Antal hojdetaljer som lossnat under färd?

Hur mycket har vibrerat av åt er under färd? Inkl. extrautr, exkl. bagage/passagerare

• Antal röstningar
    0

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Mig veterligen har det aldrig lossnat något från hojen, men då kör ju jag engelsk kvalité också. :lol

Timen

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2006
Hoj
Inom en snar framtid, igen.
Min högra backspegel ligger nånstans vid vägen mellan Tjällmo-Godegård... Sadeln på min nu sålda TZR 125 lossnade mitt i en kurva vilket ledde till en liten markkänning...

Gnaget

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2007
Hoj
RSV Mille -02
Hade en måsunge i en hink på pakethållaren till min Puch Florida. Han mådde inte så bra så vi skulle ta hand om honom.

Jo jävlar vad vi gjorde. Tappade hinken i hisnande 45 km/t och måsungen slog några volter, reste sig och sprang till skogs. Tyckte nog att det var säkrare hos räven än hos detta moppefucko.
Hoppas han överlevde, brukar skänka honom nån tanke då och då.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Synd att inte bilar räknas. Jag tappade bensintanken på en bil en gång i tiden, tycker det borde ge några eleganspoäng i "tappningsligan". :)

(Behöver väl knappast tillägga att det var en Ford?)

Min fattige kusin köpte en gammal Lancia (ganska stor modell) stax innan dom skulle åka på semester, kvällen innan avfärd åkte han och tankade fullt.

När han kom ut på morgonen stank det bensin och bilen startade inte, han tittade under bilen för att se var läckaget var, då hade båda tankbanden gått av och tanken låg på gräsmattan. (från en STILLASTÅENDE bil)

När han rullade undan bilen och vände på tanken såg den ut som man hade skjutit hagelgevär på den, fullt med små rosthål som slagits upp när tanken lossnade.

Varken gräsmattan eller Lancian blev sig lik igen!

newk

I eat tacos.
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
YAMAHA TÉNÉRÉ 700 EXTREME 2024 | HONDA VFR 750FJ 1988
Nån kraschpuck, kåpskruvar och regskylt. Brassa utan skylt kändes jävligt outlaw!!

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Hoj
Triumph Explorer
Min fattige kusin köpte en gammal Lancia (ganska stor modell) stax innan dom skulle åka på semester, kvällen innan avfärd åkte han och tankade fullt.

När han kom ut på morgonen stank det bensin och bilen startade inte, han tittade under bilen för att se var läckaget var, då hade båda tankbanden gått av och tanken låg på gräsmattan. (från en STILLASTÅENDE bil)

När han rullade undan bilen och vände på tanken såg den ut som man hade skjutit hagelgevär på den, fullt med små rosthål som slagits upp när tanken lossnade.

Varken gräsmattan eller Lancian blev sig lik igen!

STILLASTÅENDE bil??? Bara att erkänna sig slagen! :) :Bugar

(Så det finns alltså sämre bilar än Ford? Skulle vara Lancia då...)

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Har blivit av med en del blinkers som jag aldrig hittade igen, också blivit av med en jävla massa dämpull till ljuddämparen på förra hojen.

I somras när jag lånade Bus-Bos hoj så hoppade fuggen av, men den var ju bara att skruva fast igen :)

Blev även av med vänster fotpinne när jag ofrivilligt hoppade ca 5-10 meter i 150knyck över en tågräls :näsblod
Lyckades iaf hålla mig på hojen utan att vurpa :tummenupp

Sjånadrotten

Bättre Lyss;Än Att Aldrig Spänna En Båge
Gick med
11 May 2008
Hoj
DL650A V-Strom
Registreringsskylten och visirmekaniken

Skylten på en ny hoj. Tycker att leverantören borde satt fast den bättre. Hittade den efter flera timmars krypkörande och spanande i vägrenen/diket. Annars hade jag fått köra utan skylt på semstertrippen.

Tappade även visirmekaniken till en Schuberth C2 hjälm. Letade, men hittade inte denna i regnet. Lagade med kirurgtejp från förbandskitet. Körde sen med silvertejp ett par veckor i väntan på reservdel.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0