Annandag påsk. Rosenhill 10:30, 25/4

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Om demensen inte är för kraftig så kan det hända att jag hittar vägen till mötesplatsen. Vad var det nu igen...och var är nycklarna? Va? Vem då? Oceanångare? Här som är så grunt....Jaja, sluta tissla o tassla därborta:confused:

fallinator

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2009
Hoj
r1-08 race || r1-07 race || KTM RC8R -SÅLD || cbr1000rr -07 - SÅLD || TL1000R -99 -SÅLD || kawasaki zxr -89 -SÅLD
Jag är sugen å hänga på!

Sanna

Vild och galen
Gick med
8 Jun 2009
Hoj
CBR 1000 -10
Last edited:

MaudF

Liten, grön o elak!
Gick med
4 Jul 2009
Hoj
Kawasaki er-6f ABS -08, ZX6-RR -05, Ninja 650 2019
Om demensen inte är för kraftig så kan det hända att jag hittar vägen till mötesplatsen. Vad var det nu igen...och var är nycklarna? Va? Vem då? Oceanångare? Här som är så grunt....Jaja, sluta tissla o tassla därborta:confused:

Ät din frukt istället för att kludda på den så kanske minnet inte sviktar :D

Har svårt att tro att du vill missa en sån här körning :banana

Larzon

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
RD 500,2st RD350,SV 650,RG 500 motor+RS 250,Aprilia RSV 1000 Factory
Ragge: Vad är det för vägar som är nya på slutet? Norr om Stigtomta? Ska ner och reka där i Påsk när jag är i närheten på päronens land..
ps har åkt många av dom men inte alla, såklart..ler

Last edited:

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
Verkar vara ett kul gäng som kommer så risken är stor att även jag dyker upp, riktigt fina vägar där :tummenupp
Men har fiket på Rosenhill öppet före 10:30 annandagen?

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Va har ni för regler för era körningar?
Störst går först?

Kolla gruppkörningstråden som sportbike lagt upp.

Jag är inte religiös på alla de där reglerna. men undvik slangning, bus och omkörningar i ledet. Hamnar man alldeles fel tempomässigt så gör man snygg, vägverksmässig omkörning, på hög växel med mycket plats i sida. Inte yla förbi som en raket på tvåans växel med en halvmeters lucka.

Lämna huliganen i dig hemma, och använd huvudet helt enkelt.

Jag hänger gärna med i starten iaf men avviker någonstans söderut då jag ska till Jönköping på måndag... Ses!

Det är ganska perfekt att hänga på till Stigtomta. Därifrån kan du ta dig vidare enkelt.

Last edited:

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Kolla gruppkörningstråden som sportbike lagt upp.

Jag är inte religiös på alla de där reglerna. men undvik slangning, bus och omkörningar i ledet. Hamnar man alldeles fel tempomässigt så gör man snygg, vägverksmässig omkörning, på hög växel med mycket plats i sida. Inte yla förbi som en raket på tvåans växel med en halvmeters lucka.

Lämna huliganen i dig hemma, och använd huvudet helt enkelt.

Om jag är korrekt underrättad så kommer Linkan ha en maskin som huliganen vägrar följa med på. :D

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Ragge: Vad är det för vägar som är nya på slutet? Norr om Stigtomta? Ska ner och reka där i Påsk när jag är i närheten på päronens land..
ps har åkt många av dom men inte alla, såklart..ler

http://kartor.eniro.se/m/a9Zaa

Via1 och Via2 har jag kört för länge sedan. Via1 hade taskig beläggning på den tiden som förhoppningsvis är fixad nu. Via3 och via4 har jag aldrig kört förut.

Larzon

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
RD 500,2st RD350,SV 650,RG 500 motor+RS 250,Aprilia RSV 1000 Factory
http://kartor.eniro.se/m/a9Zaa

Via1 och Via2 har jag kört för länge sedan. Via1 hade taskig beläggning på den tiden som förhoppningsvis är fixad nu. Via3 och via4 har jag aldrig kört förut.

Kanske hinner kolla dom.Har åkt alla förut men det är ett tag sen.Via 4 passarar mina föräldrars sommarställe.Ingen smiskarväg men trevlig..lite gropig förra året,men har inte åkt den i år.

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Kanske hinner kolla dom.Har åkt alla förut men det är ett tag sen.Via 4 passarar mina föräldrars sommarställe.Ingen smiskarväg men trevlig..lite gropig förra året,men har inte åkt den i år.

Vi får väl vinka! Råkar du veta om fiket strax norr om 'Till' har öppnat ännu?

PatrickR6

Blå Vit !
Gick med
22 Sep 2008
Hoj
CB1000R
Min hoj står parkerad i Vagnhärad :D Vilken tid är ni i vagnhärad, för isåfall hoppar jag in i ledet där, väntar på er på Statoil i Vagnhärad, skulle man kunna få en ungefärlig tid du tror ni kan va där ?

(vart är listan) ?

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...