... hehehe)

Inte så gott gry i ståkkhålmarna längre om de ber SKÅNINGARNA :skrämd om hjälp nuförtiden :arsele ;)

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Nightwish skrev:
Jahaja, där ger han sig på stockholmarna också.... nä, då får ni klara er själva.
:arsele

Jag är numera på 420:s sida istället (om Stefan förlåter mig.... hehehe)
:Bugar
E väl ändå roligare om alla krigar med alla? Två läger e lixom för "regular"

Nu har iaf lek-rakan komme fram. Då går det prova hojjen om framgaffeln kommer nån gång...

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Josef skrev:
Funderar på att ta båten från Sth redan på onsdag kl 18. På så vis är man i Mariehamn 07,45 och kan köra hela torsdagen (förutsatt att det går att fixa nyckel till grinden).

Någon mer som vill tjuvträna lite på torsdagen?
Färja med hytt kostar ca 150/person beroende på fordon...

Ingen???
Tänk om det är strålande sol på torsdagen och regn resten av helgen, vågar ni riskera det?

Kan ju inte köra själv :4skrika

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Vi vet väl inte förns närmare datumet, men det kan vara mycket möjligt att vi kommer å gör dig sällskap!

Förresten, hur högt toppar man på ålandsbanan? Tänkte ungefär hur jag skulle dreva... Har drevat 15/45 nu och det ger en toppfart på runt 150 nånstans. Tänkte kanske sätta dit 15/48 när jag byter till nya däck?

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
OlleR skrev:
Vi vet väl inte förns närmare datumet, men det kan vara mycket möjligt att vi kommer å gör dig sällskap!

Förresten, hur högt toppar man på ålandsbanan? Tänkte ungefär hur jag skulle dreva... Har drevat 15/45 nu och det ger en toppfart på runt 150 nånstans. Tänkte kanske sätta dit 15/48 när jag byter till nya däck?

Saxat fråm TomK's info sida:
en av chikanerna kan kopplas bort om man vill ha en längre bakraka. Det finns ingen riktigt lång raksträcka, men drygt 100 knyck kommer man upp i som mest

Tar med dig vad drev du har. En högre drevning kan ju vara att föredra trotts den låga topphastigheten.

En liten fundering jag har. Hur mkt däck ska man räkna med att man eldar upp?

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
OlleR skrev:

Dreva som om du skulle åka på crossbana.
14/48 kanske.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Josef skrev:
Ingen???
Tänk om det är strålande sol på torsdagen och regn resten av helgen, vågar ni riskera det?

Kan ju inte köra själv :4skrika

Jag kommer att köra under torsdag e.m. - mest för att i lugn och ro kunna fippla med nya fjädringen och prova mig fram i setup-väg... Snackade inte Yasha något om att de också skulle åka över lagom för några timmars köra på torsdagen ?

@Barret: Supersoftdäck kan stryka med en uppsättning på ett par dagar, men vanliga soft-sulor har jag kört med i ett par år nu utan att byta :) Det bör räcka med en uppsättning friska däck, men regndäck och reservslangar kan vara trevligt att ha. Kanske någon extra sula bara-utifall-att...

@OlleR: Du får dreva precis hur du vill ;) Det som avgör är hur ofta du vill växla och hur känslig din maskin är på vilka varv du kör. Jag har drevat upp till nästan max (17/38) för att kunna dra längre på växlarna och lär kunna köra nästan hela banan på bara tvåans växel :D Men andra föredrar att ordna utväxling så att det stämmer med kurvorna och den fart de håller och behöver det på maskiner med klenare vrid. Ta med en bunt drev och testa!

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
TomK skrev:
Jag kommer att köra under torsdag e.m. - mest för att i lugn och ro kunna fippla med nya fjädringen och prova mig fram i setup-väg... Snackade inte Yasha något om att de också skulle åka över lagom för några timmars köra på torsdagen ?

@Barret: Supersoftdäck kan stryka med en uppsättning på ett par dagar, men vanliga soft-sulor har jag kört med i ett par år nu utan att byta :) Det bör räcka med en uppsättning friska däck, men regndäck och reservslangar kan vara trevligt att ha. Kanske någon extra sula bara-utifall-att...

Akra Linkan & jag tar färgan vid kl. 10 på torsdagen, så vi räknar med att hinna köra lite på em oxå.

