Aprilia mille i Landskrona ?

Status
Ej öppen för fler svar.

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
Swedie skrev:
Såg videon på när dom kör Aprilian och den har ingen nyckel i tändningslåset. Undrar faktiskt på var dom fått vetskapen om hur man startar moderna hojar med s.k "immobalizers" på.

Sök och du skall finna

det beror lite på ju vad imobilizern styr .... som t.ex vissa bilar är det ju bränslepunpen som stängs av .... hur svårt e det att ge den permanent ström ????
det e ju så att dom har nog haft en bil att ösa in hojarna i sedan skruvat i lugn och ro i någon källare :mad:

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Swedie skrev:
Såg videon på när dom kör Aprilian och den har ingen nyckel i tändningslåset. Undrar faktiskt på var dom fått vetskapen om hur man startar moderna hojar med s.k "immobalizers" på.
De yngre blir upplärda av de äldre misstänker jag. Jag bor själv någon km från Rosengård i Malmö jag ser många likheter mellan den stadsdelen och det som jag läst här om Landskrona.

Ungarna här i områdena omkring har nästan helt slutat med mopder de senaste två åren. Innan dess var det stora problem inte bara med stölder utan med direkta kapningar av mopparna.

Då jag legat sjuk hemma idag så har jag Googlat lite på t.ex "Landskrona gäng", "Landskrona maffia" etc. det är ingen vacker bild man får av L-A.

Jag är inte på något sätt rasist ellr invandrarfientlig, man fakta är att detta landet har stora problem i och kring de segregerade bostadsområdena.

Långt svar men jag behövde skriva av mig...

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
RedBaron, det är inget nytt. Bara att det inte får diskuteras :rolleyes:

Hoppas denna tråd ger något konkret motslag mot lågliven.

Malmö-motard

Radical Riders
Gick med
16 May 2005
Hoj
ja
Mer info

För den som har gott om tid: http://theses.lub.lu.se/archive/sob/soc/soc03030/SOC03030.pdf

En studie om ungdomsbrottsligheten i Landskrona.

Edit: Den är från 2003 - det verkar inte blivit bättre där :rolleyes:

Kahobe skrev:
Ta't lugnt grabbar..
Kom ihåg att vi lever i sosseland och att det är brottslingarna det är allra mest synd om..

Detta är mailat till Expressen. (Vissa detaljer strukna) Fånbladet anser jag var meningslöst att meddela.

Tycker absolut att ngn bör titta på denna tråd. Visserligen handlar den om slemma olagliga mc-åkare (obs ironi..) men ändå.
I korthet är det så att det finns öht ingen polis i Landskrona. Önskas deras tjänster måste de hämtas från Helsingborg, ett strålande läge för "vissa grupper" att göra som DE vill när Lagen inte griper in/finns.
Även om man skalar bort ev överdrifter i tråden är det häpnadväckande att dessa yngel kan ta sig vilka som helst rättigheter som helst - och dessutom VETA att inget händer!
I tråden beskrivs ett fall där ett par mc:n blir stulna (ca 90 000/st..) Ynglen som stulit dem kör omkring med dem på stan som inget hänt. De har tom lagt ut filmer på sig själva (var det Lunar? minns inte, framgår av tråden) där de visar sina bravader inkl sina namn !!
Det finns ett flertal MYCKET bra bilder på tjuvarna där de klart kan identifieras. Polisen uppges ha lagt ned utredningen pga bristande bevis, vad annars, vi lever ju i sosseland och det är synd om buset.
Nu har den person som mest aktivt deltagit i sökandet och varit mest aktiv i identifieringen av dessa yngel också blivit bestulen på SIN mc!
En tillfällighet? Knappast.

Det finns nu flera approacher till ämnet från Expressens sida:
1. Det är invandrare - vi glömmer (gömmer) allt.
2. Det är upprörande att polisen inte kan skydda medborgarna.
3. Lokala mc-åkarna vill nu ev bilda medborgargarde - ett upprörande lagbrott som mÅSTE beivras.
4. Det är upprörande att det i sosseland går att bryta mot lagen hur man vill.
5. Vi skiter i allt.

