Aprilia mille i Landskrona ?

Status
Ej öppen för fler svar.

Gixxer93

RogeRetta now...
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
R1:a
Liknande story med "Happy End"...

Tjena ALLA berörda, engagerade, irrirterade, förbannade, arga, m.m......som
följer denna heta tråd.

Tycker ALLA borde ta sig tid att läsa igenom följande inlägg på SH...

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=81092

tar en stund och svider lite i ögenen men resultatet gör det
värt mödan.. :tummenupp

Hoppas på ett liknande slut i denna "härva"

Keep it Clean - Gixxer93 :Rockbanan

ps. Kanske hög tid att bestämma Plats/Tid för manifestationen?????
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=85408

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Sweedo skrev:
Det är helt otroligt att inte försäkringsbolagen gör mer i sådana här frågor. :kocko
Kostnaderna för att brotten som inte klaras upp hamnar ju på våra premier, visst är personskadorna dyrast, men många bäckar små...
Jag håller helt med om att man skall sluta glömma.
Men att ge sig på glina handgripligen riskerar bara att få tråkiga konsekvenser för den som gör det och sedan får småskitarna kultstatus bland fårskocken som ser upp till dem och så spinner karusellen vidare...
Det bästa är att de kan dömas till skadestånd och vård, förhoppningsvis kan det få någon av dem att vakna upp.
Jag vill inte ens tänka på hur mycket smågangstahs som dessa kostar oss iskatter och premier m.m. :mad:

Det enda som kan få dem att sluta är att de växer upp och mognar, kanske träffar någon person som kan få in dem rätt spår, det finns en hel del sådana faktiskt, de här killarna mår inte så jäkla bra. Jag jobbar själv just nu med en ungdomsbrottsling som sitter på hem och som håller på att slussas ut i samhället igen, ett led i rehabiliteringen är att jobba, de har inte haft den lyckligaste tiden på jorden. Att spöa skiten ur dem eller sätta dem i fängelse hjälper inte, snarare tvärtom.

Så säger folk att de saknar USA:s rättsystem, åk först till Skånes LA och sen till originalet och jämför.

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Chris Ash skrev:
Det enda som kan få dem att sluta är att de växer upp och mognar, kanske träffar någon person som kan få in dem rätt spår, det finns en hel del sådana faktiskt, de här killarna mår inte så jäkla bra. Jag jobbar själv just nu med en ungdomsbrottsling som sitter på hem och som håller på att slussas ut i samhället igen, ett led i rehabiliteringen är att jobba, de har inte haft den lyckligaste tiden på jorden. Att spöa skiten ur dem eller sätta dem i fängelse hjälper inte, snarare tvärtom.

Så säger folk att de saknar USA:s rättsystem, åk först till Skånes LA och sen till originalet och jämför.
Ungdomsvårdsanstalt är det sämsta som man kan göra i de flesta fall.
En kille som gjort en mindre förseelse är fullfjädrad brottsling när denna släpps.
På sådana ställen är de värsta killarna de mest ansedda, lite som högstadiet, och alla försöker nå deras status. :3freak
Med vård menade jag det du beskriver KrissKross.
Edit: Jag är mest förbannad på att samhället har satt på sig skygglappar och låter småligisterna hålla på utan att bry sig. Har jobbat med att förvalta skolor i Stockholm och hur skolpersonal beter sig redan i högstadiet är beklämmande. Jag har sett hur lärare som ser ett bråk i korridorer ser åt ett annat håll och smiter in i personalrummet. Jag blev oxå ombedd av en rektor att inte konfrontera elever om jag såg att de gjorde något dumt, fast det sket jag i. Jag har varit med om att en nia som skulle hävda sig för polarna gick på en rörmokare, killen fick sig en resa in i vägen av rörmokaren och var inte så kaxig efter det. :hihi

Last edited:

iuridae

www.veteranstallet.se
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
CBR 900RR Fireblade
Speed955i skrev:
Råkade ut för att min 900RR blev stulen, jag fick reda på vem som hade dragit runt med den. Drog hem till snorisen och mycket riktigt så stod den där. Resultatet blev två mån i kurran för misshandel. Rekomenderas ICKE!

Förstååelse finns för vanmakten vi står inför men att :fatta! vett i dom är icke lösningen.
Och han som snodde hojjen?? Fick en klapp på axeln för sveda och värk eller?

Synd att man själv bor så långt bort, men jag skulle gärna hackat på att åka runt i KA, i syfte att markera att personerna är bevakade och att det finns väldigt många som har ögonen på dom! Tror nog inte dom är så kaxiga av att se ett gäng hojjar följa efter och cirkulera runt dom...

steman

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2004
Hoj
YZF 1000R
exiteme skrev:
Fråga 2: Har med mig en lapp med :
R6:a WAK 425
R1:a UUN 099.
KTM FAM 826
Om jag är ute och kör och ser dessa killar på hojarna, vart ska jag vända mig? Blir lite svårt om jag ska få tag på Internet och skriva här då...

112. Ring bara ring..om alla ringer så kanske dom reagerar till slut??

janoshki-jonaz

Guest
Det e la dax för att dra på race med arga HD gubbar i släptåg..ja ni vet såna med västar....Då kan ju slynglarna försöka ringa polisen o anmäla dom..hehehe Dax att läxa upp glinen lite snart killar o tjejer....

danielR1

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
2006, Kawasaki Z750
HEHE,, Ja ett problem är ju att hur vi än gör kommer det kosta oss (staten) pengar.. Om vi låter skiten fortsätta blir premierna ännu högre.. Men vad säger alla??? sticker nästa vecka!! kör en liten demonstration,, om något skulle hända (dvs de provocerar fram våld) så lägger vi som va där ihop till deras sjukhusräkning ,, (ev gravsten),, det kan det faan va värt,, det som gör mig mest förbannad e att de är stolta... brott e aldrig okej,, men om någon snor en hoj,, säljer den i polen el dyligt så visst,, ägaren blir irriterad o sur,, självklart,, men att se någon köra rundor på sin egen älskling och betrakta den som hans?? wow,, borde nästan betraktas som våldtäkt,, tänk att man kan vara stolt över att stjäla..

sa han inte att han va robbin hood??? gör han detta för att överleva?? jag menar,, det är ju inte så att han går in på konsum och stjäl en brödlimpa,,

nej,, det är fel att åka dit och nita småkillarna,, men de borda iaf få byta kalsonger efter vår visit...

ber än en gång om ursäkt för att jag inte e hojåkare.. men jag hittade ingen funktion som visade hur man avregistrerade sig,,, och när jag såg att tråden fortfarande va igång,, va jag bara tvungen... //Daniel

JaDeM

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Gixxer Fighter 96:a
NilleRR skrev:
Och? Känner ägaren av aprilian. vet mycket om dessa killar. vet var dom brukar hänga m,m. vet var bilderna är tagna då jag känner igen platserna.

Mvh

delar du med dig av denna information!?

pm isof,,,jag e ute varje dag o letar...

Slangen_2

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2005
Hoj
CBR1000RR
Jävlar vad jag kokar när jag läser detta... Visst fan ska man ge dem stryk!! Det är dax att sluta balta med ungjävlarna och snacka moral om att våld inte löser nåt, då har man ju bara brukat för lite våld.

Gummianka

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
Kawasaki z750
hur f-n resonerar ni?

ÄR DETTA ER LÖSNING?

All creds till Wonderwizard som seriöst bedrev en undersökning och kunde lyckats rätt bra.

Nu läser man om arga mc-förare och det planeras demonstrationer och lynchmobbar och att man skall pryla slå misshandla bränna upp osv osv.

Nu vet dom här grabbarna att ni är efter dom och motorcyklarna som man kunde få tillbaka borde teoretiskt sätt vara borta för länge sedan. :kocko

Jag fick mig en dänga av folk här på sporthoj som frågasatte om jag var släkt med några av dessa vandaler och tjuvar. Svaret är nej. Är lite insatt och vet vad dessa typer är och vet vad dom går för.

Jag tror på att ta den lite lugnare vägen annars kommer nog inte hojjarna fram och det slutar i ett massivt försök att ändra på något som har förekommit i Landskrona dom sista 5 åren.

Att använda våld mot våld löser inte saken

vakna hojåkare!!!! Vi måste trots allt visa att vi är bättre än va dom är. Vi måste sätta dit dom. Men vi skall inte sätta oss själva i en knipa som vi inte reder ut.

Jag joinar gärna en manifestation i Lanskrona men inte genom att hetsa dessa vandaler till att begå fler brott som inte bara kommer att vara stölder.

ÄN EN GÅNG

VAKNA

en brydd ceebeeärr som blir besviken på människor gång på gång :confused:

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Cebeärr600 du har så rätt men det du försöker med är som att dela ut böcker till icke läskunniga.

Vad är det ni är mest arga över? Att hojarna är stulna? Att de är invandrare(Fast de på bilderna såg rätt svenska ut)? Att de stilar med det hela på Lunarstorm?

Det krängs stulna bågar på sporthoj av svenska infödingar! Varför hittar jag inga trådar om de?

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Daytona 675
Cebeärr600 skrev:
ÄR DETTA ER LÖSNING?

All creds till Wonderwizard som seriöst bedrev en undersökning och kunde lyckats rätt bra.

Nu läser man om arga mc-förare och det planeras demonstrationer och lynchmobbar och att man skall pryla slå misshandla bränna upp osv osv.

Nu vet dom här grabbarna att ni är efter dom och motorcyklarna som man kunde få tillbaka borde teoretiskt sätt vara borta för länge sedan. :kocko

Jag fick mig en dänga av folk här på sporthoj som frågasatte om jag var släkt med några av dessa vandaler och tjuvar. Svaret är nej. Är lite insatt och vet vad dessa typer är och vet vad dom går för.

Jag tror på att ta den lite lugnare vägen annars kommer nog inte hojjarna fram och det slutar i ett massivt försök att ändra på något som har förekommit i Landskrona dom sista 5 åren.

Att använda våld mot våld löser inte saken

vakna hojåkare!!!! Vi måste trots allt visa att vi är bättre än va dom är. Vi måste sätta dit dom. Men vi skall inte sätta oss själva i en knipa som vi inte reder ut.

Jag joinar gärna en manifestation i Lanskrona men inte genom att hetsa dessa vandaler till att begå fler brott som inte bara kommer att vara stölder.

ÄN EN GÅNG

VAKNA

en brydd ceebeeärr som blir besviken på människor gång på gång :confused:

men va fan ska man göra då?! sveriges rättssystem är uppbyggt så att sådana här som dom kommer undan med det gång efter gång. det är likadant i hela landet trots att dom flesta normala människor är trötta på det.

givetvis så blir sidoeffekten att rasistiska utspel förekommer och jag förstår faktiskt det. nu är jag inte rasist själv (invandrare 2a generationen) men jag och många andra upplever att sådana här problem-ungdomar till största delen kommer ifrån områden med mycket nysvenskar.

men bara för att dom har haft en taskig uppväxt med trasiga leksaker och sönderskjutna släktingar så innebär det inte att dom har rätt att kränka andra människor. jag skiter faktiskt i hur svårt dom har det eller har haft det.

har man farit med orätt handlande så ska man fan få betala för det. förstår precis att folk vill spöa skiten ur dom. jag är jävligt pissed själv och jag kan bara tänka mig hur dom som äger hojarna känner sig.

man ser det varje dag och man vet hur dessa typer kommer att sluta. en sak är säker. oavsett hur det går i det här fallet så kan man skratta gott åt att dom redan har förstört sitt liv.

ditt sätt att tänka är fint och diplomatiskt. men det hjälper inte. dom behöver inte en klapp på axeln och lite tröstande ord om hur svårt det är i livet. dom behöver lära sig en läxa, och det rejält.

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
Jag frågar än en gång: Har någon tagit kontakt med killens föräldrar för ett snack..??

majtii

Those were the happy days
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sviterna av en indragning...
Fick en idé med tanke på att talk is cheap, cash is king.

Skapar en fond där man donerar pengar. Borde bli en slant.
Med pengarna köper vi rättvisa. Om det sen handlar om att hyra en "entreprenör" eller använda det som tipspengar för att få småtjyvarna fällda får beslutas om.

Om alla donerar åtminstone en hundring (ett meal på Donken) så blir det en maktfaktor att räkna med.
Själv är jag nog benägen att komma upp med fyrsiffrigt belopp för att få en "bättre värld".

Borde om inget annat också bli ett wake up call för berörda personer.

Last edited:

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
CebeÄrr600: Vad är det för fel med demonstrationer? Du verkar ju själv vilja vara med på en "manifestation". Det är väl bra att många hojåkare är upprörda och vill göra något. Tror inte att det är någon som är ute och letar just för att klå upp dem. Det är nog bara snack.

Den lugna vägen skriver du. Är inte det den vägen snuten (och fältarna i L-A?) slagit in på? Verkar det ha hjälpt?

Jag tycker du överreagerar.

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
majtii skrev:
Själv är jag nog benägen att komma upp med fyrsiffrigt belopp för att få en "bättre värld".
Du menar nog bättre ekonomi till din bensinfond va? :7peta :hihi

Ett seriöst förslag:
En kortege i STHLM med förtejpade regskyltar skulle få mer uppmärksamhet och dra mer deltagare än en kortege i L-krona. Dessutom skulle inte det ge idioterna den personliga uppmärksamhet dom är ute efter. Dom kommer ju bara tycka att dom är ännu coolare eftersom ni är där "för deras skull".

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
majtii skrev:
Kom med något konstruktivt istället.
Läs om läs rätt eller pratar du om egna erfarenhater.

Men hur ska du förhindra mc-stölder med hjälp av 10 lappar, eller 100 lappar eller 1000x1000 lappar? :va

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
majtii skrev:
Plusmeny! ... å kaffe & paj, sluta jag blir hungrig.

Det är ju typ 70-80 spänn då.
Jag hajar ingenting nu, ska vi lägga 70, 80 eller 100? Ska vi lägga en måltid i din kassa? Varför ska inte jag äta mig mätt?

Usch vad du rörde till det.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...