Antipiratbyråns hemsida är konstig??!!

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
stavgren skrev:
Jag är inte insatt i hur det funkar men om AUH nappat domänen och ändrat lösenord, kontaktinfo mm så är det väl inte alldeles enkelt för APB att rätta till det?

De får kontakta domänregistratorn (i det här fallet www.networksolutions.com) och berätta vad som har hänt. Inget svårt, men de vet uppenbarligen inte hur man gör.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
p.grip skrev:
Med risk för att dra på sig pöbeln själv......
Men jag kan inte låta bli att fråga om det inte gått lite långt när folk får "cred" och "respekt" för att man lägger ut filmer eller musik m.m först. Är detta människor som folk ser upp till??
Känns som en stor grupp för inbördes beundran.
Men men, vad vet jag, jag kanske bara är avundsjuk för att inte få ingå i "scenen" :hihi :tummenupp

Det låter ofta löjligt för utomstående, och det kan jag förstå. Dock är det ganska svårt att förklara hur det fungerar med respekt och credits, men kort sagt handlar det om att skaffa sig själv kontakter och åtkomst till det senaste materialet. När det är uppnått brukar de flesta lägga av, men behåller givetvis de kontakter man har knutit.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
sandstream skrev:
Nu kanske jag är ute på djupt vatten men var inte den aktuella medlemmen med och drev www.bikedesign.se som konkade?
Det skulle isf förklara varför han var medlem på SH.

Det skulle också sprida lite ljus över varför personen i fråga sålde sin själ till fienden.

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
McB skrev:
Visst är det så, men det gäller ju båda sidor. APB är inte guds bästa barn de heller.
Nej, om inte annat så gissar jag att de själva kommer just från motsatta sidan först, men sedan insett att de kan tjäna pengar på detta.
Eftersom de sen avlönar andra bovar så är det ju ett sätt att få lön för nästan ingenting.

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
kaZmur skrev:

det blir säkert en jättebra debatt med denna man i ledningen:
lennart_hand.jpg

Lennart "Brunöga"

Vilket ojjande det kommer att bli över hur tufft det är för
media-monopol-företgen.

kommer ihåg när han skällde på Dennis Lyxzen för att han som
artist tyckte det var OK att tanka hans låtar på internet.

Osmium

Don't follow me, I'm lost too...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha
Antipiratbyrån har det nog litet svettigt just nu. Länk

Men Ponten hävdar väl fortfarande att dom inte gjort något fel och att dom bara är ute efter att sätta dit onda brottslingar.

Tycker hans utaladen är slående lika den här mannens:
sahaf.jpg
:D

MHK

Pimp my bike!
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
*såld*
Fin debatt!

Jag håller med Jens of Sweden rätt mycket.
De måste finnas ny metober o till bra pris att få tag i filmer, musik etc. på nätet.

Man kan inte vara så enkelspårig som Ressigören i debatten är.
Han vill enbart köra på bio duken. :kocko

Varför inte prova nåt nytt?

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Henrik Tomtén verkar ta allt så innihelvete personligt. Det är itne direkt han som losar pengar på nerladdning...

MHK

Pimp my bike!
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
*såld*
hållundan skrev:
Henrik Tomtén verkar ta allt så innihelvete personligt. Det är itne direkt han som losar pengar på nerladdning...

Han nämde även att han inte jobbar för musikbranchen, men de är ju precis vad han gör...

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
MHK skrev:
Han nämde även att han inte jobbar för musikbranchen, men de är ju precis vad han gör...
Precis. Tyckte det var lustigt när han väl började hävda "jag kan ingenting om musikbranschen, jag jobbar inte där..." Hohoho.

Vi får se var detta slutar. Det lär ju inte vara allt för lätt att stoppa iaf.

Hade haft större förtroende om APB varit en myndighet och gått ut med någon form av talesman istället för någon jäkla hobbjurist som gillar att kissa på folk.

MHK

Pimp my bike!
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
*såld*
hållundan skrev:
Precis. Tyckte det var lustigt när han väl började hävda "jag kan ingenting om musikbranschen, jag jobbar inte där..." Hohoho.

Vi får se var detta slutar. Det lär ju inte vara allt för lätt att stoppa iaf.

Hade haft större förtroende om APB varit en myndighet och gått ut med någon form av talesman istället för någon jäkla hobbjurist som gillar att kissa på folk.

Vettigaste i debatten var nog han som hade blivit dömd när han var 17.
Han sa mest vettiga saker tycker jag!

Asha eller vad hon heter sa inte mycket vettigt mest "hummade" hela tiden o sa imot sig själv en del...

Garpe

semper in primis
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Hojlös =(
Så kul att höra ponten säga att han verkligen tror på att piratkopieringen kommer kunna stoppas... :)

Massan får det massan vill ha, sprit o wärsch har vi alltid o kommer alltid bränna hemma... :tomten

Hemskesven

Mostly harmless
Gick med
20 Oct 2004
Hoj
xr 650 -00 crf450-08
kollade precis i en ovan nämnd persons profil, brukar man inte kunna se när personen senast var inloggad? :confused:

jnse

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Hoj
Honda
Falafelbabianen skrev:
Hehe såg att han faktiskt varit inne och ändrat födelsedag i sin profil!
så han vet att vi vet :)

Fast det är ju lite sent att ändra det nu, när alla redan har sett att det är han
:kocko :lol

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...