aprilia suger pung

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
jag var ute och övningskörde min första mil idag på min nyköpta aprilia rs. jag hade kört några mil skulle jag upp för en backe... körde normalt och skiten dog :huvet tänkte till baka på alla aprilior här på forumet som hade skurigt.. provade och starta motorn gick runt så det är ju inte helt åt helvete men startade inte :död detta är väll tecken på att den har skurigt eller finns det några andra roliga saker som kan ha gått sönder :confused: jaja ska lämnas in på verkstad i morgon se hur illa det är :Bugar

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Letar ratbike
lasse kongo skrev:
jag var ute och övningskörde min första mil idag på min nyköpta aprilia rs. jag hade kört några mil skulle jag upp för en backe... körde normalt och skiten dog :huvet tänkte till baka på alla aprilior här på forumet som hade skurigt.. provade och starta motorn gick runt så det är ju inte helt åt helvete men startade inte :död detta är väll tecken på att den har skurigt eller finns det några andra roliga saker som kan ha gått sönder :confused: jaja ska lämnas in på verkstad i morgon se hur illa det är :Bugar

Om du inte är gjord av pengar så kan du ju kolla lite själv först.
Ta lös tändstiftet och kolla ner, lys med en lampa.

Annars så är det väl bara att kolla på stiftet, är det vitt så har den nog skurit...

Mil, om den är ny så bordde du väl ha garanti?

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
AndersJohansson skrev:
Om du inte är gjord av pengar så kan du ju kolla lite själv först.
Ta lös tändstiftet och kolla ner, lys med en lampa.

Annars så är det väl bara att kolla på stiftet, är det vitt så har den nog skurit...

Mil, om den är ny så bordde du väl ha garanti?

jaa jag får gå ut och lysa lite och hoppas på repfritt..
stiftet var vitt det visste jag redan köpte den beganad och han hade kört 1000 mil med samma inställningar så jag tänkte en runda skulle väll inte skada :huvet beställde större munstycken i fredags så FAN

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Letar ratbike
lasse kongo skrev:
stiftet var vitt det visste jag redan köpte den beganad och han hade kört 1000 mil med samma inställningar så jag tänkte en runda skulle väll inte skada :huvet beställde större munstycken i fredags så FAN

Ja, men lyft på toppen så ser du, det är 12skruvar+ att du måste tömma kylarvattnet så det går ganska snabbt, då ser du ju...

Edit:
Jag beställde munstycken i maj jag också. Dom är beräknade att komma "när som helst" :tungan

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
lasse kongo skrev:

vad var det jag sa?

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
lasse kongo skrev:
hmm att den skulle skära :va fan jävla piss

men dom sade att dom hade munstyckena hemma så dom kommer på posten i veckan.....

precis,

men spelar ju ingen roll för det är troligtvis försent nu.

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
Rift skrev:
hmm testa att bytta tändstift till att börja med, min brorsas aprilia la bara av och det berode på tändstiftet! testa att byta och se vad som händer,,

men då måste jag ju använda start mototn =mer repor

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
lasse kongo skrev:
jo det är väll det :huvet men fan

men inte säkert, kolla tändstiftet om det är helt.. Sen så tar du bort topplockskåpan och sen topplocket, då ser du direkt om det äår grönt eller inte.

INNAN du snurrar motorn nå mer.

Last edited:

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
DJM skrev:
men inte säkert, kolla tändstiftet om det är helt.. Sen så tar du bort topplockskåpan och sen topplocket, då ser du direkt om det äår grönt eller inte.

INNAN du snurrar motorn nå mer.

jag kollade tändstiftet det var vitt och helt :banana jag tror jag överlåter meckandet till verstaden det är ju lite annat än mecka med en k50...

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Letar ratbike
lasse kongo skrev:
jag kollade tändstiftet det var vitt och helt :banana jag tror jag överlåter meckandet till verstaden det är ju lite annat än mecka med en k50...

Töm ut kylarsvätskan så blir det exakt samma sak :tummenupp

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
lasse kongo skrev:

ja men stiftet kan vara helt, behöver inte gå sönder.. och vitt som sagt....

Eh, det är inte svårare? ok om du har tummen mitt i handen så är det svårt att hålla i verktygen..

Det är sex insexskruvar sen är det 6 bultar till som du ska skruva ur, sen ser du. Kom ihåg att tömma kylarvattnet också..

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
DJM skrev:
ja men stiftet kan vara helt, behöver inte gå sönder.. och vitt som sagt....

Eh, det är inte svårare? ok om du har tummen mitt i handen så är det svårt att hålla i verktygen..

Det är sex insexskruvar sen är det 6 bultar till som du ska skruva ur, sen ser du. Kom ihåg att tömma kylarvattnet också..

Vilket moment ska alla topplocksskruvar sitta med?

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!