Aprilia mille i Landskrona ?

Status
Ej öppen för fler svar.

RAVESMURF

Var är min bensindunk?
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
En norsk DBS med reflexer och dynamo
Har läst hela tråden....jag vet inte riktigt vad jag ska säga, men jag kände ändå att jag ville skriva någon rad. Känns ju grymt surt att höra en del grejer, och att dom dessutom skryter med det understryker ju bara vilka mindervärdes-komplexa människor dom är.
Är det någon som har koll på deras föräldrar? har dom överhuvudtaget fått någon uppfostran? Grymt bra samarbete och detektiv arbete. Är nog en jättebra grej att åka och hälsa på, man behöver kanske inte spöa skiten ur dom, dom blir nog tillräckligt rädda ändå. Samla hellre ihop en mob och spöa alla vidriga våldtäksmän, det känns mer välbehövligt. jag blir hellre av med hojen än att min fru blir våldtagen om vi säger så. Var är detta samhälle på väg egentligen???? Folk har tappat respekten gentemot varandra...

pussar och kramar på er alla, hoppas allt löser sig.
Hade det varit min hoj kan jag väl dock säga att jag hade nog gjort en liten påhälsning så jag klandrar ingen.

God jul och gott nytt år! :7peta

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Det är beklämmande att se hur mycket rasism och hot med våld som har blommat upp över natten. Kan vi inte sköta det här snyggt så faller alla möjligheter att få gehör från myndigheter och media. Den bubblande rasismen på olika forum har snart större nyhetsvärde än buslivet i L-A.

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
RedBaron skrev:
Det är beklämmande att se hur mycket rasism och hot med våld som har blommat upp över natten. Kan vi inte sköta det här snyggt så faller alla möjligheter att få gehör från myndigheter och media. Den bubblande rasismen på olika forum har snart större nyhetsvärde än buslivet i L-A.
Oerhört synd att detta underbara detekivarbete skulle förstöras genom hot och en sådan här urspårning.

Matux, sluta posta i hans gästbok. Det blir bara värre.

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
xyx skrev:
Det får fan vara nog med alla rasistiska påhopp i stil med "falafelbagare" och "svintohuvud".:p
Jag håller med, kriminalitet beror inte på etniskt ursprung.
Det är skrämmande att myndigheterna inte ingriper, det finns mycket bevis bara i den här tråden.
Det slutar med att folk tar lagen i egna händer, effektivt kan tänkas, men jävligt farligt.
Jag hörde om en lackeringskille som fixade en del HA-hojar och körde själv en Harry Parkinson. När han blev bestulen surade han ihop och ville inte befatta sig med hojar längre. Det tog en vecka sedan stod hojen på hans uppfart. Man kan bara undra hur buset mådde, om de ens överlevde?

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Zoidberg skrev:
...om hemadresserna är kända, vore kanske idé att posta all info & bilder till målsmän i familjerna. Kanske det är någon som kan svenska, ...kanske till & med dom bryr sig. Såvida det inte är dom som är läromästarna förstås.

Det var en bra ide :tummenupp
Om dessa idioter har föräldrar kan dom ofta vara ganska ovetande. Deras små äckliga barn är ju alltid så snälla och göra aldrig något osv. En bild kanske skulle göra susen.

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
BMW K1200S
Vill börja med att säga att det är helt otroligt att dessa grabbar fortfarande går på fri fot o med livet eller snarare ansiktet i behåll!.

I mina yngre dagar så var man ju inte helt främmande för att ta till metoder som är bäst lämpade i en ring men som tur är så har man blivit äldre o tagit lärdom av sina misstag!. MEN i detta fallet så skulle jag utan tvekan ta till hårdhandskarna!.

Det verkar som om det är mest snack här om att vi skulle samlas o bla bla bla men fan ta tag i detta nu för att polisen kommer ju inte att göra ngt såvida inte grabbarna kommer med hojarna när snuten står o polerar sin fyrhjuliga häst!.

Om det ligger ett intresse för dom som bor där nere att sänka statistiken gällande stölder av M-fordon så borde ni samla er och leta rätt på dessa grabbar!. Ni behöver ju inte slå dom sönder o samman men blir dom våldsamma så får man ju enligt lag försvara sig o att ni råkade ha era racehandskar med kolfiberskydd ja ooops ..

