Antiklimax knutstorp..

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Tja, då var den här säsongen över då.
Fredagen gick la sådär, hittade inget flyt runt banan, utan det kändes mest avigt. Sket i regnpasset, ville inte riska en vurpa till innan helgen.
På lördagens kval, så kändes halva banan bra, men fegade alltför mycket efter hårnålen, inget flyt alls, hade häng på de snabbare ut på rakan utan bekymmer och hängde med dem hela vägen upp till hårnålen, men sen sa det poff och de var borta..
Ändå inte helt missnöjd eftersom jag iaf åkte 6 tiondelar fortare än förra året.
Till andra kvalet gjorde jag samma missar, och det gick dessutom långsammare när jag åkte in och kollade på teven, åkte ut igen tyckte det kändes ungefär likadant, dessutom kändes något fetknepigt i bromsningen efter rakan, dessutom tyckte jag hela cykeln ålade sig lite mysko, så åkte in och kollade min tid, såg fel och trodde det gått lika långsamt igen, fetirriterad åker jag in, upptäcker att kutsen lossnat...
Sen knallar jag bort och hämtar tidpapperna, och minsann, utan att ha känt att jag lagt ett särskilt bra varv så har jag iaf kört 1.06.2, lite förvånad, lite glad och lätt förvirrat kändes det efteråt, men visste ju att om jag iaf skulle köra lite bättre i det knixiga partiet så skulle tiderna bli bättre.
Warm-up ägnas åt att köra i kolvar, och ger inte så mycket, puttrar mest runt och känner på chassit, kommer inte riktigt överens med ett nytt dunlop-däck fram , känns inte alltför jävligt, men ändå inte riktigt samma känsla som med det andra jag kört med under sommaren.
Inför rejset känns det inget särskilt, går mest och lallar runt som vanligt, funderar lite på om det ska vara möjligt att ta häng på de andra snabba framför sig. Det är bara jag, Nielsen och Peo som kört 1.06, resten av grabbarna har kört 1.04 eller fortare.
Missar lite starten, men är ändå med nere i första böj, Thomsen vurpar i lito, och cykeln ligger mitt i banan, svårt att avgöra hur mycket man ska slå av, och hojen ligger kvar bra länge. Ligger och skuggar Hasse G, Peo och nielsen, men slår väl förmodligen av lite mer vid gulflaggen än de gjorde plus att man kom ifatt ambulansen precis i kurvan efter rakan.
Såg sen att nielsen och Peo gick om Hasse, började sakta ta in, men sen började det kännas avigt igen, nåt stämde inte alls, missade dessutom växlar på rakan, får ett fetwobbel över krönet, tappar foten från fotpinnen och kollar ner, då sitter fotpinnen löst.. Hänger på sniskan, förbannad och adrenalinad så kör jag ändå vidare, men i bakhuvudet börjar väl vettet ta över, lossnar fotpinnen helt på fel ställe(vilket den garanterat gör), så vurpar man.. Så åker in i depån för att se om jag kan få på den igen och sen sticka ut, men skiten bara snurrade, och åka ut och vara garanterat sist igen var jag fan inte sugen på..
Nu måste jag bara skrapa ihop pengar på nåt vänster så man kan få nån sorts revansch på b-rejset på sviestad, men som det ser ut i plånboken nu är det nog helt döfött :(

Strandelin

Medlem
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Inte just nu
oFFkeFF skrev:
Nu måste jag bara skrapa ihop pengar på nåt vänster så man kan få nån sorts revansch på b-rejset på sviestad, men som det ser ut i plånboken nu är det nog helt döfött... :(

Hur mycket pengar pratar vi om??

Närapå tragik att behöva bryta pga lös fotpinne... :död

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Usch ja va surt. Grattis till PB i alla fall och så ses vi på Sviestad.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Strandelin skrev:
Hur mycket pengar pratar vi om??

Närapå tragik att behöva bryta pga lös fotpinne... :död

Man var inte alltför munter igår, men men..
Det är väl typ startavgift och resa ner, plus transport av hoj från göteborg tur och retur.. Har resten av prylarna. Men plånboken är verkligen torr just nu, och mucho räkningar på augustilönen, men det ska väl fixa sig på nåt vänster iaf..

