APA 2 har en ärlig hoj, jo tjena

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Ni som följt händelserna i Helsingborg i somras & nu i höst, så vet ni att jag har satt dit en snorvalp som snott hojar.

nu har denna gått & skaffat sig en "ärlig" hoj, detta en R1 -99 ... jo, tjena

jag har sett den på nära håll, samt kollat motornr & ramnr, men det är något som inte stämmer, jag misstänker att det är ändrat + att polisen inte hittade den i systemet när dom sökte på ramnr & motornr.

men ändå tog dom den inte i beslag :va


finns det någon som har en R1 -99 & kan ta en bra bild på ramnr, så jag vet hur det SKALL se ut, ni kan skicka den som PM om ni inte vill visa den för alla


tack på förhand

// Henrik
 
Last edited:

Guson

Medlem
Gick med
24 Mar 2006
Ort
Uppsala
Hoj
CB1100F
Vad händer när du gör tvärt om, dvs söker på regnumret på transportstyrelsen.se? När jag testar med min egen hoj visas chassinumret precis som det står på regbeviset. Om chassinumret på hojen inte finns i systemet borde registreringsplåten höra till ett annat chassinummer.

Guson
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Vad händer när du gör tvärt om, dvs söker på regnumret på transportstyrelsen.se? När jag testar med min egen hoj visas chassinumret precis som det står på regbeviset. Om chassinumret på hojen inte finns i systemet borde registreringsplåten höra till ett annat chassinummer.

Guson

han har inte reg plåten på.. så det e svårt för mig att kolla upp, sedan hade han papper på hojen.. så även om polisen till slut fick se pappren, men ramnr var ändrat, så tog dom inte in den för teknisk undersökning iaf.


dom tyckte också att det inte stod rätt till, men hade ingen aning om hur det skall se ut. & bara på min instinkt kunde dom inte ta in den.


jag måste ha mer på fötterna, så kanske man kan få polisen till o ta in den
 

H Svensson

Mister
Gick med
27 Jun 2005
Ort
Falkenberg
Hoj
Hojlös
han har inte reg plåten på.. så det e svårt för mig att kolla upp, sedan hade han papper på hojen.. så även om polisen till slut fick se pappren, men ramnr var ändrat, så tog dom inte in den för teknisk undersökning iaf.


dom tyckte också att det inte stod rätt till, men hade ingen aning om hur det skall se ut. & bara på min instinkt kunde dom inte ta in den.


jag måste ha mer på fötterna, så kanske man kan få polisen till o ta in den

Jag ska fota min R1 '99 o skicka till dig, fixar det i em!
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
kan ingen sno apans hoj vid nåt tillfälle???

WW< kan du inte ta en bild på apan vid nån sammandrabbning??


visst kliar det i fingrarna att sno den, men vafan... ska jag sänka mig till den nivån ?




jag har 2 st bilder på ca 1 meters avstånd, framifrån & profil tagna med en bra mobilkamera

dessa kommer jag inte posta här ändå

Jag ska fota min R1 '99 o skicka till dig, fixar det i em!

gött :tummenupp
 
Last edited:

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Södermalm
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
visst kliar det i fingrarna att sno den, men vafan... ska jag sänka mig till den nivån ?

Nejförfan! Det vore ju vedervärdigt!
Jävlas på som du gjort tidigare i så fall.
Men att begå brott för att förebygga brott...då kan man ju lika väl vara med i AFA.
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Men att begå brott för att förebygga brott...då kan man ju lika väl vara med i AFA.


lite så jag anser det också, då går han bara & stjäl någon annan hoj. kanske lika bra att låta han hållas med denna, hoppas han inte reder ut & köra den & råkar hamna på sjukan... läääänge läääänge :D


eftersom det är ett öppet forum & det strider mot reglerna
 
Last edited:

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
lite så jag anser det också, då går han bara & stjäl någon annan hoj. kanske lika bra att låta han hållas med denna, hoppas han inte reder ut & köra den & råkar hamna på sjukan... läääänge läääänge :D



eftersom det är ett öppet forum & det strider mot reglerna

För min del får du gärna hjälpa honom till sjuksängen.
 

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Man kan ju alltid råka traska förbi o göra ett litet snitt i vaje bromsslang :tuttar

Så kanske han hamnar på sjukan lite snabbare :yoparty

Hoppas han inte kör ihäl nån annan bara :huvet
 

bordsvatten

GubbaHoj..
Gick med
16 Jul 2007
Ort
varberg
Hoj
såld och/eller kraschad.. BMW 1250 GS Adventure
Borde inte den här APAN ha tillräckligt med skulder i form av böter o dyl sen tidigare att "hans" hoj beslagtogs och betalade lite av skulderna?.... Sen verkar de ju jävligt konstigt att en känd hojtjuv får ha kvar en hoj som ramnummeret ser konstigt ut på utan reg-skylt utan att den kollas upp?? Fan snuten kollar ju upp fordon för mindre saker.....

visst kliar det i fingrarna att sno den, men vafan... ska jag sänka mig till den nivån ?




jag har 2 st bilder på ca 1 meters avstånd, framifrån & profil tagna med en bra mobilkamera

dessa kommer jag inte posta här ändå



gött :tummenupp





Är bilderna på han eller på både han och hojen? Kanske kan "blurra" bort hans ansikte? Så kanske nån känner igen hojen ellen nått....
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top