Hej alla glada! Snart är det jul och sedan börjar snart en ny säsong då jag hoppas kunna provköra denna hoj!!
. Länge sedan jag skrev sist men det har varit brist på inspiration i höst.. delvis beroende på att jag fortfarande väntar på förbränningsrummen som är inlämnade på svarvning. Han sa att jag skulle få dem senast i augusti men inget ännu!! Till deras försvar sa jag att det inte var någon brådska då jag ändå inte får den körbar sommaren 2017. Men det ska bli väldigt spännande när jag får dem och kan montera ihop och kolla att vi mätt riktigt och får rätt squishmått. Nu är elsystemet snart klart!! Jag har utgått från en orginal RD350n elhärva som jag skalat bort allt onödigt från och har nu bara tändning och laddning kvar. En Koso tempmätare är på väg och ska byggas in i min hemgjorda "dash" En Zeeltronic PCDI-10T cdi är inkopplad och får sköta tändningen
. En lokal otroligt skicklig plåtslagare kommer förbi i veckan för att ta mått och börja bygga en ny bränsletank till hojen. Den blir en kopia på RSA tanken
. Första provstarten kommer att dokumenteras och läggas ut!! Hade...