Jag kör supersoft fram & soft bak. Har 2 uppsättningar beg. slicks som jag tänkte köra på (+ regnisar utifallatt). Hoppades dom skulle räcka, vilket dom bör göra då. Jag har visat sig vara en hejare på att ha sönder slangar så jag får nog köpa på mig alla slangar, punka lagningskit & skum jag kommer över om jag ska klara mig! :brinnerup

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Tackar alla :) CRFen är ju inte brutal på botten utan snarare tvärt om, som den e just nu så är det svårt att åka på ettan under 15-20 km/h :p Sätter nog dit 48 bak då å tar med mig drev för å byta fram :)

420

Vaddå knäskrap?
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
HP2
Barrett skrev:
Saxat fråm TomK's info sida:
en av chikanerna kan kopplas bort om man vill ha en längre bakraka. Det finns ingen riktigt lång raksträcka, men drygt 100 knyck kommer man upp i som mest

Tar med dig vad drev du har. En högre drevning kan ju vara att föredra trotts den låga topphastigheten.

En liten fundering jag har. Hur mkt däck ska man räkna med att man eldar upp?

Svårt att säga hur mkt däck du behöver. Banan sliter inte så jätte mkt på däcken.
Har du nya sulor när du kommer borde du inte behöva byta under helgen iaf.
Fast det beror ju alltid på hur man kör. Har du halvslitna däck på hojen så ta med en extra uppsättning.
Det kommer jag göra.
Ang drevning så är toppfarten ca 120 på banan och jag kommer köra med "orginaldrevning" på husan. Toppfart knappt 200 :D
Har man stark motor så är det ju skönare att växla mindre.

Mattan

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
KTM 520SX Suzuki RMZ450
420 skrev:
Ang drevning så är toppfarten ca 120 på banan och jag kommer köra med "orginaldrevning" på husan. Toppfart knappt 200 :D
Har man STARK motor så är det ju skönare att växla mindre.

Oki, då ska jag nog dreva för 300. Min hoj e vansinnigt stark!!! :D

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
420 skrev:
Vem är du? Känner jag dig? :D

Du kommer att lära känna honom på åland, lättad 520 denna gång eller var det föraren som var lättad? :D

Själv blir man bara ev flaggvakt eller paraplydam oops! paraplyherr ska det vara!

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
TomK skrev:
Snackade inte Yasha något om att de också skulle åka över lagom för några timmars köra på torsdagen ?
Jopp det gjorde hon. /Chauffören :)

motardnisse skrev:
Själv blir man bara ev flaggvakt eller paraplydam oops! paraplyherr ska det vara!
Om du inte nyligen har "fixat" dig så är nog paraplydam rätt ord ändå... :arsele :D :pannkyss

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Upptäckte en grej när jag preppade hojen igår.

Hur ska man kunna få dit kraschpuckar på framaxeln om man inte kan dra en gängad stång inuti den?

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Barrett skrev:
Upptäckte en grej när jag preppade hojen igår.

Hur ska man kunna få dit kraschpuckar på framaxeln om man inte kan dra en gängad stång inuti den?

Är inte axeln ihålig ? På min KTM fick jag borra hål i muttern (en täckt sak i ena änden) och i den plastbit som sitter på andra sidan. Sedan var det bara att dra en M6-stång igenom.

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
TomK skrev:
Är inte axeln ihålig ? På min KTM fick jag borra hål i muttern (en täckt sak i ena änden) och i den plastbit som sitter på andra sidan. Sedan var det bara att dra en M6-stång igenom.

Nope, sitter ingen "täckt" mutter, utan en M8-skruv. :(

Kom på att man iofs kan svetsa på en bit M6-stång på en lite tjockare plåt & fästa den med skruvarna som låser axeln. Får kika vidare på det.
Är det ngn som sitter inne med ngn annan smart lösning tar jag gärna del av den! :tummenupp

Gick med
16 Feb 2004
Hoj
Honda CB1000R 2014
Barrett skrev:
Nope, sitter ingen "täckt" mutter, utan en M8-skruv. :(

Kom på att man iofs kan svetsa på en bit M6-stång på en lite tjockare plåt & fästa den med skruvarna som låser axeln. Får kika vidare på det.
Är det ngn som sitter inne med ngn annan smart lösning tar jag gärna del av den! :tummenupp

Oftast så tar väl inte hjulaxlarna/muttrarna i särskilt mkt när man vurpar, utan
skadan i asfalten görs väl av fotpinnen / fotpinnefästet?
Jag ska göra fotpinneskydd enl. Toms skiss a'la skärbräda tänkte jag.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...