Aprilia mille i Landskrona ?

Status
Ej öppen för fler svar.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Markus, Chris Ash m.fl. Ni drar verkligen tråden i fel riktining. Försök iaf upprätt ordning och bidra till något kreativt istället för att ifrågasätta allting.

majtii

Those were the happy days
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sviterna av en indragning...
Markus skrev:
Men hur ska du förhindra mc-stölder med hjälp av 10 lappar, eller 100 lappar eller 1000x1000 lappar? :va

Anser att cash ger mer resultat än en MC-kortege, var den än sker, iaf.

Skulle någon på Rosenbad helt plötsligt frigöra pengar ur statsbudgeten bara för att ett gäng Sporthojare kör förbi med tejpade reg.skyltar?
Tror mer på att enat Bil & MC Sverige skickar en klar signal genom riket genom ett varnande exempel.

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
majtii skrev:
Anser att cash ger mer resultat än en MC-kortege, var den än sker, iaf.

Den fråga folk ställer som du inte riktigt svarar på är exakt hur pengar skulle kunna göra nytta. Att du inte pratar om att stapla enkronor framför småligisternas dörrar så de inte kommer ut är väl ett ganska säkert antagande - så exakt vad menar du att man skulle kunna åstadkomma med lite slantar?

JaDeM

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Gixxer Fighter 96:a
ytterligare en stulen!!

det va ju fan,,snacka med en polare precis han bad om hjälp o hitta en jobbepolares
suzuki gsxr 750
blå
-99
Regnummer arr117
stulen onsdag natt förra veckan.

Ring 0701425853

ChaosX

Våga vägra väg!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR 03
Jag undrar hur mycket det skulle hjälpa att köra dit i kortege egentligen. I LA så finns det ingen som helst respekt för någonting oavsett invandrare eller inte.

Jag har ett par polare från LA som var med i ett MC-gäng.. Dessa gäng brukar vara ganska respektingivande även om de inte heter Hells Angels men.. Nejdå.. Det gick t.o.m så långt att när en av mina polare var inne och handlade och kom ut... Då satt det en på hans chopper som han inte kände och polarn frågade vad i helvete han höll på med... Då fick han svaret, " -Ähhh... Vafan, de e väl ok att provsitta!". :3freak
Kan ju meddela att han provsatt inte så länge! :D

En annan polare kom körandes i en gammal DOdge Dart och kom till en väg där det stod folk. De vägrade flytta sig och sa till honom att dom hade rätt att stå där och prata. Då körde han rakt in folkhopen sakta men bestämt... Han körde nog över ett par fötter osv. Direkt efter åkte han till polisen och anmälde sig själv... Men dom brydde sig inte.

Polarn trodde att han skulle bli anmäld men nädå... Ett par dagar efter hade dom slagit sönder lampor och annat på bilen.

majtii

Those were the happy days
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sviterna av en indragning...
ft skrev:
så exakt vad menar du att man skulle kunna åstadkomma med lite slantar?

Försöker inte uppfinna hjulet.
Det var en idé, kunde utvecklas och skulle kanske kunna ge resultat.

Har många idéer om hur pengarna skulle kunna användas. Frågan är bara vad vill folk ska hända?
Rättvisa kan köpas, illegalt som legalt.
Vad är ditt eget förslag?

Att bara sitta och debattera ger inget mer än att tiden går och saken rinner ut i sanden.

Värsta som kan hända är att smurfarna går helt fria och tycker att de fått fett med feldefinierad respekt.

(Mina 2 cents, kommer inte göra fler i inlägg i tråden)

Last edited:

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Skärpning med era inlägg nu.. håll er till ämnet, kom med förslag som inte innefattar att åka ner & "banka skiten ur dom"

alla utsvävande & meningslösa inlägg kommer jag att ta bort.

kort sagt .. stay on topic :gnissla

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Spiken skrev:
Tack Swedie, bra skrivet.

Chris ash: Varför inte bara ta o krypa tillbaka till den håla du kom ifrån? Är så satans trött på dina "jag vet bättre än alla andra" postningar, det kanske går hem hos dina kompisar men inte här kan jag ju tala om.

(ursäkta det avvikande inlägget, men blev bara så förbannad :mad: )

Jag skiter väl i vad du är trött på? Wonderwizard här väl klargjort att han inte vill se tråden sönderspammad, skicka pm istället, det är ett personligt meddelande som ingen annan ser och som därför lämpar sig ypperligt för saker såsom de du skrev ovan, tryck på min profil och privatmeddelande. Behöver du ytterligare hjälp så kan du skriva ett inlägg till i tråden :tummenupp

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Man fy satan....

All cred till WW och alla andra som håller det hela på en hög nivå!!!

Angående rikspuckona, social kontroll? Vi alla gör något för att känna bekräftelse, dvs drivkraften ligger väl i att de tror att de blir större/bättre genom att agera så här? Ni som känner till de här lirarna, har ni idéer hur man kan ta bort den drivkraften? Exempelvis föräldrar, släkt, grannar, äldre polare etc. Kidsen är väl tyvärr redan på "utsidan" av samhället, och bryr sig föga om vad vi vanliga medborgare tycker och tänker.

Visst, äldre polare är säkert etter värre, de har i sin tur folk de ser upp till och som de vill impa på, men någon stans i kedjan finns det säkert vettigt folk också?

Hänga ut bilderna i Landskrona är väl en början, men det funkar i detta fallet då det verkar rätt säkert att hojarna är stulna och vilka som stulit dem.

Det känns som det är dags att manifestera på något sätt att vi är less på polisbrist, kriminalitet etc. Vi är i majoritet, och buset är i minoritet. Det gäller inte bara hojtjuvar, det finns så många andra områden som är aktuella. Jmf killen som dödades då han påpekade att man inte borde pissa i en port. Vi kan inte låta oss bli hunsade av en minoritet av slödder, och inte våga säga ifrån...

Hur gör vi?

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
majtii skrev:
Försöker inte uppfinna hjulet.
Det var en idé, kunde utvecklas och skulle kanske kunna ge resultat.

Har många idéer om hur pengarna skulle kunna användas. Frågan är bara vad vill folk ska hända?
Rättvisa kan köpas, illegalt som legalt.
Vad är ditt eget förslag?

Det där med att samla pengar är nog inte en så dum idé, kombinera det med att hänga ut bilder på snubbarna på cyklarna. "4000 kr i tipspengar till den som har uppgifter som leder till att *killenpåbilden* blir gripen och mc:n återfunnen."
Tror det finns flera i stan som lätt hänger ut dessa grabbar för ett par kronor.

JaDeM: Jag såg en vit och blå Suzuki GSX-R igår runt 11.30 nere i korset vid OKQ8, kortväxt kille med crosshjälm och ljusa såna glansiga mjukisbrallor (vad de nu heter), såg dock inte nummerplåten, alla envisas ju med att ha så små som möjligt... :3freak

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
Uppdaterar...
Hojar nyligen stulna i Lödde/Landskrona:

GSXR 750 Suzuki gsxr 750 Blå-98 ARR117
R6:a WAK 425
R1:a UUN 099.
KTM FAM 826

Braxen

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2004
Hoj
RD125twin
Är nog väldigt många som kommer att hjälpa till att sponsra ett tipsbidrag och även kostnader för flygblad mm. Bara att någon/någrai LAområdet tar på sig det arbetet och ger oss ett kontonummer, så kommer det säkert in lite bidrag.
Vet ju hur dte var när zatzy behövde ny server, det kom in mer bidrag än vad man tänkt sig!

Last edited:

Gummianka

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
Kawasaki z750
CJ900RR skrev:
men va fan ska man göra då?! sveriges rättssystem är uppbyggt så att sådana här som dom kommer undan med det gång efter gång. det är likadant i hela landet trots att dom flesta normala människor är trötta på det.

givetvis så blir sidoeffekten att rasistiska utspel förekommer och jag förstår faktiskt det. nu är jag inte rasist själv (invandrare 2a generationen) men jag och många andra upplever att sådana här problem-ungdomar till största delen kommer ifrån områden med mycket nysvenskar.

men bara för att dom har haft en taskig uppväxt med trasiga leksaker och sönderskjutna släktingar så innebär det inte att dom har rätt att kränka andra människor. jag skiter faktiskt i hur svårt dom har det eller har haft det.

har man farit med orätt handlande så ska man fan få betala för det. förstår precis att folk vill spöa skiten ur dom. jag är jävligt pissed själv och jag kan bara tänka mig hur dom som äger hojarna känner sig.

man ser det varje dag och man vet hur dessa typer kommer att sluta. en sak är säker. oavsett hur det går i det här fallet så kan man skratta gott åt att dom redan har förstört sitt liv.

ditt sätt att tänka är fint och diplomatiskt. men det hjälper inte. dom behöver inte en klapp på axeln och lite tröstande ord om hur svårt det är i livet. dom behöver lära sig en läxa, och det rejält.

lös det då som du vill och genom som andra i den här tråden pryla slå och piska det är ju det alla här tjafsar om och det gör mig förbannad att folk resonerar så.

lösningen är fortfarande inte denna som om och om igen presenteras i denna tråd. meningslöst hotande.

KillerB

I can eat 50 eggs.......
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Hojlös än så länge...
CJ900RR skrev:
men va fan ska man göra då?! sveriges rättssystem är uppbyggt så att sådana här som dom kommer undan med det gång efter gång. det är likadant i hela landet trots att dom flesta normala människor är trötta på det.

givetvis så blir sidoeffekten att rasistiska utspel förekommer och jag förstår faktiskt det. nu är jag inte rasist själv (invandrare 2a generationen) men jag och många andra upplever att sådana här problem-ungdomar till största delen kommer ifrån områden med mycket nysvenskar.

men bara för att dom har haft en taskig uppväxt med trasiga leksaker och sönderskjutna släktingar så innebär det inte att dom har rätt att kränka andra människor. jag skiter faktiskt i hur svårt dom har det eller har haft det.

har man farit med orätt handlande så ska man fan få betala för det. förstår precis att folk vill spöa skiten ur dom. jag är jävligt pissed själv och jag kan bara tänka mig hur dom som äger hojarna känner sig.

man ser det varje dag och man vet hur dessa typer kommer att sluta. en sak är säker. oavsett hur det går i det här fallet så kan man skratta gott åt att dom redan har förstört sitt liv.

ditt sätt att tänka är fint och diplomatiskt. men det hjälper inte. dom behöver inte en klapp på axeln och lite tröstande ord om hur svårt det är i livet. dom behöver lära sig en läxa, och det rejält.
Du har mitt 100 procentiga stöd, bra skrivet. Det svenska samhället har daltat med kriminella ungdomar för länge utan några resultat, tvärtom skulle jag vilja säga har det bara blivit värre. Sverige är ju en fristad för allt bus som finns i hela europa. Vi har ett rättssystem som är rent ut sagt pinsamt, ungdomar som gör brott får ha et samtal med socialen och sen är det glömt. Hårdare straff i tidigare ålder, stryp det i vaggan!

Gummianka

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
Kawasaki z750
KillerB skrev:
Du har mitt 100 procentiga stöd, bra skrivet. Det svenska samhället har daltat med kriminella ungdomar för länge utan några resultat, tvärtom skulle jag vilja säga har det bara blivit värre. Sverige är ju en fristad för allt bus som finns i hela europa. Vi har ett rättssystem som är rent ut sagt pinsamt, ungdomar som gör brott får ha et samtal med socialen och sen är det glömt. Hårdare straff i tidigare ålder, stryp det i vaggan!

faan man blir troende

jesus att det finns människor som resonerar så?

snart kommer det ett helt gäng hobby svensson nassar in på sporthoj också.

skämmit

man kanske kan efterlysa ett hårdare rättssystem men kommentarerna här inne är löjliga

några av dom mest pinsamma kommentarerna här inne vill jag inte ens gå in på.

Är själv 2a generationens invandrare. Jobbat direkt efter skolan slut. betalar min skatt och har ett blankt register.....

Men efter man läst den här tråden så skulle jag väl antingen sänkt mig i hamnen eller satt mig på en båt och åkt hem? ehh

Född på bb i Helsingborg....

stryp det i vaggan???

haha visst skämt men elakt allvar i bakgrunden förstår jag?

:machinegu

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Kanske framför allt kännbarare straff? Jag tror inte sämre mat och inget biljardbord på ungdomsvårdskolan är det mest avskräckande för de här killarna. En tripp dit är ändå status. Hårdare är alltså inte mycket mer kännbart.

Nej, gatstädning i kedja i orange overall med "TJUV" på ryggen vore bättre. Uppfyller de sitt beting i meter rännsten skrubbad får de riktig mat istället för något oaptitligt med tillräckligt näringsinnehåll.

De är enormt rädda om sina egon och offentlig förnedring skulle de förmodligen inte utsätta sig för frivilligt mer än en gång. De är patetiska små kräk men de själva och deras kompisar och andra små nötter tror de är tuffa. Gör det uppenbart för dem själva, deras umgängeskrets och alla andra att de är förlorare så länge de är kvar på det spår de valt.

Därefter vistelseförbud i hemorten för en lång tid framöver och elektronisk boja som hindrar dem att lämna lämplig mindre ort långt borta från ära och redlighet... och strikt uppföljning utan dalt. Tabbar de till det - ja, tillbaka i den oranga overallen som allmänhetens stolta tjänare i rännstensskrubbningssektorn.

Hoj_henke

No fuck no ride !
Gick med
30 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K1
reg nr BMW 535

tja läste någon stans att han hoj tjuven i LA åkte runt i en svart BMW 535 men hade nog skrivit fel regnr men här kommer de igen ifall ni vill kolla upp ägaren.. troligen svinets farsa elle nått dyligt håll till godo..

Last edited by a moderator:

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Hoj
Nope
Hoj_henke skrev:
tja läste någon stans att han hoj tjuven i LA åkte runt i en svart BMW 535 men hade nog skrivit fel regnr men här kommer de igen ifall ni vill kolla upp ägaren.. troligen svinets farsa elle nått dyligt håll till godo..
Mr erol,ja då är det bara att ta ut ett fax på vv....
om ni nu inte redan har adressen som jag förmodar att många har

flipm0de

Radical Riders
Gick med
30 Apr 2004
Hoj
.
Hoj_henke skrev:

såg bilen i förrigår i Lund.. körde som en idiot förbi norra ringen (mobilia rondellen) undrar vad dom gjorde i Lund :huvet

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...