Apa mille räserbygge

Rolle247

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2008
Hoj
00 Apa Mille Räser
Du LÄR se till att någon med i alla fall en halvvettig kamera tar och plåtar lite, det är synd och skam att det är så risiga bilder på något som blir så ballt.

Men jag har ju sagt att jag inte vill ha porr utan mera dold erotik i min bildkonst.....;) Jag kanske kan lägga ut ett centerfold sen då,när den är klar.
Tack för all positivt input.:Bugar

Rolle247

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2008
Hoj
00 Apa Mille Räser
Apan har landat! :yoparty
Lägger upp några bilder på fästet till mätarn och kombinerad styrstopp/lyktfäste också. Bildkvalité bara för kreativa lösningar, ej för er onanister:rolleyes:

Bifogat

• rsz_bild0125.jpg
    rsz_bild0125.jpg
    151 KB · Visningar: 232
  • rsz_bild0126.jpg
    rsz_bild0126.jpg
    207.1 KB · Visningar: 227
  • rsz_bild0127.jpg
    rsz_bild0127.jpg
    143.8 KB · Visningar: 245
  • Bild0137.jpg
    Bild0137.jpg
    204.9 KB · Visningar: 213

Rolle247

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2008
Hoj
00 Apa Mille Räser
Lite sista pyssel ....oljetempmätare på utvattnet och en omgjord vattenkran till oljan...:va
Någon som har en oljekopp till hydralkopplingen? Mycket tacksam för svar.:Bugar
Sedan så var det ju det där med att få all el på plats i min lilla cuts....:huvet

Bifogat

• rsz_bild0138.jpg
    rsz_bild0138.jpg
    128.8 KB · Visningar: 193
  • rsz_bild0140.jpg
    rsz_bild0140.jpg
    141.3 KB · Visningar: 180

Rolle247

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2008
Hoj
00 Apa Mille Räser
Hade en optimistisk tanke om att hinna till Norrtälje men elsystemet blev förjävligt att få ihop. Men besikta nu på tisdan kunde väl gå? Jobbade hela helgen med elen och på måndakväll så funkade allt. Körde på hela natten med slutmonteringen och spillde i soppa på morgonen, tankanslutningen läckte:huvet Av med tanken och lyckade täta den. Efter som jag flyttat in spolarna och all elektronik där under så e de jävligt tajt med passformen. (Tack Kennet för hjälpen:tummenupp). Startade kl12 och den gick:yoparty. Men missade lite på bakre, men för besiktning så funkar det. Lät bra ur 2-2 systemet, kanske lite väl....Men så började det läka olja...hittade läckan, en kass klämma mellan motor och kylare. Behöver jag säga att det är trångt? Försöker få in en ny klämma som jag öppnar men det är omöjligt att få ihop den igen. Nu börjar klockan närma sig halv2, besiktingstid. Jag gav upp och åkte dit och sa som det var. Nästa lediga tid är om 2 veckor...Kanske kan ta något annnat återbud...Men i kväll så kom pinstriparn:yoparty Sen så får ni väl era Porrbilder då:tuttar

Rolle247

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2008
Hoj
00 Apa Mille Räser
Besikta apan igår, och fick bara 2 2or.:yoparty Ljudet, förstås och så hade jag inte hunnit calibrera hastighetsmätaren. Men nu får jag köra den:yoparty Ironiskt nog så åker jag till norge istället en vecka på Nm i skärmflyg.... Kommer att sakna lilla apan.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Besikta apan igår, och fick bara 2 2or.:yoparty Ljudet, förstås och så hade jag inte hunnit calibrera hastighetsmätaren. Men nu får jag köra den:yoparty Ironiskt nog så åker jag till norge istället en vecka på Nm i skärmflyg.... Kommer att sakna lilla apan.

när du kommer hem kan du väl lägga ut bilder, inte bara här kanske? ;-)

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Coolt!

Vill vi se hojen i MCM eller nån annan stor tidningen sen så fort du är klar!

Bara höra runt lite, ALLA kommer vara intresserade av din hoj! Pm:a mig om du vill ha nån kontaktperson på redaktionen.

