Antal hojdetaljer som lossnat under färd?

Hur mycket har vibrerat av åt er under färd? Inkl. extrautr, exkl. bagage/passagerare

• Antal röstningar
    0

Wizzard

Village Idiots MC
Gick med
14 Dec 2003
Hoj
GSX-R 1100 -92; GSX1300R Hayabusa 2014
Provkörde en väns Triumph Bonneville T120 - 63 och efter 2 km så dog den på en cylinder... stannade och tittade vad som hänt och då hängde ena gasaren i vajrarna och bensinslangen....

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Var det inte nån här på SH som hade tappat en hel kåpa i hög fart?

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
kedjelåset + motorbult

kedjelåset tappade jag mitt i bushen men hittade det några meter längre bort så jag kunde montera dit det igen och köra vidare :tuttar

2 motorbultar gick av, eftersom de höll ihop ramen började hojen uppföra sig som en orm, hade flax och hittade en verkstad i bushen som hade långa bultar som passade.

Last edited:

Pegaso650

Numera på Honda...
Gick med
16 Apr 2005
Hoj
Viffer -98
På en gammal GSX 400 försvann lilla kåpan som sitter på sidan nedanför sadeln. Letade som en tokig, hittade den aldrig. Men det gjorde nån annan, kåpan satt på hojen ett par veckor senare när jag klev ut en morgon :va :va Vet fortfarande inte hur den kom dit.

Dark_Messenger

Guest
Har tappat en massa men när avgassytemet på KTM:en lossnade tog det fan priset. :)

KTM - för den hungriga mekanikern!

:3freak

ANIMAL

Lets Go Foooking Mental
Gick med
27 Feb 2008
Hoj
KTM
Tappade framdrevet till min gammal cross för några år sedan, var där och leta flera gånger på samma plats utan att hitta det. Sluta med att jag sålde hojen utan framdrev.....

dOLKO

Erfaren
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Triumph Sprint RS 02:a, Impala 65:a .
HåDe = ljuddämpare, avgasrör, batterilådeskydd, krom till tändspole, kedjelås, förgasare...mm som jag glömt..?

Gammeltrajja = det mesta! :näsblod :tummenupp :yoparty :mad: :D :tungan

STRAM WIRE

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2006
Hoj
Honda CBR1000RR
Mista gear-pedalen på langrakan på Anderstorp på RC8...fikk flytta bremsepunktet litt da ja......:tummenupp :tummenupp

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Kraschpuckar, kylarvingar, framskärm, regskylt, sidokåpor, fotpinnarna, bakre bromsoket...

Ktm...

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Är det ingen här som är vän med kalle låstråd och farbror Loctite?

Själv har jag aldrig tappat något på gatcykeln men endurocykeln har ju en tendens att sprida smådelar kring sig. När man slår av låssprinten som säkrar delen och den sedermera faller av är det läge att bli lite trött....

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
gsx400: muttern som fäste svingaxeln, blev lite slingrigt efter det :rolleyes: Bult som höll i växelpedal på väg mellan Lund och Stockholm (i mörkaste småland), fick nödlaga med ståltråd och någon skruv som en Statoilmack i Vetlanda donerade :tummenupp

zzr600: klippslås till kedja(=demolerad motor), ett antal skruvar till kåpan. Oljepluggen (blev slingrigt även här, en snygg bredsladd i nästa kurva)

gixxer750srad: Fram(hjul)skärm, någon kåpskruv åkte nog även här någon gång. Ja sen flög delar av dom två gånger jag klotade den på bana men det räknas väl inte...

zx6r: inget än, har bara ägt möget i tio dar eller så :D

Last edited:

Torrfarfar

Torrfarfar
Gick med
29 Dec 2006
Hoj
Svart Kawa
ena fotpinnen:tummenupp

Hade skruvat me hojen å inte satt fast den ordentligt så jag tappade skiten på torget, inte kul:näsblod

Last edited:

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Satte ihop Laverdan 4-5 dagar innan mc semester i europa. Efter ca5 mil försvann samtliga blinkers=Relä borta. Numer plåten komplett med fäste gick av i Frankrike. Hittades dock och sattes med najtråd. Då hadde även resten elen gett upp.Polarn tappade kamkedjesträckaren i Franska alpen. Hittades och fick surras med fårstängsel och en träpinne runt cyllarna. Tappade även tältpinnarna så hojarna fick va tält ankare. På hemvägen så tappade Laverdan även gnistan i spöregn.Gick ibland på nån cylle.Lång promenad mellan Flensburg och Fredrikshamn mitt inatten å REGN.Plus div andra reparationer med svets å dyl.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
KTM är väl en förkortning av Kan Tappa Muttrar?

Polaren hade kört mindre än 5minuter sedan han hade tagit körkortet innan han blev stoppad av polisen, efter 10 minuters körtid tappade han växelpedalen (KTM).
Det är nog ändå den roligaste dagen han har haft på länge!

SNAFU

Vaffanculo
Gick med
16 Jan 2007
Hoj
Monster
Jag körde Katana på 80 talet då tappade jag förståndet, har hittat delar av det men letar fortfarande. På senare tid har det mest varit taskigt monterade db killers på väg till Svensk Bilprovning :)

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0