Tja, då var den här säsongen över då.
Fredagen gick la sådär, hittade inget flyt runt banan, utan det kändes mest avigt. Sket i regnpasset, ville inte riska en vurpa till innan helgen.
På lördagens kval, så kändes halva banan bra, men fegade alltför mycket efter hårnålen, inget flyt alls, hade häng på de snabbare ut på rakan utan bekymmer och hängde med dem hela vägen upp till hårnålen, men sen sa det poff och de var borta..
Ändå inte helt missnöjd eftersom jag iaf åkte 6 tiondelar fortare än förra året.
Till andra kvalet gjorde jag samma missar, och det gick dessutom långsammare när jag åkte in och kollade på teven, åkte ut igen tyckte det kändes ungefär likadant, dessutom kändes något fetknepigt i bromsningen efter rakan, dessutom tyckte jag hela cykeln ålade sig lite mysko, så åkte in och kollade min tid, såg fel och trodde det gått lika långsamt igen, fetirriterad åker jag in, upptäcker att kutsen lossnat...
Sen knallar jag bort och hämtar tidpapperna, och minsann, utan att ha känt att jag lagt ett särskilt bra varv så har jag iaf kört 1.06.2, lite förvånad, lite glad och lätt förvirrat kändes det efteråt, men visste ju att om jag iaf skulle köra lite bättre i det knixiga partiet så skulle tiderna bli bättre.
Warm-up ägnas åt att köra i kolvar, och ger inte så mycket, puttrar mest runt och känner på chassit, kommer inte riktigt överens med ett nytt dunlop-däck fram , känns inte alltför jävligt, men ändå inte riktigt samma känsla som med det andra jag kört med under sommaren.
Inför rejset känns det inget särskilt, går mest och lallar runt som vanligt, funderar lite på om det ska vara möjligt att ta häng på de andra snabba framför sig. Det är bara jag, Nielsen och Peo som kört 1.06, resten av grabbarna har kört 1.04 eller fortare.
Missar lite starten, men är ändå med nere i första böj, Thomsen vurpar i lito, och cykeln ligger mitt i banan, svårt att avgöra hur mycket man ska slå av, och hojen ligger kvar bra länge. Ligger och skuggar Hasse G, Peo och nielsen, men slår väl förmodligen av lite mer vid gulflaggen än de gjorde plus att man kom ifatt ambulansen precis i kurvan efter rakan.
Såg sen att nielsen och Peo gick om Hasse, började sakta ta in, men sen började det kännas avigt igen, nåt stämde inte alls, missade dessutom växlar på rakan, får ett fetwobbel över krönet, tappar foten från fotpinnen och kollar ner, då sitter fotpinnen löst.. Hänger på sniskan, förbannad och adrenalinad så kör jag ändå vidare, men i bakhuvudet börjar väl vettet ta över, lossnar fotpinnen helt på fel ställe(vilket den garanterat gör), så vurpar man.. Så åker in i depån för att se om jag kan få på den igen och sen sticka ut, men skiten bara snurrade, och åka ut och vara garanterat sist igen var jag fan inte sugen på..
Nu måste jag bara skrapa ihop pengar på nåt vänster så man kan få nån sorts revansch på b-rejset på sviestad, men som det ser ut i plånboken nu är det nog helt döfött
Fredagen gick la sådär, hittade inget flyt runt banan, utan det kändes mest avigt. Sket i regnpasset, ville inte riska en vurpa till innan helgen.
På lördagens kval, så kändes halva banan bra, men fegade alltför mycket efter hårnålen, inget flyt alls, hade häng på de snabbare ut på rakan utan bekymmer och hängde med dem hela vägen upp till hårnålen, men sen sa det poff och de var borta..
Ändå inte helt missnöjd eftersom jag iaf åkte 6 tiondelar fortare än förra året.
Till andra kvalet gjorde jag samma missar, och det gick dessutom långsammare när jag åkte in och kollade på teven, åkte ut igen tyckte det kändes ungefär likadant, dessutom kändes något fetknepigt i bromsningen efter rakan, dessutom tyckte jag hela cykeln ålade sig lite mysko, så åkte in och kollade min tid, såg fel och trodde det gått lika långsamt igen, fetirriterad åker jag in, upptäcker att kutsen lossnat...
Sen knallar jag bort och hämtar tidpapperna, och minsann, utan att ha känt att jag lagt ett särskilt bra varv så har jag iaf kört 1.06.2, lite förvånad, lite glad och lätt förvirrat kändes det efteråt, men visste ju att om jag iaf skulle köra lite bättre i det knixiga partiet så skulle tiderna bli bättre.
Warm-up ägnas åt att köra i kolvar, och ger inte så mycket, puttrar mest runt och känner på chassit, kommer inte riktigt överens med ett nytt dunlop-däck fram , känns inte alltför jävligt, men ändå inte riktigt samma känsla som med det andra jag kört med under sommaren.
Inför rejset känns det inget särskilt, går mest och lallar runt som vanligt, funderar lite på om det ska vara möjligt att ta häng på de andra snabba framför sig. Det är bara jag, Nielsen och Peo som kört 1.06, resten av grabbarna har kört 1.04 eller fortare.
Missar lite starten, men är ändå med nere i första böj, Thomsen vurpar i lito, och cykeln ligger mitt i banan, svårt att avgöra hur mycket man ska slå av, och hojen ligger kvar bra länge. Ligger och skuggar Hasse G, Peo och nielsen, men slår väl förmodligen av lite mer vid gulflaggen än de gjorde plus att man kom ifatt ambulansen precis i kurvan efter rakan.
Såg sen att nielsen och Peo gick om Hasse, började sakta ta in, men sen började det kännas avigt igen, nåt stämde inte alls, missade dessutom växlar på rakan, får ett fetwobbel över krönet, tappar foten från fotpinnen och kollar ner, då sitter fotpinnen löst.. Hänger på sniskan, förbannad och adrenalinad så kör jag ändå vidare, men i bakhuvudet börjar väl vettet ta över, lossnar fotpinnen helt på fel ställe(vilket den garanterat gör), så vurpar man.. Så åker in i depån för att se om jag kan få på den igen och sen sticka ut, men skiten bara snurrade, och åka ut och vara garanterat sist igen var jag fan inte sugen på..
Nu måste jag bara skrapa ihop pengar på nåt vänster så man kan få nån sorts revansch på b-rejset på sviestad, men som det ser ut i plånboken nu är det nog helt döfött