Ena er nu o ta tag i det! :tummenupp

YamahaJojje

Hojlös
Gick med
9 Sep 2003
Hoj
- SÅLD -
Har man sett utvecklingen i Lanskrona och Söder i Helsingborg är det nog svårt att inte vara lite smått "rasistisk".

Såna som han skulle inte fått stanna 20 sekunder om jag bestämde. Han förstör ju för alla som sköter sig också. Bara att skicka ut dom så har man gjort plats för andra som kanske sköter sig.

Det är dags att säga stopp! Inte mot invandrare, utan mot alla jävlar som inte kan skilja på ditt eller mitt. Sveriges straff är löjliga. Fängelserna är ett rent skämt, vi borde göra som i vissa länder längre ner. Första stölden klipper man ett finger osv. Då är det nog inte lika attraktivt att sno andras saker längre.

/a.k.a CodeDevil @ lunarstorm :banana

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
Med tanke på att alla vet vad han heter; är det någon som tagit kontakt med hans föräldrar för ett snack..?

Fråga 2: Har med mig en lapp med :
R6:a WAK 425
R1:a UUN 099.
KTM FAM 826
Om jag är ute och kör och ser dessa killar på hojarna, vart ska jag vända mig? Blir lite svårt om jag ska få tag på Internet och skriva här då...

Last edited:

bad santa

erkänd fortåkare
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
:(
suttit o läst merparten av tråden nu på morgonen.
vad jag inte fattar är VARFÖR inte polisen gör något!
brist på bevis.herregud folk vet vilka de är det finns filmer och bilder där man ser dom sitta på stulna hojar och man ser klart o tydligt deras ansikten.
inte undra på att folk tappar företroende för polisen.
just nu tycker jag att min FTP tröja (och nej det står ej för file transfer protocoll)verkar väldigt vettig.har inget över till polisen längre.tur att vi hojåkare hjälper varandra i detta läget.för polisen verkar ju inte göra det iallafall.

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Daytona 675
Chrolo var är du?! Anser att du borde säga någonting om det här. Det är visserligen inte ditt distrikt men det är ju ändå ett fall för dina kollegor.

Du brukar ju alltid ha en vettig kommentar så kom igen, säg något?!

Liz Gsx-R

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2005
Hoj
......
är det ingen som har tänkt på att vi kan få hit dom till sh...
eller att vi kanske har dom här...

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Liz Gsx-R skrev:
är det ingen som har tänkt på att vi kan få hit dom till sh...
eller att vi kanske har dom här...
Vad gör det egentligen NU? Han fattar (kanske) och har nog redan reagerat och har svårt att sova om nätterna. Skulle han ta sig hit, regga sig och försöka fortsätta agera tuff... så skriver han på sin egen dödsdom. (figure of speech)

flipm0de

Radical Riders
Gick med
30 Apr 2004
Hoj
.
han har ju tagit bort alla bilder från sin Lunarstorm nu... så antagligen är han jävligt rädd...

Det tråkiga är att dom antagligen kommer göra sig av med hojarna innan polisen gör något.. (vilket iofs ändå inte kommer hända)

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
En ny tanke som slog mig är att sätta upp efterlysningslappar på hojarna över hela staden med bilderna som buset själv tagit.
"Hittelön erbjuds för information som leder till att tjuvarna fälls i domstol"
Om de inte åker fast så lär de nog ligga lågt väldigt länge.
Edit: Plus att föräldrarna lär se sina söta söner ute på olagligheter.
Edit 2: Borde inte försäkringsbolagen driva på i frågan? De borde kunna ställa upp med tipspengar.

Last edited:

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
flipm0de skrev:
han har ju tagit bort alla bilder från sin Lunarstorm nu... så antagligen är han jävligt rädd...

Det tråkiga är att dom antagligen kommer göra sig av med hojarna innan polisen gör något.. (vilket iofs ändå inte kommer hända)

Så bra att bilderna fins i denna tråden då! :tummenupp

Bra är ju att dom kan bli upphittade och återbördade till sina rätta ägare...
Om det nu är nått att ha!

tåberg

A backward poet writes inverse
Gick med
24 Jan 2004
Hoj
ktm 660 kameleont.
har följt den här tråden från start... måste bara säga att dom som funderar på en lynch mob bör tänka om... dumt att riskera sitt eget skinn för sånna där småbusar... inte skinn bokstavligt talat.. men det är trots allt inte lagligt att ta lagen i egna händer.. och att polisen inte har ingripit tycker jag är väldigt häpnadsväckande eftersom dom fått allt serverat på ett silverfat. Även om det låter som en mesig lösning så tror jag det bästa sättet är att polisen får lösa det här, för att få dom att dra tummen ur rectum så skulle man ju kunna kontakta så mycket media det bara går och ordna så nåra hundra hojjar åkte med täckta regplåter till LA för att visa att det måste göras något. Sen ifall inte polisen ger nån respons på det.. ja... då kan jag faktiskt inte säga att jag skulle tycka det var tråkigt om nån av smågangstrarna råkade ut för en olycka.

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Jag kan ev. vara med om det blir någon demo eller dyl. Beror på vad som är på tapeten.

Jag tycker helt klart en demonstration med kanske upp mot 100 hojåkare eller fler (så trafiken blockeras) hade varit på sin plats. Gärna med förtejpade plåtar så det väcker lite mer uppmärksamhet. Kanske plakat på ryggen "var är lagen?" "medborgargarde nu!" o dyl. En runda förbi snutstationen och skithögarnas bostäder vore nog på sin plats också. Man kan ju skriva ut rötäggens poser-bilder så man har något att visa pressen om de dyker upp.

Gör bylingen inget åt saken så är sådana här uppvisningar helt på sin plats!

Förresten det är ingen som har kvar lundar-sidorna i sin caché eller som sparat ner hela sidorna? Kanske ett mejl till Lunarstorm vore på sin plats så att de tar tillvara på backup-kopiorna (om det finns några).

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Det är ju för fan ett heltidsjobb att följa den här tråden.
Har läst sen dag ett så nu kan man ju liksom inte backa heller :)
Och på tal om deras föräldrar så kan jag nästan garantera att det är bottennapp. Inte för att vara sån, men jag har lagt några arbetstimmar på resursskola och behandlingshem och deras beteende är nästan alltid ett resultat av uppväxten om man säger som så.

Vad dom verkligen skulle behöva är att hamna på en låst P12-anstalt.
Dom är inte så coola som dom tror dom här små asen det kan jag lova.
Ger man dom stryk på gatan så växer bara deras egon om att dom är coolast i världen och jagade över hela landet. Vad dom behöver är rättsliga åtgärder och bli separerade från sina polare så dom får känna sig lite ensamma.

PS. Ni som har lunarstorm och säger att det är så roliga inlägg osv. Vi normala människor som inte vill ha nåt lunarstorm-medlemskap vill oxå veta vad det står så släng gärna upp en PrintScrn i tråden om det dyker upp något sevärt. DS.

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
PM:a

CJ900RR skrev:
Chrolo var är du?! Anser att du borde säga någonting om det här. Det är visserligen inte ditt distrikt men det är ju ändå ett fall för dina kollegor.

Du brukar ju alltid ha en vettig kommentar så kom igen, säg något?!

PM:a Chrolo vet ja,så sant som du säger inte hans distrikt visserligen men han har kanske större makt att få någon i kåren att lysna och ta tag i det här.

~Settan~

Bjärven -det är jag!
Gick med
2 Dec 2003
Hoj
flyttat hemifrån
Sträckläste tråden igår och som alla andra blev jag mer och mer förbannad och just nu känner jag mig skogstokig. Min första reaktion var som många andras, en påle i r*ven -milt uttryckt. Frågan är om det hjälper? Det kanske är coolt att få stryk i de kretsarna?
Givetvis skulle det bästa vara att låsa in dem, på varsit håll -länge! Blir så förbannad också över polisens agerande, eller icke-agerande. Liknar ju ingenting! Saknar ord!

Jag hoppas verkligen att detta får ett bra slut, denna gången. Tyvärr lär inte dessa småmuppar vara de sista som inte kan skilja på ditt och mitt.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom