aprilia suger pung

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
nja helt värdelös är jag väll inte men tömma kylvattnet då ?? hälla upp på en flaska och hälla i igen ??

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
lasse kongo skrev:
nja helt värdelös är jag väll inte men tömma kylvattnet då ?? hälla upp på en flaska och hälla i igen ??

typ. lättast att lossa den där T-anslutningen.

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Letar ratbike
lasse kongo skrev:

En flaska glykol kostar 40kr. OM du ska köpa nya grejer för kanske 1500-5000 nånting så kan du lika gärna köpa ny glykol också.
Så tänker jag iaf :tummenupp

Öppna locket till expansionskärlet också, sedan är det bra om du har någon som kan luta hojjen. Men ska du bara lyfta på topplocket så räcker det med att du öppnar en punkt som är lägre än det.
Tex t-kopplingen eller vid utgången från själva kylaren....

DaWoos

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
GSXR 750 -09
vet du att du måste varm köra den ett bra tag innan du kör iväg lr? aprilia är väldigt känsliga på det, för dom kyler så bra :tummenupp

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
DaWoos skrev:
vet du att du måste varm köra den ett bra tag innan du kör iväg lr? aprilia är väldigt känsliga på det, för dom kyler så bra :tummenupp

nej? man borde köra direkt.. Vet du hur ett kylsystem funkar? Kylningen börjar inte förns termostaten öppnar.

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Letar ratbike
DaWoos skrev:

:lol

Njaa, är väl så med alla 2-taktare.
Har väl mer med kolvspelet att göra skulle jag säga...

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
DaWoos skrev:

Människan som sa detta till dig har nog lagt tankarna på att kolven expanderar fortare än cylinden om du kör iväg och beslastar den mycket så det blir för varmt.

frew

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2004
Hoj
st1100 -00
första man gör är ju självklart att kolla om det kommer någon gnista det finns ju hur mycket elektronik som hällst som kan paja, behöver ju inte vara stiftet...

förgasar trubbel kan det ju ochså vara

Tzr91

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
Yamaha Tzr 91 -Såld Suzuki RG 92F -Såld Cagiva Mito -00 -Såld Aprilia RS -02 -Till Salu
Du är inte ensam kongo.

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
AndersJohansson skrev:
Ja, men lyft på toppen så ser du, det är 12skruvar+ att du måste tömma kylarvattnet så det går ganska snabbt, då ser du ju...

Edit:
Jag beställde munstycken i maj jag också. Dom är beräknade att komma "när som helst" :tungan

säg vad du vill ha jag kan skicka dom i dag :tummenupp

edit både munstycken och till dig lassa kongo, ny cylinder och kolv till en bra peng :tummenupp

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
RS "Alex" skrev:

edit både munstycken och till dig lassa kongo, ny cylinder och kolv till en bra peng :tummenupp

lämnade in den på en moppeverkstad i morse för vår lokala aprilia verkstad är svindyr så det är väll bara att be för att den går att laga utan att betala multum

munstycken är postade och hemma snart hoppas jag...
men vad är det för cylinder du har big bore ?? det är ju inte säkert att den har skurigt men :Bugar

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
DaWoos skrev:

jo visst varmkör jag brukar inte köra fören 60-70 grader det är väll lagom??

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Letar ratbike
RS "Alex" skrev:

okej, mem vill du sälja typ 3 munstycken till mig då?
Det är ju det enda jag behöver... :3freak

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Letar ratbike
lasse kongo skrev:
jo visst varmkör jag brukar inte köra fören 60-70 grader det är väll lagom??

Låter du den stå på tomgång till dess?
Jag brukar starta låta den stå ett tag tills den kommer upp i en 40-60 grader. Sedan putra iväg utan att belasta hårt till man fått upp värmen i hela systemet...

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
AndersJohansson skrev:
Låter du den stå på tomgång till dess?
Jag brukar starta låta den stå ett tag tills den kommer upp i en 40-60 grader. Sedan putra iväg utan att belasta hårt till man fått upp värmen i hela systemet...

jo det har jag gjort hitils är inte det bra ??

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Letar ratbike
lasse kongo skrev:
jo det har jag gjort hitils är inte det bra ??

Jag gör ju likadant och för mig fungerar det utmärkt. En del säger att det sämsat som finns är att stå på tomgången för 2-takt men jag förstår inte varför och jag har inte fått någon förklaring heller...

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
AndersJohansson skrev:
Jag gör ju likadant och för mig fungerar det utmärkt. En del säger att det sämsat som finns är att stå på tomgången för 2-takt men jag förstår inte varför och jag har inte fått någon förklaring heller...

för den ska ha motstånd, mer än så vet jag inte :tummenupp

KawaF3771

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GS 500 E -99
Jag brukar åka iväg när den inte behöver choken längre.. :p Har funkat över 2 år och 1500 mil på det viset.. :rolleyes:

Edit: Brukar dock inte dra mer än 6000 varv ur den innan tempmätaren börjar visa normalt

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!