Rolle247

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2008
Hoj
00 Apa Mille Räser
Jo ska lägga upp några bilder när jag kommer hem. Måste bara snygga till elsystemet, det hänger utanför nu.... När jag skulle åka iväg och besiktiga så tvärdog den när ja la i vxl.
Så det var bara att riva upp kabelstammen och leta igen. Det var sidostödskontakten jag hade glömt att bygla...Blåser apa här i Norge.

Rolle247

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2008
Hoj
00 Apa Mille Räser
Har insett att denna hoj aldrig kommer att bli riktigt klar så jag lägger upp lite bilder redan nu. Elsystemet hänger utanför och feta fula bromsvätskebehållare sitter på styret men det är ju en bushoj så det får bli så....Tror att jag har bränt laddrelät dessutom eller så har jag kopplat fel?...så det blir kanske till att riva upp elsystemet igen...Men den går kanon annars. Lägre tyngdpunkt, sittplats och stummare fjädring gör att den blev hur kul som helst att köra.:)

Bifogat

• rsz_stefan_028.jpg
    rsz_stefan_028.jpg
    212.1 KB · Visningar: 404
  • rsz_stefan_025.jpg
    rsz_stefan_025.jpg
    220.8 KB · Visningar: 479
  • rsz_stefan_021.jpg
    rsz_stefan_021.jpg
    185.8 KB · Visningar: 440
  • rsz_1stefan_024.jpg
    rsz_1stefan_024.jpg
    216.8 KB · Visningar: 442
  • rsz_stefan_023.jpg
    rsz_stefan_023.jpg
    205.5 KB · Visningar: 552
  • rsz_stefan_022.jpg
    rsz_stefan_022.jpg
    77.9 KB · Visningar: 536

Pell3

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
Suzuki DR650 + Yamaha FZ6
Har insett att denna hoj aldrig kommer att bli riktigt klar så jag lägger upp lite bilder redan nu. Elsystemet hänger utanför och feta fula bromsvätskebehållare sitter på styret men det är ju en bushoj så det får bli så....Tror att jag har bränt laddrelät dessutom eller så har jag kopplat fel?...så det blir kanske till att riva upp elsystemet igen...Men den går kanon annars. Lägre tyngdpunkt, sittplats och stummare fjädring gör att den blev hur kul som helst att köra.:)

Vackert!!!!!:klappar:klappar

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83

Riktigt stilig, precis som vi visste att det skulle bli.:yoparty

Jag vet ju vilket skit det är att få plats med elsystemet, och jag kan inte låta bli att fråga var du gjorde av allt? Jag ser att du flyttat in tändspolarna, ligger resten i kutsen eller?
Jag gjorde misstaget att dra stammen för nära kröken på bakre cylindern, med smältskador som följd. En liten varning bara, men du har säkert tänkt på det redan.:tummenupp

Rolle247

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2008
Hoj
00 Apa Mille Räser
Tack,:) jo det mesta ligger inpressat i cutsen men tryckte in lite reläer och säkringar under tanken också. Ev. drar jag ett seriöst elsystem till vintern....

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Skitball!

Se till att komma till Orsa (Bike Weekend) och kör den på strippen :)

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Snyggt ,, riktigt snyggt :tummenupp
om reläet är bränt så kanske jag har ett som ligger
du kan ju höra av dig via pm isf.
// Jocke

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Hoj
trampcykel
Grymt läckert!! Du har just byggt min drömhoj, caferacer med modernt chassi och twin med ordentligt med pulver :tuttar

Rolle247

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2008
Hoj
00 Apa Mille Räser
Panza, när är det i Orsa då? Har du någon länk till organisationen? Laddreläet verkar ok, Risken finns att lindningen är bränd...Hur det nu ska ha gått till? Hoppas dock på kabelbrott. Ska kolla med någon elektrisk insatt.

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Bränd generator !! inte bra ,, kolla denna firma,http://www.ricksmotorsportelectrics.com/
jag kan bara rekommendera dom,, snabba o bra grejjer + prisvärda.
lycka till

Panza, när är det i Orsa då? Har du någon länk till organisationen? Laddreläet verkar ok, Risken finns att lindningen är bränd...Hur det nu ska ha gått till? Hoppas dock på kabelbrott. Ska kolla med någon elektrisk insatt.

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426

Kika på denna sida:
http://tdrk.se/

Har mailat tävlingsledningen om info för eventet, bl.a. anmälningsavgift som jag inte hittar någon info om alls?

Har inte fått svar än dock :gnissla

Nyheter
Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...