aprilia suger pung

brorzan

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
Hornet 600 -99
Ajajaj, aldrig skoj med problem på hojen. Kunde ändå inte låta bli att småfnissa
åt rubriken :lol

prise

Junkie
Gick med
25 May 2004
Hoj
Gult ljudmonster!
lasse kongo skrev:
jag var ute och övningskörde min första mil idag på min nyköpta aprilia rs. jag hade kört några mil skulle jag upp för en backe... körde normalt och skiten dog :huvet tänkte till baka på alla aprilior här på forumet som hade skurigt.. provade och starta motorn gick runt så det är ju inte helt åt helvete men startade inte :död detta är väll tecken på att den har skurigt eller finns det några andra roliga saker som kan ha gått sönder :confused: jaja ska lämnas in på verkstad i morgon se hur illa det är :Bugar

Första jag hade gjort är öppna och kolla att den inte har skurit som du säger. Har den inte det åk och köp nytt tändstift säg "hej jag vill ha ett tändstift till en aprilia RS125" ta inte och lita blint på att det som sitter i är rätt. Mitt tändstift "fungerade" när jag kollade det men tydligen inte när det satt i motorn. Bytte tändstift och den kickade igång på nolltid! Detta efter vi plockat isär mycket av förgasaren bland annat. :3freak

Kan vara värt att kolla iaf. :tummenupp

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
jaaaaaaaaaaa :banana den hade inte skurigt pratade med verkstaden nyss!!!! och just det klarade upp skrivningen 55 rätt :tuttar

DaWoos

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
GSXR 750 -09
DJM skrev:
nej? man borde köra direkt.. Vet du hur ett kylsystem funkar? Kylningen börjar inte förns termostaten öppnar.
'
jag kan säga så här att några som servar rs 125 rr hojjar sa det till mig, iom att den kyler så bra, så om man gasar iväg direkt o varvar upp den så kall nyper den, därför ska den stå o puttra lite så den får upp lite värme

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Letar ratbike
DaWoos skrev:
'
jag kan säga så här att några som servar rs 125 rr hojjar sa det till mig, iom att den kyler så bra, så om man gasar iväg direkt o varvar upp den så kall nyper den, därför ska den stå o puttra lite så den får upp lite värme

Ja men så är det på alla 2-taktare. Eftersom kolven och cylinder är av olika material så utvidgas dom olika snabbt. Så då kan kolven blir för stor för cylinder och då nypa fast...

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
DaWoos skrev:
'

spelar väl ingen rolll vem som sa det?
Vadå kyler bra? alla motorer fungerar på samma sätt angående vattenkylning.

Det är som anders säger att kolven utvidgas fortare än cylindern.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Den kyler inte när den är kall, därför man har termostaten

fiskör hellre än att stå på tomgång, då får den upp tempen snabbare (men inte för snabbt)

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!