Väntar med spänning på vilket alternativ som inträffar.

Last edited:

JaDeM

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Gixxer Fighter 96:a
Dect skrev:
Bmw:n som finns på bild under hans profil på lunarstorm är ju reggad på en "xxxxxx" i Landskrona.

Så det borde ju inte vara så svårt att ringa in vart de bor.

Finns nämligen bara en xxxxxx i hela Landskrona.

adressen e redan utdelad till vissa här men det hjälper ju föga för jag tror inte att han har grejerna i sovrummet,,,,o man kan ju inte gärna slå tält utanför hans dörr......men jag e där o snokar varje dag o har pejlat dom i 2 st bilar men jag kan inte ligga o följa efter dom med hojen,det märks.ska ta min bil nästa gång o se vart det hamnar nånstans

Last edited by a moderator:

RedBaron

Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
JaDeM skrev:
adressen e redan utdelad till vissa här men det hjälper ju föga för jag tror inte att han har grejerna i sovrummet,,,,o man kan ju inte gärna slå tält utanför hans dörr......men jag e där o snokar varje dag o har pejlat dom i 2 st bilar men jag kan inte ligga o följa efter dom med hojen,det märks.ska ta min bil nästa gång o se vart det hamnar nånstans
Nu vet de tyvärr att de har ögonen på sig så: "Be careful out there"

Majoren

Torpedmatros
Gick med
1 Dec 2004
Hoj
VFR800A 2005
Helt sjuk situation vi har i dagens Sverige.
De här killarnas föräldrar kom troligen hit som flyktingar för att de var rädda för livet. Dessa råttor behagar betala tillbaka sveriges generositet genom att stjäla saker och misshandla folk, hur rätt verkar det? En mobb är väl i stort sett aldrig rätt men däremot skulle jag inte direkt gråta blod om någon av herrarna råkade ut för en olycka med stora personskador som följd.

Vi borde införa någon form av "tredje gången gillt" i sverige också. Norrland är stort och behöver arbetstillfällen, bygg mer fängelser! Livstid är livstid, inte utsläppt för gott uppförande efter sex år.

Vill ni ha tillbaks era våldtagna hojjar önskar jag er lycka till, Annars hoppas jag att tjuvarna slutar med huvudet före i ett betong fundament.

flipm0de

Radical Riders
Gick med
30 Apr 2004
Hoj
.
korkat av folk att fylla hans gästbok på lunarstorm.

Antagligen så kommer dom dumpa hojarna och allt bevis som kan koppla dom till hojarna, och förhoppningsvis inte sabba hojarna.. eller vill man ha tillbaka en sån hoj igentligen? lär ju va jävligt missbehandlad.

iaf så hoppas jag att dom åker dit och att polisen gör något åt saken innan någon gör något riktigt dumt.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Har läst hela tråden nu, och är väl ungefär lika upprörd som alla andra över polisens lama agerande. Tycker dock inte att det är bättre att någon mobb tar lagen i egna händer, för som vi vet gör inte två fel ett rätt.

Någon som har tipsat Aschberg och resten av det samhällskritiska TV3-gänget om detta? Om inte, gör det. Ett reportage i Insider och Efterlyst vore inte alls fel.

RedBaron

Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
McB skrev:
Har läst hela tråden nu, och är väl ungefär lika upprörd som alla andra över polisens lama agerande. Tycker dock inte att det är bättre att någon mobb tar lagen i egna händer, för som vi vet gör inte två fel ett rätt.

Någon som har tipsat Aschberg och resten av det samhällskritiska TV3-gänget om detta? Om inte, gör det. Ett reportage i Insider och Efterlyst vore inte alls fel.
Jag var inne på TV3s hemsida igår och lade ett tips till både Aschberg och till Aro. Tyvärr har programmen tagit sommarledigt redan.

JaDeM

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
RedBaron skrev:
Nu vet de tyvärr att de har ögonen på sig så: "Be careful out there"

funderar på o plocka skylten på hojen o lägga under sadlen,,inte bara för att jag kör o letar efter dom men så jävla lätt o bli hittad o få den stulen,kan vara värt böterna om man nu får några,,,dra en snyft historia för snuten o hoppas dom e snälla :tungan

Folköl

Åt 25 ostron och drack en hel pomac
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
Husa 650-05
Vad skulle handa om typ 200 hojakare dok upp utanfor krakets port/lagenhet/hus o typ bara sta dar o titta. Kan inte nasta SH event bli en gemensam tripp till Landskrona? Det borde ju fa upp ogonen pa bade polis, tidningar o forhoppningvis politikerna. De flesta har val snart semester sa det borde ju inte vara omojligt att dra ihop ngt.

Nasta hojakare som ser honom behover ju bara folja efter for att fa reda pa vart skiten bor. Det borde ju inte vara sa svart da det ar manga av er, Landskrona ar inte sa stort o de flesta har val en mobiltele.

Det ar ju inte olagligt att bara sta och titta pa alla paraboler i gettot samt att se lite barsk ut, kan val inte raknas som hot, storande av allman ordning etc.

Vald behovs ju inte tas till men glom inte att tejpa platarna for att dolja er identitet.

Allvarligt, vad ar vart mest? Sitta o skumpa runt malaren i ngn fjantig kortege eller visa att ngt ar fel, visa sitt missnoje o forsoka gora ngt at det. Det anda som malaren ar bra till ar att bada o fiska i, men LANDSKRONA! Landskrona kan ju bli den viktigaste vandpunkten i svensk historia sedan Danskarna slangdes ut ur Halland. Vad ar Ådalen 1931, slaget vid Gestilren 1210, tjafs om ngn javla LakritsNogger mot Landskrona sommaren 2005, da lag o ordning aterigen skipades i Svearnas rike. Tank om motorcyklisterna kunde ta pa sig aran for att ha skapat ett battre rattsvasende eller iaf forsokt, da kommer nog mkt av kritiken mot motorcyklarna forhoppningsvis tystna. Jag hoppas verkligen att ngn "hogre makt" ser vilket fantastiskt jobb ni redan har gjort i denna sak!

Tack for att ni lyssnade! :tummenupp

Vip

n00b
Gick med
10 Apr 2005
Hoj
Det var en zx6r -96
Vad jag inte fattar är varför VV ger ut namn adress och hela baletten???

Ett Reg nr borde klassas som personuppgift liksom ett person nr och som tydligen ett ip nr numera även gör.

Enda undantag borde vara om en skade anmälan eller polis anmälan är gjord och kan bevisas med något form av ärende nr eller liknande.

Ta mig fan inte klokt att man ska behöva vara rädd för att köra med Regskylten på!!!

RedBaron

Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Folköl skrev:
Vad skulle handa om typ 200 hojakare dok upp utanfor krakets port/lagenhet/hus o typ bara sta dar o titta. Kan inte nasta SH event bli en gemensam tripp till Landskrona? Det borde ju fa upp ogonen pa bade polis, tidningar o forhoppningvis politikerna. De flesta har val snart semester sa det borde ju inte vara omojligt att dra ihop ngt.

Nasta hojakare som ser honom behover ju bara folja efter for att fa reda pa vart skiten bor. Det borde ju inte vara sa svart da det ar manga av er, Landskrona ar inte sa stort o de flesta har val en mobiltele.

Det ar ju inte olagligt att bara sta och titta pa alla paraboler i gettot samt att se lite barsk ut, kan val inte raknas som hot, storande av allman ordning etc.

Vald behovs ju inte tas till men glom inte att tejpa platarna for att dolja er identitet.

