Byt snarast. Pratade med en gummisnubbe när jag körde runt med skum. Oftast så håller det ett tag, men om man har otur och däcket smäller i 200 så blir det inte skoj. Tror det finns nån högsta rekommenderad hastighet på 70kmh med skum i däcket.
Jag har kört Många gånger med Punka Spray o ALDRIG haft problem med det.
Punka Spray är just till för när man har pys-punka. Jag har faktis kört på Bana med sådan spray doc inte direkt efter på fyllnad, utan det hade gått några veckor. Grejen är den att en Handlare själv klart kommer och skrämmer upp en kille eller tjej...jo akta dig för Punka Spray däcket kan EXPLODERA och tänk hur det då kan hända om du ligger i 200. JÄVLA propaganda S K I T.
Ju längre man har punka spray i däcket, doc inte många år, men en ses utan problem, så blir det en tjockare hinna inuti, och börjar det bli dåligt så lär det knappast EXPLODERA med tanke på hur MC däck till en början med är uppbyggda. Så åk vidare du. Om du blir osäker så köp ett kit med däcks pluggar som har hullingar och som ser ut som en lite kil. Fila upp hålet och kör in en plugg i rätt storlek. skär av den jäms med däcket sedan. Om du är osäker lämna in däcket till en däck verkstad. När mna kör så smälter gummi ploppen ihop (Vulkaniserar ihop) med däckets egna gummi och den pluggen KAN inte åka ut då den är konisk och dess utom har en hulling på insidan av däcket.
Lycka till.
Punka spray funkar toppen som emergency. Dock inge vidare om man har slang (varför vet jag inte) been there-done that.
Kör man en Hayabusa som är god för dryga 300Km/h så har man inga slang däck.
Ingen Super Sporthoj har för den delen slangdäck. jag vet faktis inte om ens hur vanligt det är att glidare har det i dag eller vanliga lugna landsvägs hojar har det i modern tappning. Det finns väl men det är nog inte många. Någon som vet om hur vanligt det är med slang däck i dag. Supersport hojar vet jag redan att inga har det. Men hr är det med Landsvägshojar med låga hastighets prestanda.