Aprilia RS250 tillåten i 250R?

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
umeå
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
Last edited:

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
[jag mötte lassie]
Hjalle, inte köra omkring med kraschkåpor på gatan, då måste jag följa efter dig... :)

Jag såg dig i Hammarbyhöjden i måndags, med hojar på släp också.
[/jag mötte lassie]
 

marcus nilsson

Sommaren är här
Gick med
22 Jun 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
KTM 640 sm, kinaminimoto
vafan har du vart och tjuvtränat utan att säga till :gnissla
Hjalle skrev:
Torkel, du verkar rätt insatt i det här med 250sp! Har du ngn aning om hur fort det gick för vinnaren på midlanda( mittsverigebanan )? Var där och körde i förrgår och jag har för mig att det gick ngt race där för nåt år sedan...

#27
 

Hjalle

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2004
Ort
Stockholm
Hoj
.
Mattias skrev:
[jag mötte lassie]
Hjalle, inte köra omkring med kraschkåpor på gatan, då måste jag följa efter dig... :)

Måste ju testa lite intställningar ju :rolleyes:

Jag såg dig i Hammarbyhöjden i måndags, med hojar på släp också.
[/jag mötte lassie]

Bor där. Det var då jag kom hem från Midlanda, kul bana förreste. I alla fall om man jämför med Sviestad, vilken är den enda jag kan jämföra med...

#27
 

marcus nilsson

Sommaren är här
Gick med
22 Jun 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
KTM 640 sm, kinaminimoto
Nåja jag var ju på gotland och tränade för några veckor sen. Får se när man kan köra nästa gång, min ekonomi är på stark nergång :huvet
Hjalle skrev:
Jajamän, så nu är det här det enda du kommer att se i fortsätningen :arsele
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Nyteknik skrev:


Torpederad i racet. Han klarade iaf sin ram vilket förra killen som råkade ut för samma behandling inte gjorde..

Låg väl bland dom 3-5 sista på båda kvalen. Syntes att han hade långsammaste hojen! Hade kanske lite tur med det ostadiga vädret i kvalen då han bara kunde ligga ute med sina 207:eek:r medans alla andra bytte mellan slicks/regndäck hela tiden. I racet låg han sist. Körde väl runt 48:5. Han hade inte kört så mycket där innan. Snabba 250SP kör annars låga 45:eek:r.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Axxexs skrev:
Torpederad i racet. Han klarade iaf sin ram vilket förra killen som råkade ut för samma behandling inte gjorde..

Låg väl bland dom 3-5 sista på båda kvalen. Syntes att han hade långsammaste hojen! Hade kanske lite tur med det ostadiga vädret i kvalen då han bara kunde ligga ute med sina 207:eek:r medans alla andra bytte mellan slicks/regndäck hela tiden. I racet låg han sist. Körde väl runt 48:5. Han hade inte kört så mycket där innan. Snabba 250SP kör annars låga 45:eek:r.

Knappast nu längre....Lars Öjert körde 46.7 och var med det snabbast förra året.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Axxexs skrev:
Torpederad i racet. Han klarade iaf sin ram vilket förra killen som råkade ut för samma behandling inte gjorde..

Låg väl bland dom 3-5 sista på båda kvalen. Syntes att han hade långsammaste hojen! Hade kanske lite tur med det ostadiga vädret i kvalen då han bara kunde ligga ute med sina 207:eek:r medans alla andra bytte mellan slicks/regndäck hela tiden. I racet låg han sist. Körde väl runt 48:5. Han hade inte kört så mycket där innan. Snabba 250SP kör annars låga 45:eek:r.
Jag har det på film, Boxer blir rundad på utsidan i snabbhögern och den andre viker in framför och knycker spåret, Boxer hade ingenstans att ta vägen.

En rätt ful och onödig omkörning :kocko
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Mattias skrev:
Det var väl ett evigt gnäll på "fula" omkörningar.
Det är roadracing, inte klassisk balett.
Du va inte där, att krana om någon som har 30 hästar mindre kan man göra på många andra ställen än i högfartarn, den andra snubben vek in framför och snodde spåret, hade han lugnat sig 2-3 sekunder eller tagit innerspår så hade det inte vurpats, men hetshjärnan vurpade själv ett varv senare

:tungan
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Mattias skrev:
Det var väl ett evigt gnäll på "fula" omkörningar.
Det är roadracing, inte klassisk balett.

Fast att köra en 250 räjser är som konståkning har du skrivit själv. Poetiskt på något sätt.
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
05-ROMBONI.JPG


06-ROMBONI.JPG


Omkörningen som ledde till citatet i min post ovan. Romboni tyckte att han blev fult omkörd av Biaggi, varvid Biaggi fällde den klassiska kommentaren.

Slut på värdelöst vetande-stunden.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
GSXR1100R skrev:
Du va inte där, att krana om någon som har 30 hästar mindre kan man göra på många andra ställen än i högfartarn, den andra snubben vek in framför och snodde spåret, hade han lugnat sig 2-3 sekunder eller tagit innerspår så hade det inte vurpats, men hetshjärnan vurpade själv ett varv senare

:tungan

Sådär, upp med filmen då...
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
oFFkeFF skrev:
Sådär, upp med filmen då...
J-a tjat om filmer hela tiden :mad:


Men visst jag ska sätta mig i 15 timmar och klippa 250R ifrån Falkenberg bara för din skull :kär

/Puss
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
GSXR1100R skrev:
J-a tjat om filmer hela tiden :mad:


Men visst jag ska sätta mig i 15 timmar och klippa 250R ifrån Falkenberg bara för din skull :kär

/Puss

Hehe, det var ju du som sa du hade det på film ;)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top