Allvarligt, vad ar vart mest? Sitta o skumpa runt malaren i ngn fjantig kortege eller visa att ngt ar fel, visa sitt missnoje o forsoka gora ngt at det. Det anda som malaren ar bra till ar att bada o fiska i, men LANDSKRONA! Landskrona kan ju bli den viktigaste vandpunkten i svensk historia sedan Danskarna slangdes ut ur Halland. Vad ar Ådalen 1931, slaget vid Gestilren 1210, tjafs om ngn javla LakritsNogger mot Landskrona sommaren 2005, da lag o ordning aterigen skipades i Svearnas rike. Tank om motorcyklisterna kunde ta pa sig aran for att ha skapat ett battre rattsvasende eller iaf forsokt, da kommer nog mkt av kritiken mot motorcyklarna forhoppningsvis tystna. Jag hoppas verkligen att ngn "hogre makt" ser vilket fantastiskt jobb ni redan har gjort i denna sak!

Tack for att ni lyssnade! :tummenupp
Först och främst: Landskrona ligger inte i Svearnas rike, det ligger i Skåne och var en gång vår finaste stad, "Landets Krone". :D

Jag har oxå funderat på en samling som stirrar ut dem, men vad händer sedan ? Hur garanterar vi att inte någon tappar humöret och lynchning uppstår ?

Man kanske kan göra så här: hundratals hojåkare kör runt lite i L-A för att sedan stanna på torget, veckla ut lite banderoller och protestera mot laglösheten och stölder. Kan man få några stora dagstidningar och riksnyheterna att nappa så kan det få genomslag. Visst vore det ball att sedan på kvällen kunna titta på aktuellt och se en pressad Bodström svara på frågan "Måste stölddrabbade grupper verkligen behöva göra så här för att Polisen skall reda ut brott där det finns både video- och bildbevis ?". Visst vill vi höra honom lova att ta krafttag mot den eskalerande kriminaliteten i städer där polisbevakningen dragits ned ?

Last edited:

JaDeM

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
RedBaron skrev:
Först och främst: Landskrona ligger inte i Svearnas rike, det ligger i Skåne och var en gång vår finaste stad, "Landets Krone". :D

Jag har oxå funderat på en samling som stirrar ut dem, men vad händer sedan ? Hur garanterar vi att inte någon tappar humöret och lynchning uppstår ?

Man kanske kan göra så här: hundratals hojåkare kör runt lite i L-A för att sedan stanna på torget, veckla ut lite banderoller och protestera mot laglösheten och stölder. Kan man få några stora dagstidningar och riksnyheterna att nappa så kan det få genomslag. Visst vore det ball att sedan på kvällen kunna titta på aktuellt och se en pressad Bodström svara på frågan "Måste stölddrabbade grupper verkligen behöva göra så här för att Polisen skall reda ut brott där det finns både foto- och bildbevis ?". Visst vill vi höra honom lova att ta krafttag mot den eskalerande kriminaliteten i städer där polisbevakningen dragits ned ?

japp skriv upp mig som nr 1 på den listan,, :tummenupp

RedBaron

Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
JaDeM skrev:
japp skriv upp mig som nr 1 på den listan,, :tummenupp
Som extra plus när polisen sedan kraftsamlar i städerna så kommer det att finnas färre av dem som är ute och stör oss när vi smiskar kurvor på landsvägarna. En diaboliskt plan är mångfacetterad
smilie_1186.gif

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
RedBaron skrev:
Som extra plus när polisen sedan kraftsamlar i städerna så kommer det att finnas färre av dem som är ute och stör oss när vi smiskar kurvor på landsvägarna. En diaboliskt plan är mångfacetterad
smilie_1186.gif

Tror det är tvärtom, polisen låter slöddret stjäla hojarna samt att de kraftsamlar på alla slingerbultar runt om i landet för att sätta dit dem som har sina kvar.

Slöddret skiter de i för de knarkar ändå snart ihjäl sig

Sporthoj - polisen 0-1

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar