Apps till iPhone

• Thread starter Dark_Messenger
  • Start date

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Ett tips till er som tänkt lägga 2+ timmar på att sätta ny highscore på Crazy 88's (endlessbanan) på hard i Geo-Defense Swarm: Efter ca 2,4 miljarder poäng så buggar poängräknaren ur och visar negativa poäng och din score räknas inte när du dör. Fatta besviken man blir. :gnissla

Dark_Messenger

Guest
Ett tips till er som tänkt lägga 2+ timmar på att sätta ny highscore på Crazy 88's (endlessbanan) på hard i Geo-Defense Swarm: Efter ca 2,4 miljarder poäng så buggar poängräknaren ur och visar negativa poäng och din score räknas inte när du dör. Fatta besviken man blir. :gnissla

Jag läste om den buggen också. Stackars satar som setat 4h+(?) och kämpat.. ;) I natt släpptes dock en update som ska ha löst problemet! Själv är jag inte där ännu då jag precis klarade sista endless på medium. (tar dom i ordning)

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
Jag läste om den buggen också. Stackars satar som setat 4h+(?) och kämpat.. ;) I natt släpptes dock en update som ska ha löst problemet! Själv är jag inte där ännu då jag precis klarade sista endless på medium. (tar dom i ordning)

Jag hade en monsterscore på gång och trodde ett kort ögonblick att jag spöat alla på openfeint, sen tickade poängen över och blev negativ. :gråta

Har installerat uppdateringen nu och tänkte försöka samla mig till ett nytt försök.

Dark_Messenger

Guest
Jag hade en monsterscore på gång och trodde ett kort ögonblick att jag spöat alla på openfeint, sen tickade poängen över och blev negativ. :gråta

Har installerat uppdateringen nu och tänkte försöka samla mig till ett nytt försök.
Av ren nyfikenhet, hur länge satt du och hur många waves blev det samt är det juggling som gäller för att komma upp såna scores? :va

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
Av ren nyfikenhet, hur länge satt du och hur många waves blev det samt är det juggling som gäller för att komma upp såna scores? :va

1,5 - 2 timmar kanske, har för mig att jag dog på wave 160 eller nåt sånt. Knepet är att försöka få ut max multiplier ur de typ 20 första wavesen, när creepsen ännu inte tål så mycket kan man döda dem precis precis innan de kommit i mål. Jag brukar sikta på minst 1000 i multiplier innan wave 20, efter det bygger jag labyrinten. Har inte jugglat nåt hittills men det kanske kommer behövas om man ska slå sig in på listan framöver nu när de rättat till poängräkningen.

Dark_Messenger

Guest
Nu är det riktigt OT här (starta en GD tråd vettja) men jag måste visa en screen på Minefield som jag gjorde med blågult tema. :D Game over strax efter screenshoten togs.

F.ö verkar dev. fortfarande inte riktigt fått ordning på grejorna då det står att man har endast en(1) wave i highscorelistan. Poängen visas dock korrekt.

Bifogat

• M10.jpg
    M10.jpg
    58.6 KB · Visningar: 119

Dark_Messenger

Guest
För alla musikälskare finns Tap Tap Revenge 3. Ett slags Guitar Hero-spel på iphone. Sjuukt kul! För sju spänn får du 50 gratislåtar inom fyra svårighetsgrader, multiplayer och onlineläge och vill man kan man köpa till mer musik för en hyfsad kostnad. Ett fåtal låtar, tex nån med foo-fighters känns lite osynkade men det kan lika gärna vara jag som är tondöv.

Riktigt välgjort och polerat spel. Massor med onlineaction och achivements om man tröttnar på att lira singleplayer.

EDIT: Verkar inte som folk med jailbreakade lurar kan ladda ner extralåtar till spelet. :hihi

Last edited:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Den första och enda applikation jag betalat för är Modo från Aftonblaskan. De har samma app till alla elitserielag som drar in info till just din favoritklubb. Du får se alla nyheter, resultat och tabeller. Naturligtvis kan du även se om övriga elitserien men appen är snyggt brandad med "ditt" lag.

Klart värd 7 kr även om jag hatar Aftonbladet. Coolt är dock att hela redaktionen hos ägarna (Schibsted) gått över till iPhones. Tänk om man själv kunde jobba på ett bolag som hänger med. :huvet

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Har faktiskt betalat för en app för första ggn.
Gangstar. Verkar ganska kul faktiskt.
I stort sett som GTA men naturligtvis lite förenklat.
I övrigt rekommenderar jag Crush the Castle, finns också som free eller köpversion.
Skitfånigt, men kul.
Unreal Trial är också rätt ok, men ganska svårt.
Ja, det var lite speltips.

Last edited:

Dark_Messenger

Guest
Seriöst, ladda inte ner TapTapRevenge3 det kommer seriöst att förstöra
era liv. Ska ni ändå göra det så frienda mig så kan vi köra några sköna battles!

Nick: Funky_Frankie

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Har precis skaffat en I-phone så jag är inte så bevandrad men har hittat några som är bra.

Lightsaber --säkert skitgammalt om man är Macnerd men som farsa till en Star Wars galen sexåring är det grymt. :D

MotoGP -- Live timing, resultat och annat. Tycker den verkar ganska bra.

Audio Tools -- Som lite ljudnörd är den kanon, SPL mätning, RTA analysator, signalgenerator, Oscilloskop etc.Ska enligt de som referensmätt den mot annat vara nästa obehaglig korrekt. De kommer snart med en mätmikrofon ockås och då kommer det bli grymt exakt. Kostar lite men är bra och snygg.

Dark_Messenger

Guest
Audio Tools -- Som lite ljudnörd är den kanon, SPL mätning, RTA analysator, signalgenerator, Oscilloskop etc.Ska enligt de som referensmätt den mot annat vara nästa obehaglig korrekt. De kommer snart med en mätmikrofon ockås och då kommer det bli grymt exakt. Kostar lite men är bra och snygg.

Kanske en dum fråga men vad ska man med ett oscilloskop och en signalgenerator till?? Jag menar förutom coolhetsfaktorn att HA ett oscilloskop och en signalgenerator i telefonen alltså. :D :D

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Är det verkligen ingen som nämnt Remote? Fjärrkontroll till iTunes, sjuuuukt bra! Gratis.

Sen finns det Keynote Remote också. Om du pysslar med presentationer på jobbet och har förmånen att jobba med Keynote istället för PowerCrap så kan du styra din presentation med iPhone/iPod och slippa ha papper - du ser alla dina noteringar och stödord i displayen. Grymt!

MikkE

Guest
Är det verkligen ingen som nämnt Remote? Fjärrkontroll till iTunes, sjuuuukt bra! Gratis.

Sen finns det Keynote Remote också. Om du pysslar med presentationer på jobbet och har förmånen att jobba med Keynote istället för PowerCrap så kan du styra din presentation med iPhone/iPod och slippa ha papper - du ser alla dina noteringar och stödord i displayen. Grymt!

Jag använder i detta läget nu Air Mouse Pro, kostar bara 22 kr och fungerar så jävla bra! Behöver inte ens röra datorn ock sköter skrivande och musrörelser med min iTouch. Rekomenderas!

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Kanske en dum fråga men vad ska man med ett oscilloskop och en signalgenerator till?? Jag menar förutom coolhetsfaktorn att HA ett oscilloskop och en signalgenerator i telefonen alltså. :D :D
Det beror ju på vad du ska göra. Just oscilloskopet har jag inte hittat någon användning för ännu. Signalgenerator är bra om man är ljudtekniker och det inte finns inbyggt i bordet för du kan du brusa ett PA om det behövs. :)

Dark_Messenger

Guest
Vet inte om det nämnts ännu men RadioBOX.

All världens radio i en snygg och mkt välfungerande app. Allt för 7 spänn!

EDIT: Kan vara bra att ha ett obegränsat abonnemang! Det rasslar på en hel del trafik! Kan iofs begränsas i appen om man vill.

Last edited:

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
Om någon har som jag att all musik ligger på en serverburk som är kopplad mot stereon så kan jag rekommendera Remote, gratisapp från Apple som du kan fjärrstyra iTunes med. Är inget jättefan av iTunes men det här var riktigt smutt faktiskt, man bläddrar bland musiken på servern precis som om den låg i ajfånen, med album art och hela klabbet.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning