Jag har inte varit så aktiv på ett längre tag, så jag har missat den här tråden.
Är själv i samma banor. En FZR400 ram och en RD350 motor som ligger på golvet och vill paras ihop. Dock vet jag inte om jag är helt nöjd med ramen, storleksmässigt och vikt, helt OK. Men lite FET över "Cylindrarna/Toppen". Behöver den inte vara med en RD motor.
Men, varför kom du fram till Athena 421 kit?
Jag inser att det är en djungel och jag ändrar mig från dag till dag vad jag ska köpa för prylar. Från början var jag inne på 495cc... 500cc är ju en magisk gräns på något vis. Men så insåg jag att stora kolvar begränsar vettiga kanaler, pga att cylindrarna sitter tätt. 72mm går bort och 68mm kanske är vettigare.
Att göra urtag i vevhuset för större vevaxel ser jag inte som ett problem. Fräsarna står på rad i Dalarna. 7mm extra slag fixar man utan att svetsa i vevhuset. Å andra sidan, svets och Epoxi finns det också.
Jag har fastnat för 443cc Kit 61 i slag och 68 i borr... Eller?
Vill ju helst köra kvadratiskt.
Kanske är lika bra att köra på det vanligaste Kittet på marknaden 421. MÅNGA som kör på det...