Antitjyvmedel...

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
He he he jag jobbar nattskift så därav dom något rubbade tiderna ,,
men visst kan jag åxå reflektera över allt man lägger sig i ,, he he

jo nu är ducce Italienskt igen ,, och jag hoppas att dom tar lärdom av
dom år som jänkarna har hjälpt dom med att bygga upp ett starkt företag,
hoppas dom har lärt sig något på resan åxå o låter det blomstra vidare. :tummenupp

Mattiaz skrev:
2248437 Fan Jocke har du inget bättre för dig? (pekar på tiden för ditt inlägg) :gnissla
F.Ö så är väl Ducati numera helitalienskt igen.. fast när Taz´s (Tazass) hoj tillverkades så va de nog delvis ägda av the big people over there.

Dark_Messenger

Guest
Hoztic skrev:
2248458 Jag tror mer på en autoinjector som injicerar curare, eller kanske en överdos amfetamin! Gärna tillsammans med en röst som säger: Du har 20 minuter kvar att leva, idag tog du fel hoj.
Ett moln av klorgas funkar också, så lungorna fräts sönder, visserligen sabbar det hojen också, men det kan det ju vara värt, han/hon mår tämligen obra av det också :D
Annars är jag lite svag för pålning också, en gasdriven 2-tums påle som slås upp i rektum, gärna ca en meter. Sen ställer man ut honom på torget, androm till varning. Vissa saker var bättre förr! :D
Låter som du tänkt mycket på detta! :rofl

Tycker speciellt om denna: "Du har 20 minuter kvar att leva, idag tog du fel hoj." :Bugar :Bugar

Kawasaki/Nils

Gammal nybörjare
Gick med
27 Jun 2005
Hoj
Kawasaki Z 650 SR -81
Finns det ingen elekronik ingenjör här på PH?
Kan man inte omvandla 12 V till 10000 V men med olika ampere tal? Typ som man gör i ett häststängsel…. :3freak :va :)

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Kawasaki/Nils skrev:
2249238 Finns det ingen elekronik ingenjör här på PH?
Kan man inte omvandla 12 V till 10000 V men med olika ampere tal? Typ som man gör i ett häststängsel…. :3freak :va :)
Det finns ju redan minst en tändspole med tillräcklig effekt på varje hoj. Styrelektroniken finns ju nästan också komplett (CDI-boxen..)
Finns väl en del "legala problem" dock...

Kawasaki/Nils

Gammal nybörjare
Gick med
27 Jun 2005
Hoj
Kawasaki Z 650 SR -81
Kahobe skrev:
2249266 Det finns ju redan minst en tändspole med tillräcklig effekt på varje hoj. Styrelektroniken finns ju nästan också komplett (CDI-boxen..)

Vad då legala problem? Vad jag vet behöver du bara ha en varnings etikett väl synlig. :död :va :)

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Stortryne skrev:
2249242 Jorå, det är inte svårt :brinnerup men det kan bli lite stora komponenter för å sätta dolt på en hoj.

Det är inga problem att bygga något sådant med komponenter som lätt för plats på en hoj. På min gamla moped skavde tanken mot en kontakt så att tanken blev ledande. Spänningen var väl ett par hundra Volt från CDI-enheten och det kittlades ganska obehagligt när man skulle vrida på bensinkranen och höll i kopplingshandtaget samtidigt. Med lite mer spänning skulle det kunna vara ganska avskräckande för en tjuv, om han inte är beredd på det.

EDIT: Sen blir ju de 2-300 Volten uppåt 50.000 V när de når tändspolen. :brinnerup

Last edited:

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Kawasaki/Nils skrev:
2249301 Vad då legala problem? Vad jag vet behöver du bara ha en varnings etikett väl synlig. :död :va :)
Uppsåtet...
"Uppsåtet" är att skada eller döda.. illa...

Kawasaki/Nils

Gammal nybörjare
Gick med
27 Jun 2005
Hoj
Kawasaki Z 650 SR -81
Kahobe skrev:
2250365 Uppsåtet...
"Uppsåtet" är att skada eller döda.. illa...

Det är tillåtet att 10000 v i en gardin som skyddar mot inbrott så det borde vara lika tillåtet på en privat egendom.... eller? :confused:
så länge ingen oavsiktligt kommer år någon strömförande del och det borde kunna ordnas genom att du sätter en kontakt under sadeln så att man måste tynga ner sadeln för att ex styret och fotpinnen blir strömförande... :confused:

Stortryne

Ful gubbe.
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
Ducati 916 - Dunderklumpen. Ducati Multistrada - Ior
Kahobe skrev:
2249266 Det finns ju redan minst en tändspole med tillräcklig effekt på varje hoj. Styrelektroniken finns ju nästan också komplett (CDI-boxen..)
Det boror ju lite på hur mycket ström du vill ha ut ur det hela, och om det skall vara helt osynligt eller inte. När man skall upp i spänning och/eller ström så börjar prylarna helt enkelt ta mer plats. Kolla tändspolen t.ex. Den gömmer man inte i en bit krympslang. Skall du dessutom ha lite kondingar som tål några kV, ja då börjar vi snacka cola-burkar. Men sedan: :brinnerup :lol

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Det där med tändspole använde vi redan på 60-talet.
En Mustang moppe hade tre växlar och växelföraren stack ut från motor/växellåda.
Man leder en tråd från tändstiftshatten via en brytare och upp till gashandtaget där man skalar av isoleringen och lindar den om handtaget.
När man la i trean så slog man till brytaren och spänningen gick från tändspolen rakt in i högerhanden :)

Nu var detta egentligen inte till för tjuvar utan för polisen som envisades med att provköra mopparna och sedan ta trimdelarna.
Och ja, killen fick ett bra kok stryk av sheriffen .. å andra sidan glömde de att ta trimdelarna, inga böter heller den gången så det var väl ok iaf :D

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce
elwe skrev:
2251168 Det där med tändspole använde vi redan på 60-talet.
En Mustang moppe hade tre växlar och växelföraren stack ut från motor/växellåda.
Man leder en tråd från tändstiftshatten via en brytare och upp till gashandtaget där man skalar av isoleringen och lindar den om handtaget.
När man la i trean så slog man till brytaren och spänningen gick från tändspolen rakt in i högerhanden :)

Nu var detta egentligen inte till för tjuvar utan för polisen som envisades med att provköra mopparna och sedan ta trimdelarna.
Och ja, killen fick ett bra kok stryk av sheriffen .. å andra sidan glömde de att ta trimdelarna, inga böter heller den gången så det var väl ok iaf :D

Underbart....

Allt detta har fått mig att fundera lite.
Det sägs ju att tillfället gör tjuven... Om vi skulle ge tjuvarna lite tillfällen och sitta och bevaka dem. Å när de tar tillfället i akt... så gör vi dem illa. :rolleyes:

T ex, lämnar en hoj med nycklarna i... en tvivelaktig figur ser detta, sätter sig på hojen och försöker transportera sig och hojen därifrån. Fram rusar fjorton galna hojers och bankar honom av hojen... lägger honom åt sidan och väntar på nästa. När man fått ihop en stor hög hyr man en hjullastare, slänger skräpet i skopan och kör det till torget. Skriver en stor skylt som förklarar att så här går det med hojnorpare... :3freak (morgontrött... därav mina tankar)

//D

Stortryne

Ful gubbe.
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
Ducati 916 - Dunderklumpen. Ducati Multistrada - Ior
Taz skrev:
2251175 Underbart....

Allt detta har fått mig att fundera lite.
Det sägs ju att tillfället gör tjuven... Om vi skulle ge tjuvarna lite tillfällen och sitta och bevaka dem. Å när de tar tillfället i akt... så gör vi dem illa. :rolleyes:

T ex, lämnar en hoj med nycklarna i... en tvivelaktig figur ser detta, sätter sig på hojen och försöker transportera sig och hojen därifrån. Fram rusar fjorton galna hojers och bankar honom av hojen... lägger honom åt sidan och väntar på nästa. När man fått ihop en stor hög hyr man en hjullastare, slänger skräpet i skopan och kör det till torget. Skriver en stor skylt som förklarar att så här går det med hojnorpare... :3freak (morgontrött... därav mina tankar)

//D

App, app, app...

Det kan ju faktiskt vara en hyvens kis som faktiskt plockar ur nyckeln för att ingen skall stjäla den, söker ägaren via regnummret, och kontaktar honom/henne/den/det. Har faktiskt gjort det själv :angel
Men det var ju en bil...

dwestlund

ny bild
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
a' Bug Eyed beast -955i -99
Taz skrev:
2219619 Jag har en dröm om att utveckla ett "Skyll dig själv din jävla tjuv-system". Lite i stil med bilskydden de har i Sydafrika. Kanske inte direkt som de med eldkastare under bilen... men nästan.

En tanke vore att montera in någon form av anordning i/under sadeln som efter att man aktiverat den, utlöser hullingförsedda nålar rakt upp i mumindalen och i pungen (jag tror faktiskt det är flest killar som själ hojar) på den som sätter sig på hojen.
Hörde om en Finne som lagt fiskekrokar under pläden i bilen, en morron satt det en lirare där och grina.
Men han åkte dit för detta, böter. Men de va det värt tyckte han.

Castor

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2006
Hoj
250 cr
det kan inte roligt för han när han skulle komma ur bilen ajaj pga hulingarna (stavning)

V-Power

www.superblodor.com
Gick med
14 Aug 2004
Hoj
CB 1300
En liten sändare i fickan som avgör om det är ägaren som sitter på hojen, samt en liten servo till gasen och en som avaktiverar koplingen. När inte ägaren sitter på knarren och 3:ans växel lägs i aktiveras sevona och gasen hamnar på max och koplingen görs obrukbar. Lite synd om hojen kanske.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
V-Power skrev:
2254878 En liten sändare i fickan som avgör om det är ägaren som sitter på hojen, samt en liten servo till gasen och en som avaktiverar koplingen. När inte ägaren sitter på knarren och 3:ans växel lägs i aktiveras sevona och gasen hamnar på max och koplingen görs obrukbar. Lite synd om hojen kanske.
Och efter 20s vinklas styret max åt höger! :hihi

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...