Peno

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2004
Hoj
ZX6R
Surt, surt oFFkeFF. Har det vart mycket oflyt den här säsongen, eller är det bara som jag fått för mig? Hoppas i såfall att det vänder.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Näää, sånt får ju bara inte inträffa med tanke på vad en racehelg fordrar i ansträngningar och pengar! Är inte fotpinnen en sådan detalj man kollar regelbundet för att den kan vibrera loss? På Yamahan sitter den lilla bult som håller fotpinnen på plats fast med najtråd. Min bult är inte original, istället får jag dra den regelbundet.

Vad bittert att inte få genomföra racet pga en sådan grej. Som om mitt avgasrör hade lossnat under racet på Gelleråsen istället för kvalet.

Du måste ju komma till B-racet och genomföra ett lyckat race! Jag, Per Träff, Teddy, Pär Utterström och Gustav ska ju åka. Och "alla" SP-förare och Torkel med sin 350.

:banana

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Nyteknik skrev:
Du måste ju komma till B-racet och genomföra ett lyckat race! Jag, Per Träff, Teddy, Pär Utterström och Gustav ska ju åka. Och "alla" SP-förare och Torkel med sin 350.

:banana

Jag vet en till som kanske kommer köra med er... :)

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Nyteknik skrev:
Näää, sånt får ju bara inte inträffa med tanke på vad en racehelg fordrar i ansträngningar och pengar! Är inte fotpinnen en sådan detalj man kollar regelbundet för att den kan vibrera loss? På Yamahan sitter den lilla bult som håller fotpinnen på plats fast med najtråd. Min bult är inte original, istället får jag dra den regelbundet.

Det som är ännu surare är att jag kände att den var lös efter kvalet, drog åt den, den satt som gjuten efter warm-up'en..

ako

Ny medlem
Gick med
20 May 2004
Hoj
Aprilia RSV250, Honda CR500, Gasgas EC300 och EC500, Suzuki GSXR1000
Jag vet en som ska låna min hoj på den tävlingen... :D

racerskalman

And those who sneer will fade and die...
Gick med
15 Oct 2003
Hoj
Honda RS250R -01, CBR600
ako skrev:
Jag vet en som ska låna min hoj på den tävlingen... :D

Det är bara att konstatera att min säsongsplanering är/var kass. Kommer inte att åka något mer den här säsongen och först nu verkar det ju bli riktigt intressant för oss 250B-förare. Kunde ingen ha hypat LMS B-race lite mer tidigare, så jag kunnat planera säsongen därefter... :(

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
racerskalman skrev:
Det är bara att konstatera att min säsongsplanering är/var kass. Kommer inte att åka något mer den här säsongen och först nu verkar det ju bli riktigt intressant för oss 250B-förare. Kunde ingen ha hypat LMS B-race lite mer tidigare, så jag kunnat planera säsongen därefter... :(

Det är inte för sent ännu! Det är bara att ignorera verkligheten, packa bussen och piska Tobias med hans blivande hoj. :tummenupp

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Goodstuff skrev:
Det är inte för sent ännu! Det är bara att ignorera verkligheten, packa bussen och piska Tobias med hans blivande hoj. :tummenupp
Glöm inte att gasa, du vet den dära 110% regeln :D

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Nyteknik skrev:
Ska du låna Kihlanders Honda? Kul oavsett vad det blir. :tummenupp

Jag visste det! Lilltjippen-disco-hiphopparen-inget-hår-på-hakan-noll-respekt-för-äldre-Oscar kunde inte hålla sig. Den killen och en racer är en giftemål som heter duga. I bästa fall har Tobias något att titta i backspegeln efter, i troliga fall något att hålla undan för, i sämsta fall något att jaga ikapp. Passa dig Tobias, du får inget gratis av den killen, han hugger som ett rovdjur på savannen. Din pondus, ålder och större livserfarenhet har du inget för, han klipper till direkt och utan nåd.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0