Aprilia RS/RSA 250

Tommy36

Sporthojsnörd
Gick med
17 Mar 2003
Ort
En liten ort!
Hoj
Triumph Daytona 675R, Suzuki SV1000S
Var får jag tag på "Nisse" plåtslagaren?
Det ser ut som ett riktigt snyggt jobb! Hur dyr är en sån där tank?

PM till mig så kan jag förmedla kontakt men jag har väntat sedan oktober på min tank.....

- - - Updated - - -

PM till mig så kan jag förmedla kontakt men jag har väntat sedan oktober på min tank.....

Jag gav 8000:-
 

Tommy36

Sporthojsnörd
Gick med
17 Mar 2003
Ort
En liten ort!
Hoj
Triumph Daytona 675R, Suzuki SV1000S
Hej! Jag ska ge mig på att bestycka förgasarna på mitt bygge och undrar om någon har erfarenhet av Koso AFR mätare?? Verkar ju vara ett utmärkt hjälpmedel...??
 

Mr Moto

Nu i tvåtaktsträsket
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Javisst
Hoj
RVF 400, NSR250 SP
:7peta Du säljer väl inte nu till någon väl bemedlad engelsman utan att vi fått se en provkörning....

Fast jag väntar ju på nästa bygge också...:näsblod
 

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
zx10r
En kompis har en sådan liggande.
Jag tror säkert du får låna den om du inte vill handla en egen?
 

Tommy36

Sporthojsnörd
Gick med
17 Mar 2003
Ort
En liten ort!
Hoj
Triumph Daytona 675R, Suzuki SV1000S
Jag har inte varit så aktiv på ett längre tag, så jag har missat den här tråden.
Är själv i samma banor. En FZR400 ram och en RD350 motor som ligger på golvet och vill paras ihop. Dock vet jag inte om jag är helt nöjd med ramen, storleksmässigt och vikt, helt OK. Men lite FET över "Cylindrarna/Toppen". Behöver den inte vara med en RD motor.

Men, varför kom du fram till Athena 421 kit?
Jag inser att det är en djungel och jag ändrar mig från dag till dag vad jag ska köpa för prylar. Från början var jag inne på 495cc... 500cc är ju en magisk gräns på något vis. Men så insåg jag att stora kolvar begränsar vettiga kanaler, pga att cylindrarna sitter tätt. 72mm går bort och 68mm kanske är vettigare.
Att göra urtag i vevhuset för större vevaxel ser jag inte som ett problem. Fräsarna står på rad i Dalarna. 7mm extra slag fixar man utan att svetsa i vevhuset. Å andra sidan, svets och Epoxi finns det också.
Jag har fastnat för 443cc Kit 61 i slag och 68 i borr... Eller?
Vill ju helst köra kvadratiskt.
Kanske är lika bra att köra på det vanligaste Kittet på marknaden 421. MÅNGA som kör på det...

Ursäkta sent svar!! Jag funderade mellan detta kit med en RD motor eller att trimma standard motorn. Det finns nya kit till RGV motorn som tar den ända till 500cc. Jag kom över ett Athena kit av en kille här på forumet och det är beprövat så därför valde jag det. I vinter hoppas jag få tid att färdigställa hojen och kunna prova den på bana till sommaren.. Går det framåt med ditt projekt som låter väldigt spännande??:tummenupp
 

Mats757

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Dec 2004
Ort
Hedemora
Hoj
Tiger 800XCx
Jag försöker komma över delar i den mån jag hittar.
Ska över till Kalifornien i januari. Tanken att fylla handbagaget på vägen hem, se vad man kan hitta :banana

MEN först göra färdigt lite andra projekt.... :jisses
 

Tommy36

Sporthojsnörd
Gick med
17 Mar 2003
Ort
En liten ort!
Hoj
Triumph Daytona 675R, Suzuki SV1000S
Mycket vatten har runnit under broarna sedan något hände med bygget!! lessnade kraftigt och ställde undan den!! Nu tänkte jag kolla squish måtten och kompressionen. Har haft problem med kicken som hela tiden vill fastna när man kickar. Idag plockade jag bort kåpan på motorn för att se vad som är fel. En bit av blocket hade lossnat och där är nog problemet. Den har nog varit trasig hela tiden jag haft motorn men jag har inte upptäckt det. Kan gå att svetsa så motorn är nu ut ur ramen igen och en ny alu plåtbit är tillverkad. Svetsning till veckan. Söker ett motorblock eller en RD350 motor komplett ev en hel hoj?? En ny kylare är också beställd då jag inte gillar RS250 kylaren som gör att det blir väldigt plottrigt vid motorn... Denna har påfyllningen på sidan av kylaren istället för en separat påfyllning över toppen på motorn. Kul med inspiration igen..
 

Bifogat

  • 53190159_833624020317049_6845820812012814336_n.jpg
    53190159_833624020317049_6845820812012814336_n.jpg
    67.8 KB · Visningar: 114

Tommy36

Sporthojsnörd
Gick med
17 Mar 2003
Ort
En liten ort!
Hoj
Triumph Daytona 675R, Suzuki SV1000S
En ny kylare har kommit och nu väntar utmaningen att få den att passa på plats. Sånt är kul och kanske det blir lite tid över i helgen.. Blocket är svetsat och den sitter i ramen igen...
 

Bifogat

  • 53423734_2386181448093720_2544020012591480832_n.jpg
    53423734_2386181448093720_2544020012591480832_n.jpg
    85.5 KB · Visningar: 67
  • 53267025_402033327239981_1207713944295178240_n.jpg
    53267025_402033327239981_1207713944295178240_n.jpg
    89.7 KB · Visningar: 58

Tommy36

Sporthojsnörd
Gick med
17 Mar 2003
Ort
En liten ort!
Hoj
Triumph Daytona 675R, Suzuki SV1000S
Kyl!

Nu börjar det likna något. Har monterat ny kylare då RS250 kylaren har påfyllningen över motorn på insidan av ramen. Blir trångt och bökigt. Denna har påfyllningen direkt på kylaren på höger sida. Exp kärl från en Yamaha R6 är också monterad. Ny tändspole har fått plats på insidan. Squich mått på 1,1mm med 1,2mm tjock cyl fots packning, komp 8,5. Ska riva av elhärvan igen och montera nya kontakter,:gråta tråkigt, Snart provstart igen...
 

Bifogat

  • 54435453_2027380034237173_6284057661134602240_n.jpg
    54435453_2027380034237173_6284057661134602240_n.jpg
    30.5 KB · Visningar: 72
  • 56232313_987102228150015_502967389353148416_n.jpg
    56232313_987102228150015_502967389353148416_n.jpg
    40.8 KB · Visningar: 77
  • 54729140_364140801099562_5095889743636332544_n.jpg
    54729140_364140801099562_5095889743636332544_n.jpg
    27.6 KB · Visningar: 68
  • 55476696_572198796516937_6423124969852502016_n.jpg
    55476696_572198796516937_6423124969852502016_n.jpg
    41.8 KB · Visningar: 85

Tommy36

Sporthojsnörd
Gick med
17 Mar 2003
Ort
En liten ort!
Hoj
Triumph Daytona 675R, Suzuki SV1000S
Hur går byggandet?
Det har inte hänt mycket men jag har snyggat till elsystemet och faktiskt har jag provkört den upp o ner för gatan i somras!!:D:) Tänkte ta den till banan för att köra in motorn några mil innan bänkkörningen men det vart inte av.. Det blir nu till sommaren hoppas jag. Har en kraftig dipp i inspiration men hoppas det kommer tillbaka. Tänkte att bensintanken skulle få lite färg i vinter..:D
 

Bifogat

  • 74483392_954739541549328_657738129297375232_n.jpg
    74483392_954739541549328_657738129297375232_n.jpg
    364.7 KB · Visningar: 97
  • 75246750_2495111390583993_6193580730480590848_n.jpg
    75246750_2495111390583993_6193580730480590848_n.jpg
    362.2 KB · Visningar: 99
  • 75398160_2560054230714843_3220684198746521600_n.jpg
    75398160_2560054230714843_3220684198746521600_n.jpg
    460.9 KB · Visningar: 99

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Det är minst lika coolt med plåtren tank. Ser ut som vintertest lackningen då...
 
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Top