gixxermixxer
tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
JA !!!
Det är bara den som inte har vurpat ÄNNU, som inte använder skenan!
Det är bara den som inte har vurpat ÄNNU, som inte använder skenan!
OlleR skrev:Jag använder det bara när jag planerat att köra inspirerat, man kanske är dum men jag tycker att jag kör så säkert att jag inte "riskerar" att åka av
Så länge man inte blir påkörd av nån annan helt utan att man märkt denne så är det delvis ens eget fel att man satt sig där!Ghost skrev:Det behöver nödvändigtvis inte handla om dina egenskaper för att du ska skydda dig...
OlleR skrev:Så länge man inte blir påkörd av nån annan helt utan att man märkt denne så är det delvis ens eget fel att man satt sig där!
Nu förstår jag inte hur du kopplar, men nej, det säger jag inte.Ghost skrev:Och den vetskapen gör din rygg friskare när du har blivit påkörd?
Kay skrev:Landar man utan ryggskydd på ryggen så tar väl skulderbladen och rumpa mesta smällen, inte är det väl så att ryggen "går av" för man landar på den, eller? Jag frågar bara, har inte den anatoma kunskapen i ämnet
Är det liksom om man landar med ryggen i trottoarkanten osv som det skyddar mot att bryta ryggen?
Eller är det huvudsakliga syftet bara att skydda mot skrapad rygg??
gthyni skrev:Världen är kantig min vän.
Trottoarkanter, stenar, bilar, träd.....
Kay skrev:Vad skyddar ryggskyddet egentligen? Det skyddar ens skinn när man glider på ryggen, det säger sig själv, men är inte det huvudsakliga skyddet mot bruten rygg? Landarman på huvudet så räddar det inte ens nacke. Landar man utan ryggskydd på ryggen så tar väl skulderbladen och rumpa mesta smällen, inte är det väl så att ryggen "går av" för man landar på den, eller? Jag frågar bara, har inte den anatoma kunskapen i ämnet
Är det liksom om man landar med ryggen i trottoarkanten osv som det skyddar mot att bryta ryggen?
Skulderbladen och rumpan skyddar inte ryggen särskilt mycket om du landar på den. Hur mycket du än skulle råka svanka.Kay skrev:Vad skyddar ryggskyddet egentligen? Det skyddar ens skinn när man glider på ryggen, det säger sig själv, men är inte det huvudsakliga skyddet mot bruten rygg? Landarman på huvudet så räddar det inte ens nacke. Landar man utan ryggskydd på ryggen så tar väl skulderbladen och rumpa mesta smällen, inte är det väl så att ryggen "går av" för man landar på den, eller? Jag frågar bara, har inte den anatoma kunskapen i ämnet
Kay skrev:Vad skyddar ryggskyddet egentligen? Det skyddar ens skinn när man glider på ryggen, det säger sig själv, men är inte det huvudsakliga skyddet mot bruten rygg?
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |
![]() |
CFMOTO 800MT-X
Idag har vi nöjet att få sm... |
![]() |
Offroad med CFMOTO 800MT-X