jävla va den går min gör 100 i 3an inte 130...
du e kass, min gör iaf 120
jävla va den går min gör 100 i 3an inte 130...
han låg ner.. annars hade det inte gått..
Men han varvade ju ur den hela tiden så då hamnar man aldrig under 8k varv förutom på 1an då om man inte slirar på kopplingenTyckte man inte märkte av så mkt utav ketchup effekten på hastighetsmätaren, på min märks det väldigt när avgasproten öppnar men den där gick jämt hela vägen, kan någon ha trixxat med den?
Men han varvade ju ur den hela tiden så då hamnar man aldrig under 8k varv förutom på 1an då om man inte slirar på kopplingen
Jo iof! dock skulle det iaf inte förvåna mig ifall det gick o få upp en rs sådär i verkligheten!
Klart det går, världsrekordet för 50cc är 252,xxx km/h har jag för mig. Finns inskrivet i nyaste guinnes rekordbok. Alla rekord är typ satta av 2 holländska bröder (far och son?). Så att få upp en 125 i 190 borde inte vara några jätte problem. Porta cylinder+vevhuset, trimrör, trim cdi, större förgasare, dreva etc. Ge mig en RS125a och pengarna som behövs så kan jag fixa det.
Klart det går, världsrekordet för 50cc är 252,xxx km/h har jag för mig. Finns inskrivet i nyaste guinnes rekordbok. Alla rekord är typ satta av 2 holländska bröder (far och son?). Så att få upp en 125 i 190 borde inte vara några jätte problem. Porta cylinder+vevhuset, trimrör, trim cdi, större förgasare, dreva etc. Ge mig en RS125a och pengarna som behövs så kan jag fixa det.
Jasså? Googlade på det och hittade 118km/h
http://www.transworldmotocross.com/mx/news/article/0,13190,1119859,00.html
kollade upp det, här kommer allt som stod i guinnes 2006 som kunde vara av intresse.
"50 cc. Jan huberts (Nederländerna). Fordon: Cascal plompen. Ort: Lelystad, Nederländerna. 3 aug 1981. Hastighet: 224.580 km/h"
Haha Aprilia RS måste verkligen gå kasst eftersom alla ägarna blir nerviga av att se denna filmen.
Min Cagiva Mito Evolution Racing (Lucky Explorer) gick så utan problem! Synd att man sålde den för ett par år sedan.. (Märk väl att den versionen hade 36mm mikuni, inte 28mm delorto)
Kolla likväl hur omgivningen rör sig innan hastighetsmätaren. Inte för att jag inte tror att en RS 125 kan göra 190, men den filmen verkar skum...2864626bara jag som funderar på hur man kan släppa gashantaget i 150 km/h samtidigt som han axxar till 160 km/h utan att han ens bryr sig om luftmotståndet? det blåser ganska bra i 150 km/h om jag inte missminner mig..
Och om ni tittar på spegelbilden som blir på hastighetsmätaren så verkar han ju knappast ligga över hojen.. för då borde man väl bara se hjälmen..
bara några tankar jag har
tid på filmen "17 s" när han släpper handtaget
bara jag som funderar på hur man kan släppa gashantaget i 150 km/h samtidigt som han axxar till 160 km/h utan att han ens bryr sig om luftmotståndet? det blåser ganska bra i 150 km/h om jag inte missminner mig..
Och om ni tittar på spegelbilden som blir på hastighetsmätaren så verkar han ju knappast ligga över hojen.. för då borde man väl bara se hjälmen..
bara några tankar jag har
tid på filmen "17 s" när han släpper handtaget
Ni som snackar om att han tar bort handen, ni har inte tänkt på att det faktiskt är den andra handen (inte den han gasar med) som han tar bort?
Tänkte även att jag skulle testa att räkna ut ungefär hur snabbt det går med hjälp av trippmätaren (vet inte hur pass fel en sån har men var ju värt ett försök) och fick då fram att han körde i 50m/s vilket med enkel matte blir 180km/h
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|