Aprilia rs 125 0-190 km/h

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Ort
Vingåker
Hoj
Honda Nsr -98
Tyckte man inte märkte av så mkt utav ketchup effekten på hastighetsmätaren, på min märks det väldigt när avgasproten öppnar men den där gick jämt hela vägen, kan någon ha trixxat med den?
 

DaWoos

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Skövde
Hoj
GSXR 750 -09
Tyckte man inte märkte av så mkt utav ketchup effekten på hastighetsmätaren, på min märks det väldigt när avgasproten öppnar men den där gick jämt hela vägen, kan någon ha trixxat med den?
Men han varvade ju ur den hela tiden så då hamnar man aldrig under 8k varv förutom på 1an då;) om man inte slirar på kopplingen:tummenupp
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Jo iof! dock skulle det iaf inte förvåna mig ifall det gick o få upp en rs sådär i verkligheten! :tummenupp

Klart det går, världsrekordet för 50cc är 252,xxx km/h har jag för mig. Finns inskrivet i nyaste guinnes rekordbok. Alla rekord är typ satta av 2 holländska bröder (far och son?). Så att få upp en 125 i 190 borde inte vara några jätte problem. Porta cylinder+vevhuset, trimrör, trim cdi, större förgasare, dreva etc. Ge mig en RS125a och pengarna som behövs så kan jag fixa det.:tummenupp
 

Hojjen

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Uddevalla
Hoj
ktm125exc sixdays sm kittad, doma effekt
tror knappast en aprillia men orörd cylle gör 0-100 på typ 4 sek o toppar 190 låter ju lite otroligt:S


Klart det går, världsrekordet för 50cc är 252,xxx km/h har jag för mig. Finns inskrivet i nyaste guinnes rekordbok. Alla rekord är typ satta av 2 holländska bröder (far och son?). Så att få upp en 125 i 190 borde inte vara några jätte problem. Porta cylinder+vevhuset, trimrör, trim cdi, större förgasare, dreva etc. Ge mig en RS125a och pengarna som behövs så kan jag fixa det.:tummenupp

hah den 50ccn lär ju hållt i typ 1 min :p , om den enns gjorde dt ;)
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Klart det går, världsrekordet för 50cc är 252,xxx km/h har jag för mig. Finns inskrivet i nyaste guinnes rekordbok. Alla rekord är typ satta av 2 holländska bröder (far och son?). Så att få upp en 125 i 190 borde inte vara några jätte problem. Porta cylinder+vevhuset, trimrör, trim cdi, större förgasare, dreva etc. Ge mig en RS125a och pengarna som behövs så kan jag fixa det.:tummenupp

Jasså? Googlade på det och hittade 118km/h
http://www.transworldmotocross.com/mx/news/article/0,13190,1119859,00.html
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
kollade upp det, här kommer allt som stod i guinnes 2006 som kunde vara av intresse. :arsele

"50 cc. Jan huberts (Nederländerna). Fordon: Cascal plompen. Ort: Lelystad, Nederländerna. 3 aug 1981. Hastighet: 224.580 km/h"

I en sån här cigarr ja
kr-spr1.jpg


Det är inte cigarren på bilden, men en väldigt likartad konstruktion som jag inte hittade bilder på
 
Last edited:

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Jo, visst är det säkerligen en ciggar-moppe. Men det gick likväl i 224.580 km/h.

Ville mest få vissa människor att insee att det mesta kan röra på sig ordentligt, bara man vill:tummenupp
 

Rift

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2005
Ort
Västerås, Uppsala men oftast mittemellan
Hoj
Klr 600 motard
bara jag som funderar på hur man kan släppa gashantaget i 150 km/h samtidigt som han axxar till 160 km/h utan att han ens bryr sig om luftmotståndet? det blåser ganska bra i 150 km/h om jag inte missminner mig..
Och om ni tittar på spegelbilden som blir på hastighetsmätaren så verkar han ju knappast ligga över hojen.. för då borde man väl bara se hjälmen..

bara några tankar jag har

tid på filmen "17 s" när han släpper handtaget
 

Nilzzon

Ny medlem
Gick med
14 May 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Mito på utgång, Motard på ingång
Haha Aprilia RS måste verkligen gå kasst eftersom alla ägarna blir nerviga av att se denna filmen.
Min Cagiva Mito Evolution Racing (Lucky Explorer) gick så utan problem! Synd att man sålde den för ett par år sedan.. (Märk väl att den versionen hade 36mm mikuni, inte 28mm delorto)
 

deLi

(=
Gick med
15 Oct 2006
Ort
Falkenberg
Hoj
Aprilia rs-07 och en fiddy
Haha Aprilia RS måste verkligen gå kasst eftersom alla ägarna blir nerviga av att se denna filmen.
Min Cagiva Mito Evolution Racing (Lucky Explorer) gick så utan problem! Synd att man sålde den för ett par år sedan.. (Märk väl att den versionen hade 36mm mikuni, inte 28mm delorto)

Min har 38 mm Keihin :blah :rock :D

LOL på mig:tungan
 

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
2864626 bara jag som funderar på hur man kan släppa gashantaget i 150 km/h samtidigt som han axxar till 160 km/h utan att han ens bryr sig om luftmotståndet? det blåser ganska bra i 150 km/h om jag inte missminner mig..
Och om ni tittar på spegelbilden som blir på hastighetsmätaren så verkar han ju knappast ligga över hojen.. för då borde man väl bara se hjälmen..

bara några tankar jag har

tid på filmen "17 s" när han släpper handtaget
Kolla likväl hur omgivningen rör sig innan hastighetsmätaren. :fakta Inte för att jag inte tror att en RS 125 kan göra 190, men den filmen verkar skum...
 

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Nära den billiga ölen!
Hoj
R6 -01
bara jag som funderar på hur man kan släppa gashantaget i 150 km/h samtidigt som han axxar till 160 km/h utan att han ens bryr sig om luftmotståndet? det blåser ganska bra i 150 km/h om jag inte missminner mig..
Och om ni tittar på spegelbilden som blir på hastighetsmätaren så verkar han ju knappast ligga över hojen.. för då borde man väl bara se hjälmen..

bara några tankar jag har

tid på filmen "17 s" när han släpper handtaget

Han släpper inte gasen. :rolleyes:
 

Mr.Ishje

Stunter
Gick med
9 Apr 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Letar 125a!
Ni som snackar om att han tar bort handen, ni har inte tänkt på att det faktiskt är den andra handen (inte den han gasar med) som han tar bort?:va
Tänkte även att jag skulle testa att räkna ut ungefär hur snabbt det går med hjälp av trippmätaren (vet inte hur pass fel en sån har men var ju värt ett försök) och fick då fram att han körde i 50m/s vilket med enkel matte blir 180km/h:)
 

DaWoos

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Skövde
Hoj
GSXR 750 -09
Ni som snackar om att han tar bort handen, ni har inte tänkt på att det faktiskt är den andra handen (inte den han gasar med) som han tar bort?:va
Tänkte även att jag skulle testa att räkna ut ungefär hur snabbt det går med hjälp av trippmätaren (vet inte hur pass fel en sån har men var ju värt ett försök) och fick då fram att han körde i 50m/s vilket med enkel matte blir 180km/h:)

Men OM hastigheten inte stämmer, så stämmer väl inte tripp mätaren heller? SÅ du borde du väl fått samma hastighet om du räknat rätt:va
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top