Apps till iPhone

• Thread starter Dark_Messenger
  • Start date

MikkE

Guest
Någon som spelar iMobsters? Skulle vara kul att gå ihop i ett gäng :)
jag heter No Mercy Mike, Mob nummer 45AW9Q

Last edited:

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Någon som spelar iMobsters? Skulle vara kul att gå ihop i ett gäng :)
jag heter No Mercy Mike, Mob nummer 45AW9Q

FYI, Storm8 som ligger bakom iMobsters, iVampires och allt vad de heter, använder spelen för att samla in information om dig. Dvs spyware. Inte helt ovanligt visserligen, men Storm8 plockar även ditt telefonnummer. :3freak INTE ok.

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Coolt är dock att hela redaktionen hos ägarna (Schibsted) gått över till iPhones. Tänk om man själv kunde jobba på ett bolag som hänger med. :huvet

Inte riktigt sant då Svd och några andra bolag inte hunnit få sina lurar än.
Men vi tjänstesorkar under norrmännen har fått nya telefoner.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Nu har jag oxå en Iphone, men vill bara påpeka att den känns lite tråkig o inte alla apps kostar ju pengar, samt man måste ha itunes för att aktivera och acceptera en miljon avtal innan man kan börja använda den på något vettigt sätt. Sedan krävs även att man skriver in sitt bankkortsnummer för att ens kolla i apps.

HTC Hero / Google Android som jag oxå har kommer köra över Iphone inom ett år. Lätt. Iphone är visserligen lite snabbare i responsen, men överlag vinner Android.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Nu har jag oxå en Iphone, men vill bara påpeka att den känns lite tråkig o inte alla apps kostar ju pengar, samt man måste ha itunes för att aktivera och acceptera en miljon avtal innan man kan börja använda den på något vettigt sätt. Sedan krävs även att man skriver in sitt bankkortsnummer för att ens kolla i apps.

HTC Hero / Google Android som jag oxå har kommer köra över Iphone inom ett år. Lätt. Iphone är visserligen lite snabbare i responsen, men överlag vinner Android.

men i samma takt som android mognar som OS så kommer det att släppas en ny iphone, kommer bli intressant att se vad som händer, vad som är säkert är dock att android mobiler kommer att ta marknadsandelar som bara den.

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
men i samma takt som android mognar som OS så kommer det att släppas en ny iphone, kommer bli intressant att se vad som händer, vad som är säkert är dock att android mobiler kommer att ta marknadsandelar som bara den.

Tror jag med.... Och när Android växer så kommer Apple att bli tvungna att släppa lite så sitt kontrollbehov och inlåsningsidiotier...tror jag i alla fall.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Jag tror och hoppas att det blir iPhone och Android det står mellan. Windows och Symbian är skit och duger inte som smartphones. Vi får se vad Nokia kan göra med sitt system, de verkar inte vilja låsa sig till Android, det är ju inte heller öppet egentligen.

Problemet som jag ser det med Android är att det bara är en grundspec, ta t ex HTC Hero som kanske är den bästa Android-luren idag, de har ju gjort en massa tillägg utöver Android. Hur kommer det att bli med apps då? Kommer de bara att fungera på den senaste luren?

Med iPhone vet man att det alltid fungerar, ungeför som man förväntar sig med en telefon alltså. Ni som kör Windows i övrigt kanske är mindre kräsna dock.

Tycker 3GS var en väldigt liten uppdatering hårdvarumässigt men OS3 var en stor sådan mjukvarumässigt, fint att Apple inte lämnar äldre enheter utan support som t ex Ericsson gör med 40 nya modeller per år. En ny iPhone dyker väl upp nästa sommar och då blir det intressant att se hur långt Android kommit, och även Nokias system.

Äntligen finns det bra telefoner i alla fall. :)

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
Problemet som jag ser det med Android är att det bara är en grundspec, ta t ex HTC Hero som kanske är den bästa Android-luren idag, de har ju gjort en massa tillägg utöver Android. Hur kommer det att bli med apps då? Kommer de bara att fungera på den senaste luren?

Det är väl en av open source-rörelsens stora nackdelar, det saknas kontroll och alla förbättringar som görs på olika håll leder till en fragmentering som ingen vill ta ansvar för sen.

Helt klart är det mellan Android och iPhone som valet kommer stå de närmaste åren och jag tror, och hoppas, att Android kommer bli riktigt bra.

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En röd
Här är mina tips till din Iphone.

Förutom bra-och-ha program som applikationerna jag rek nedan (några redan rek.) :

Hitta.se
Eniro.se
SF.se
Wikipedia
SL
Blocket

Sen har vi "Dungeon Hunter" som är sjukt bra spel! Jag köpte det rakt av efter läst lite betyg och det är fan dom bästa 39 eller 49 kr jag spenderat på länge. Ett måste för Diablo freaks. Bra musk, grym grafik och massor av timmar spel.

"Airport Mania" finns som gratis eller 7 kr. Flygplatsspel, enkelt, kul och beroendeframkallande.

"Max Injury" även det gratis eller för en spottloska. Kasta en gubbe nedför en trappa m.m och ju fler poäng ju mer han drar i backen och på huvudet. Knäppt skönt spel.

Sen har jag en drös till installerat men det där kan vi börja med.

MikkE

Guest
FYI, Storm8 som ligger bakom iMobsters, iVampires och allt vad de heter, använder spelen för att samla in information om dig. Dvs spyware. Inte helt ovanligt visserligen, men Storm8 plockar även ditt telefonnummer. :3freak INTE ok.
Varför ska de samla in information om mig? Sedan så är det en iTouch som jag använder mig av.

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
Varför ska de samla in information om mig? Sedan så är det en iTouch som jag använder mig av.

Därför att användarinformation är värt pengar, vill du veta exakt vad de gör med den får du fråga dem. Du kommer antagligen inte få nåt svar, men fråga du för all del. :)

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
Wikitude och Layar är två riktigt balla appar där du med terminatorfeeling kan navigera med hjälp av din kamera och pålagda lager.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Elimination Pro!

Gratis online förstapersonsskjutare. Påminner om gamla Unreal Tournamnet. Man får credits och går upp i level för att låsa upp saker som man kan köpa, nya vapen och armor och sånt. Det går fort att spela, matcherna är ganska korta så det är perfekt att lira en match på dass eller på lunchen. Grymt!

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Vilka är de bästa podcastarna då?

Själv kör jag "Best of Youtube" och "Auto motor & Sport". Båda finns i Itunes store.

Dark_Messenger

Guest
Letar efter en bra allround converter? Tips?

Jag vet att det finns massor men en snygg/bra/smart vill jag ha!

MikkE

Guest
Elimination Pro!

Gratis online förstapersonsskjutare. Påminner om gamla Unreal Tournamnet. Man får credits och går upp i level för att låsa upp saker som man kan köpa, nya vapen och armor och sånt. Det går fort att spela, matcherna är ganska korta så det är perfekt att lira en match på dass eller på lunchen. Grymt!

Var ju svårt som faen och styra gång, rotation och sedan sikta samtidigt som man pepprar på skärmen..

Dark_Messenger

Guest
"Hittabolaget" ska ALLA ha. Pung.t. Nu med sökfunktion (som funkar sådär)

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Hoj
99 Yamaha R6. 01 Yamaha R6. 02 KTM 640. 02 Yamha YZF 426. 01 Honda CR250R. 03 KTM 660 SMC
Någon som kör med runkeeper?
Vill ha lite folk i mitt street team ;)

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj