flopz
Ny medlem
Hej!
Jag är osäker på om jag har ett problem, men bättre att ta det säkra före det osäkra.
Hojen är snart redo för säsongen men jag märkte i slutet på förra säsongen att det läcker olja både i anslutningen mellan kröken & förgasaren men också precis efter kröken där den smala delen av systemet börjar.
Jag har rengjort hela avgassystemet och tätat alla springor med tätningsmassa. Men jag kom att tänka på att det kanske inte var det otäta som var problemet.
Kan det vara något annat? För tjock blandning som gör att olja skvätter ut från kröken, om ja - måste jag byta munstycke eller finns det något annat sätt att justera blandningen?
Eller kan det vara oljefiltret som är kasst och släpper förbi för mycket?
Det där är de enda orsakerna jag kan komma att tänka på, har ni andra idéer?
Tack!
Jag är osäker på om jag har ett problem, men bättre att ta det säkra före det osäkra.
Hojen är snart redo för säsongen men jag märkte i slutet på förra säsongen att det läcker olja både i anslutningen mellan kröken & förgasaren men också precis efter kröken där den smala delen av systemet börjar.
Jag har rengjort hela avgassystemet och tätat alla springor med tätningsmassa. Men jag kom att tänka på att det kanske inte var det otäta som var problemet.
Kan det vara något annat? För tjock blandning som gör att olja skvätter ut från kröken, om ja - måste jag byta munstycke eller finns det något annat sätt att justera blandningen?
Eller kan det vara oljefiltret som är kasst och släpper förbi för mycket?
Det där är de enda orsakerna jag kan komma att tänka på, har ni andra idéer?
Tack!